כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

היועץ הכלכלי המתפטר של טראמפ: "השתמשתי רק ב-20% מהשכל שלי כשעבדתי אתו"

דיווח: גארי קוהן אמר לראש סגל הבית הלבן כי הקדיש את מרבית זמן עבודתו עם הנשיא כדי להסביר לו מושגים פשוטים ובסיסיים

  • כ' אדר התשע"ח
הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס
הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס



גארי קוהן, יועצו הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהודיע אמש על התפטרותו, לא נאלץ לאמץ את מוחו במיוחד בתקופת עבודתו בבית הלבן.

בחודש שעבר, לאחר נאום מצב האומה של טראמפ והנאום שנשא הנשיא בכנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אמר קוהן לראש סגל הבית הלבן ג'ון קלי "אני עובד בערך ב-20% מהיכולת שלי", לדברי מקור המעורה במצב, דיווח אתר החדשות "אקסיוס" (Axios).

קוהן, לשעבר נשיא וסמנכ"ל התפעול של בנק גולדמן סאקס, הקדיש את מרבית זמן עבודתו עם טראמפ כדי להסביר לנשיא מושגים פשוטים ובסיסיים, ולאחרונה דחק בטראמפ שלא להטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום, אך מאמציו כשלו כנראה.

"קוהן אמר כי אם טראמפ היה נותן לו תפקיד שבו היה יכול לנצל 80% או 90% מיכולותיו השכליות, הוא היה נשאר", דיווח אקסיוס.

"הודעת טראמפ השבוע על כוונתו להטיל מכסים על פלדה ואלומיניום - גרמה מבוכה לקוהן, אשר נהג להתרברב בפני חבריו בוול סטריט ובהמפטונס כי הוא מצליח לגרום לנשיא להישאר במסלול הנכון בנושאי מסחר", ציין אקסיוס.

קוהן לא הזכיר את הוויכוח לגבי המכסים בהודעה שפירסם בה הודיע על התפטרותו. הוא רק ציין כי "היה לי הכבוד לשרת את ארצי וליישם מדיניות כלכלית מעודדת צמיחה שהביאה תועלת לעם האמריקאי, ובמיוחד אישורה של רפורמת מס היסטורית".

ואולם לדברי שני מקורבים לעניין, קוהן הודיע על התפטרותו שעות ספורות לאחר שהתעמת עם טראמפ בנוגע למכסים בחדר הסגלגל בבית הלבן. טראמפ ביקש מקוהן להבטיח לו שיביע בפומבי תמיכה במכסים, וקוהן לא עשה זאת, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.
גארי קוהן הבית הלבן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד