כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סגן השר חושף ב'בחדרי': "אני מוביל מתווה חדש לפתרון המשבר"

בראיון וידיאו חושף איציק כהן כי הוא מוביל מתווה חדש לפתרון משבר הגיוס על הטענות נגד כחלון: "הוא 'אוהב החרדים', יש לו כבוד גדול ללומדי התורה" מעריך: "רה"מ לא רוצה בחירות", ומשגר מסר לליצמן: "החלום שלו עלול לרדת לטמיון" • צפו

סגן שר האוצר איציק כהן בראיון ל'בחדרי'
סגן שר האוצר איציק כהן בראיון ל'בחדרי'



בעיצומו של משבר הגיוס שמאיים להפיל את הממשלה ולהוביל את מדינת ישראל לבחירות, סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס העניק ראיון וידאו ל'בחדרי חרדים'.

כהן, שנמצא בתפר העדין שבין המפלגות החרדיות לשר האוצר משה כחלון - דוחה את הביקורת על כחלון וטוען שהוא "אוהב החרדים" ו"רגיש ללומדי התורה". בנוסף הוא מעריך שראש הממשלה נתניהו מעדיף שלא ללכת לבחירות וחושף שהוא מוביל מתווה חדש שעשוי לפתור את המשבר, וגם: משגר לליצמן מסר: "תוכנית הסיעוד יכולה לרדת לטמיון. זה החלום של ליצמן". צפו בראיון המלא.

אתה נמצא בתפר בין המפלגות החרדיות לשר האוצר משה כחלון. יש סיכוי להערכתך שנראה תוך ימים ספורים שהמשבר הזה נפתר?

"זה תלוי ברצון הצדדים. אם הם ירצו – המשבר פתיר, לחלוטין, וזה גם תלוי בראש הממשלה. אני מניח שאף צד, כולל ראש הממשלה, לא רוצה לצאת לבחירות. אני מאמין ורוצה לקוות שכולם עוד ישבו סביב השולחן".

התחושה שלך, שראש הממשלה רוצה בחירות? כי ב'דגל' וגם ליצמן – אומרים, "נתניהו רוצה בחירות".

"לפי ההצהרות של נתניהו בארה"ב, לפי מה שאנחנו שומעים – הוא לא רוצה בחירות. הוא רוצה לפתור את המשבר. וכשראש הממשלה, רוצה וכל הצדדים רוצים – אז זה פתיר".

היו טענות מצד המפלגות החרדיות בימים האחרונים נגד שר האוצר כחלון. הגדירו אותו כ'צבוע', וכאדם שמצד אחד התחייב לתמוך בחוק הגיוס, והנה כעת הוא שם מקלות בגלגלים. מה אתה משיב להם?

"ראשית, שלא יהיו אנונימיים, שלא יסתתרו מאחורי. אני דוחה את הטענות הללו מכל וכל. שר האוצר הוא אדם הגון ביותר. הציבור החרדי מעולם לא נהנה בתקופה של שר האוצר כמו שהוא נהנה בתקופה של משה כחלון".

כחלון לא 'אויב החרדים'?

"הוא 'אוהב החרדים', תוריד את הה'. הוא אוהב את החרדים ואוהב את עולם התורה. יש לו רגישות חברתית וכבוד גדול ללומדי התורה וחכמיה, כך שהטענות הללו מופרכות לחלוטין".

אתה חושב שליצמן העלה את המפלגות החרדיות על עץ גבוה – שלא היינו אמורים לעלות עליו?

"גם את הטענה הזו אני דוחה, כי ליצמן הוא 'שלוחא דרבנן' ואמר את הדברים שגדולי הדור שלחו אותו לומר".

אתה רואה שדרעי חולק עליו, ושהוא השמיע מאחורי הקלעים ביקורת קשה על ליצמן.

"בא לא נכנס לניואנסים האלו. אל תכנסו לטענות האלו, כי כל הצדדים עושים את המקסימום לפתור את המשבר הזה, וכולם מכוונים לשם שמים. אני מציע לא לתקוף האחד את השני ולא את הגופים בקואליציה, כי כולם צריכים להתכנס ולפתור את הבעיה".

הערכה שלך, יהיה פתרון או לא?

"זה תלוי ברצון הצדדים. בעזרת ה'".

הערכה.

"אני לא יכול להעריך דברים שתלויים ברצון של מישהו אחר".

אתה באופן אישי מעדיף שיהיה פתרון או שאתה מעדיף בחירות?

"בוודאי שאני מעדיף פתרון. הממשלה הזו היא ממשלה מצוינת, יש לנו שר האוצר שהוא קשוב לכל דרישה ובעיה, ויש פתרונות כל דבר. יש המון תוכניות שתלויות על כף המאזנים. יש את תוכנית הסיעוד שליצמן כ"כ טרח. אני יחד עם שר האוצר בנינו את התוכנית הזאת, זה יכול ללכת לטמיון. מדובר בשני מיליארד שקל לתוכנית סיעוד לאומית, בין היתר פרק שלם לטיפול שיניים לקשישים שזה החלום של ליצמן. יש עוד המון על כף המאזנים".

אתה אומר שליצמן יפסיד אם נלך לבחירות.

"אל תיטפל לפן האישי, ליצמן הוא מייצג משהו".

כן, אבל אומרים שהאופוזיציה של ליצמן בגור היא זו שמובילה אותו לקיצוניות.

"עוד פעם אתה נכנס לטענות הללו? אל תכנס לשם. זה לא תורם שום דבר. זה רק מצית אש זרה בשדות קוצים. תברח משם. במקום זה תפיצו דברים טובים על הנציגים".

לסיום, כאדם שנמצא בתפר העדין הזה בין שר האוצר למפלגות החרדיות, אתה מנסה להוביל מתווה לפתרון המשבר הנוכחי?

"בעזרת ה', כן. אבל זה תלוי ברצון הצדדים, יש מתווה שהוא יכול להיות מקובל ובעזרת ה' – אם יקבלו אותו".

אתה לא רוצה לתת פרטים על אותו מתווה שאתה מוביל?

"ממש לא".
איציק כהן שס ראיון וידאו סגן שר האוצר משבר הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד