ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אחרי פריימריז מייגע: הקהילות החסידיות בצפת בחרו מועמדים

אחרי תהליך פריימרייז ארוך ומייגע, בחרו הקהילות החסידיות בצפת את רשימת אגודת ישראל לעיר צפת והעומד בראשה מי שנבחר לראשות הרשימה הוא נחמן גלבך שכיהן בקדנציה האחרונה בתפקיד מחזיק תיק חינוך חרדי

אחרי פריימריז מייגע: הקהילות החסידיות בצפת בחרו מועמדים



אחרי תהליך פריימרייז ארוך ומייגע, בחרו הקהילות החסידיות בצפת את רשימת אגודת ישראל לעיר צפת והעומד בראשה.

מי שנבחר לראשות הרשימה הוא נחמן גלבך שכיהן בקדנציה האחרונה בתפקיד מחזיק תיק חינוך חרדי.

בפריימריז השתתפו כלל החסידיות בעיר בהם צאנז, ביאלה, ברסלב, אמשינוב, נדבורנא צפת, לעלוב, סערט וויזניץ, סדיגורא, קהל חסידים, קהילת היכל הבעל שם טוב, וקהילת מאור חיים.

תוצאות הפריימריז מבשרים על משב רוח חדש בעיר לאחר שנים בהם הסיעה החסידית התפצלה והלכה לבחירותמלא מאוחדת.

לפני כחמש שנים אף התפצלה הרשימה החסידית וחלק ממנה הלך עם דגל התורה, כעת כלל החסידויות - כולל צאנז ולעלוב שהלכו בבחירות האחרונות עם דגל התורה - "שבו הביתה" ובחרו בגלבך לראשות הרשימה.

מזכ"ל אגודת ישראל וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט הודיע אמש כי אגודת ישראל מתייצבת מאחורי המועמדים שייבחרו בפריימריז והם יהיו נציגי המפלגה.

בחירתו של גלבך לא מהווה הפתעה בעיר לאחר שבמהלך הקדנציה האחרונה הביא לעיר מאה מיליון שקל לבניית עשרות כיתות חדשות לציבור החרדי, לאחר 26 שנה שלא נבנתה אף כיתה לציבור זה.

במקביל איחד גלבך את השורות בין החצרות החסידיות ודאג לתקציבים והקצאות עבור כולם.

בנאום שנשא לאחר ההכרזה על התוצאות אמר גלבך כי זה הרגע לברך על האחדות שנקרתה היום בעיר צפת אחרי עשור של פילוגים, מחלוקות ומערכת בחירות אחרונה שלא רצנו ביחד.

"ברוך ה' זכיתי היום להיבחר לתפקיד ראש רשימת אגודת ישראל למועצת העיר  צפת לאחר תהליך ארוך ומפרך של שיקום היחסים בין הקבוצות השונות בעיר. היום אנחנו יכולים להגיד שתם עידן הפילוגים, ההשמצות והריצה הלא מאוחדת. היום כל החסידים מאוחדים.

"מכאן, אחרי ההישג באיחוד החסידי של העיר, אני קורא לדגל התורה להצטרף לאחדות  כדי שתהיה יהדות התורה מושלמת ומאוחדת יחד עם כל הזרמים והקהילות האחרות בעיר". 

בנוסף אמר גלבך כי בכוונתו לפנות גם  לתנועת ש"ס וחסידות חב"ד בעיר "אני מתכוון לשבת איתם ולנסות לייצר אחדות גדולה יותר יחד איתם שתשיג לציבור החרדי את המיטב ותכפיל את ההישגים מהקדנציה האחרונה".

בטקס הקראת התוצאות השתתפו גם יו"ר שס בצפת סגן ראש העיר נהוראי לחיאני וסגן ראש העיר משה אוחיון נציג חסידות חב"ד.

סגן שר החינוך מאיר פרוש שיזם את הפריימריז הגיע לברך על תוצאות הבוחר ואמר כי באחדות ניתן להשיג הכל.

סגן שר החינוך מאיר פרוש, התייחס בנאומו לעבודה הקשה שנעשתה מאחורי הקלעים, "נעשתה עבודה עם פינצטה כדי להגיע למצב שאנחנו נמצאים היום. לא כל דבר אפשר להגיד ולספר, אבל אין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה". סגן השר התייחס לפיצולים בציבור החסידי במערכות הבחירות הקודמות, "לא הייתה בעבר סיבה לפיצול, אבל זה קרה. היום זה וודאי לא צריך לקרות. ארבעה מחברי מועצת גדולי התורה היו מעורבים בבחירות, האדמו"ר מצאנז, האדמו"ר מביאלא, האדמו"ר מסערט ויזניץ' והאדמו"ר מסאדיגורא. אצלנו כשנבחרים נבחרים על דעת גדולי התורה ומי שלא נבחר אין לו את הכוח של גדולי הדור ושל הציבור"

פרוש פנה ליו"ר אגודת ישראל הנבחר נחמן גלבך – "נחמן, אתה הנבחר. נבחרת היום עם ברוך קליין ומשה פרוש להוביל את הרשימה החסידית". סגן השר אף סימן בנאומו את המטרות של אגודת ישראל בבחירות הקרובות: "אם לפני שתי מערכות בחירות הקהילות החסידיות הביאו 2 מנדטים, אין סיבה שהיום עם האחדות לא נביא 3 מנדטים". בנאומו התייחס פרוש לתמיכת סיעת אגודת ישראל במועמד לראשות העיר, והבהיר כי "המהלכים העתידיים שאנחנו צריכים לעשות, נעשה זאת על פי גדולי הדור ומכוח הציבור, ואם אין ציבור אין כוח של הציבור".

גם ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין וראש עיריית אלעד ישראל פרוש הגיעו לברך על הניצחון ולאחל לגלבך הצלחה בתפקידו.

המועמד לראשות העיר צפת ויו"ר אגודת ישראל בעיר אליעזר לזר בירך את נציגי סיעת 'שלומי אמונים' הנבחרים נחמן גלבך, ברוך קליין משה פרוש: "מברך על הבחירה הראויה - מצפה לעבוד יחד עימם בשיתוף פעולה למען צפת טובה יותר, מצליחה יותר ומשגשגת יותר".
שלומי אמונים צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד