י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

צפו: "אומרים לאנשים שקר והיה עד מדינה"

נתניהו מתלונן בסרטון: "אדם נלקח לחקירה, מפעילים עליו מכבש לחצים, אומרים לו: "שקר, תהיה עד מדינה" - והוא מסרב. קשה להאמין שבמדינת ישראל, יש דברים כאלה"

נתניהו. צילום: פלאש90
נתניהו. צילום: פלאש90



ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם הערב סרטון ברשת החברתית שבו הוא מתייחס כלשונו ל"תעשיית עדי המדינה", בתגובה לפרסום על כך שמקורבו ניר חפץ חתם עם המשטרה על הסכם עד מדינה, נגד נתניהו.

ראש הממשלה ששוהה בארה"ב, אמר בראשית דבריו: "אני לא נוהג להגיב על "הכותרות המרעישות" כביכול. אבל קראתי משהו באחד העיתונים שגורם לי לחרוג ממנהגי".

נתניהו המשיך: "קראתי על אדם שנלקח לחקירה, מפעילים עליו מכבש לחצים, אומרים לו: "שקר, תהיה עד מדינה" - והוא מסרב. קשה להאמין שבמדינת ישראל, בדמוקרטיה שלנו ב-2018, יש דברים כאלה".



לדבריו, "אז אני רוצה להגיד כמה מילים על תעשיית עדי המדינה. לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזה עבירה. מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם: ״החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכל, גם את החירות שלכם. אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד - לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר - לכלכו על נתניהו".

"אז כשיש משהו אמיתי לא צריך עד מדינה אחד, וכשאין שום דבר גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרדף האובססיבי הזה אחרי עד מדינה אחד ועוד עד מדינה ועוד עד מדינה זו ההוכחה הטובה ביותר שאין כאן כלום", אמר.

"אז הם ימשיכו בשלהם ואני אמשיך בשלי, בעשייה ההיסטורית כאן למען מדינת ישראל. וימים יגידו עד כמה הביקור הזה היה חשוב לביטחון ישראל".

לסיום אמר, "בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות לרבים רבים מכם שממשיכים לתמוך בי, ברעייתי, במשפחתי. זה מחמם את הלב שלנו תמיד ובייחוד בימים האלה. תודה רבה לכם".



ח"כ יאיר לפיד הגיב על דבריו של נתניהו ואמר כי "אמירותיו של נתניהו היום נגד רשויות החוק הן שיא חדש של טירוף מערכות".

לדברי לפיד: "עם כל ההבנה למצוקה שלו ראש הממשלה לא יכול להודיע לאזרחיו שהמשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט וכל מערכת שלטון החוק עוסקת בקידום 'שקרים הזויים' ואסור לסמוך עליה".

"ראש ממשלה אמור לחזק את אמון הציבור במוסדות המדינה, לא לפגוע בהם באופן שייקח הרבה שנים לשקם", הוסיף יו"ר יש עתיד. "מדינת ישראל חשובה יותר מכל אחד מאתנו, כולל נתניהו. כשראש הממשלה מתחיל לפגוע במדינה בגלל בעיותיו האישיות, הוא חוצה קו אדום שאסור לחצות", אמר בסיום דבריו.

ח"כ ציפי לבני הגיבה: "‏עידן נתניהו יזכר כעידן בו ראש מממשלה הופך שקר לאמת ואמת לשקר והשלטון תוקף את שלטון החוק. יהיה הרבה לתקן אחריו".
נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד