ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

המשבר שמאיים על הקואליציה • פרוש שובר שתיקה ומבהיר: חובה לדרוש את חקיקת חוק היסוד

לאחר ימים של משבר קואליציוני, בהם נשמעו בעיקר קולותיהם של ליצמן, גפני ומוזס, גם פרוש שובר שתיקה ומציג גם הוא עמדה קשוחה במשבר שפתרונו טרם נראה באופק. לדבריו: "כל חוק גיוס ללא שיוצמד אליו חוק יסוד לימוד תורה – לא יועיל"

פרוש לצד נתניהו. צילום: אלי סגל
פרוש לצד נתניהו. צילום: אלי סגל



סגן השר שובר שתיקה תקשורתית: על רקע משבר הגיוס ועל רקע האופציות השונות שעלו על השולחן, ביניהן, וויתור על חוק יסוד לימוד התורה, סגן שר החינוך מאיר פרוש מבהיר כי חוק גיוס ללא חוק יסוד לימוד התורה המעניק ערך ללימוד התורה - לא יועיל לעולם התורה מול בג"צ, ולדבריו, יש להתעקש שלא לוותר על חקיקת חוק היסוד.

לדבריו של סגן השר פרוש: "כל חוק להסדרת מעמד בני הישיבות ללא שיוצמד אליו חוק
יסוד לימוד תורה – לא יועיל", פרוש הבהיר כי, "היועצים המשפטים שליוו אותנו בחודשים האחרונים הביעו עמדה חד משמעית לאורך כל הזמן שרק אם נצמיד לחוק שירות בטחון את חוק יסוד לימוד תורה יש סיכוי להתמודד מול נסיונות בג"ץ לבטל את החוקים שחוקקו כדי להסדיר את מעמד בני הישיבות".

"לכן", הוסיף פרוש, "השותפים הקואליציוניים צריכים לשמוע מאתנו ברורות שזו הדרישה ואין בלתה. כל חוק שיבוא להסדיר את מעמד בני הישיבות חייב להיות מוצמד לחוק יסוד לימוד תורה ואין שום מקום להגיע לידי פשרה בדרישה זו. ואולי כך נוכל בעזרת ה' להגן על הסדר תורתו אומנותו ולדאוג שבחורי הישיבות יוכלו להמשיך ולשבת באהלה של תורה ללא מפריע". כך דווח הבוקר ב'המבשר'.

כזכור, פרוש משמש כצלע השלישית בועדה החרדית שהוקמה לגיבוש חוק גיוס חדש. בוועדה חברים גם חבר הכנסת מקלב והשר לשעבר אריאל אטיאס.

במשך חודשים רבים ישבה הוועדה והתייעצה עם משפטנים בכירים במטרה לגבש נוסח להצעת חוק גיוס שיענה על דרישות בג"צ, לבסוף, הוחלט כי יש לחוקק שני חוק חוקים, חוק גיוס וחוק יסוד לימוד התורה, שמעניק כאמור ערך ללימוד התורה, ובכך משווה את לומד התורה למתגייס לצה"ל.

כעת, לאחר שעלתה האופציה לוותר על חוק היסוד וזאת כדי לפתור את משבר הגיוס שמאיים על הקואליציה כולה, פרוש שובר שתיקה ומבהיר - בלי חוק היסוד, אין ערך לחוק הגיוס.
חוק הגיוס חוק יסוד ערך לימוד התורה מאיר פרוש משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד