י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מרגל לשעבר הורעל ומצבו קשה - בריטניה מאשימה את רוסיה

מרגל לשעבר ששוחרר במסגרת עסקת חילופי מרגלים בין רוסיה לבריטניה, נמצא יחד עם בתו על ספסל רחוב כשהם ללא הכרה המקרה מעיב על היחסים בין המדינות

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



מרגל רוסי לשעבר התמוטט לאחר שנחשף לחומר לא ידוע באנגליה.

סרגיי סקריפל, בן ה-66, קיבל מקלט בבריטניה לאחר חילופי מרגלים בין ארצות הברית לרוסיה ב-2010, כך דווח ב-BBC.

המשטרה מסרה כי "שני אנשים נמצאו מחוסרי הכרה על ספסל ביום ראשון בעיר סולסברי, הם טופלו לאחר שנחשפו לחומר לא ידוע, והם במצב אנוש".

מדיווחים בבריטניה עולה כי נעשים נסיונות להציל את האדם שהורעל - סוכן כפול ממוצא רוסי.

סרגיי סקריפל ובתו יוליה נמצאו חסרי הכרה על ספסל בסליסבורי שבדרום אנגליה, בבית החולים מנסים לגלות לאיזה חומר הם נחשפו שגרם להם לאבד את ההכרה.

מיד לאחר שהתמוטטו הגיעו למקום שני שוטרים שניסו לעזור להם, השוטרים עצמם פונו לבית חולים לאחר שנפגעו בעיניים מהחומר הרעיל, השוטרים גם סבלו מקוצר נשימה.

סוכנויות הידיעות מדווחות, כי סקריפל שימש כסוכן כפול, והעביר לסוכנות הביון הבריטית MI6 פרטים על עשרות מרגלים רוסים, הרוסים עלו עליו לאחר שנגרם להם נזק כבד, הוא נעצר בשנת 2004 על ידי הרוסים, ושנתיים אחר כך הוא נידון ל-13 שנות מאסר בכלא הרוסי. ב-2010, הוא קיבל מקלט מדיני בבריטניה, לאחר עסקת חילופי מרגלים בין רוסיה לארה"ב.

בתו שנפגעה גם היא מהרעל, הגיעה לבקרו בבריטניה, במסגרת ביקוריה אצלו לעיתים תכופות וככל הנראה היא לא היתה על הכוונת של המרעילים. כך מעריכים פרשנים בבריטניה.

שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, אמר "אנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה שם (בסליסבורי), אבל כפי שזה נראה, זה עוד פשע בסדרת הפשעים שאנחנו יכולים לשער שהגיעו מרוסיה".

הרוסים הגיבו על ההאשמות נגדם, ומטעם הקרמלין נמסר כי הם מוכנים לסייע בחקירת ההרעלה של סקריפל.

דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב אמר, "לא לקח לתקשורת הבריטית זמן רב כדי להאשים אותנו, זה רק בשביל להשחיר את פני רוסיה".

זו לא הפעם הראשונה שרוסיה מואשמת בהרעלת מרגל. כזכור, בשנת 2006 רוסיה הרעילה את המרגל מרגל לשעבר אלכסנדר ליטביננקו על אדמת בריטניה - הוא נמצא ללא רוח חיים והבריטים קבעו לאחר חקירה כי רוסיה אחראית לרצח של הסוכן, באמצעות חומר רדיואקטיבי פולוניום-210.

הבריטים מאמינים עד היום שהסיבה לרצח הסוכן ליטביננקו, שהיה בן 43 במותו, היא בשל היותו מבקר חריף של פוטין, גם אז כמו עם ההרעלה הנוכחית הדבר גרם להידרדרות חמורה ביחסים שבין מוסקבה ללונדון.
מרגל רוסיה בריטניה הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד