כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ראש הממשלה מוושינגטון: "לרדת מהעצים"

בתדרוך מהמטוס בארצות הברית, מבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מעוניין, להמשיך עם ממשלה יציבה עד סוף ימיה, אבל פתרון מלא - מקובל עלי, אחרת נצטרך ללכת לבחירות". החרדים התכנסו בלשכת ח"כ משה גפני לדון בהצעת הפשרה המתגבשת בשעות האחרונות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



משבר הגיוס: לאחר שהואשם על ידי 'הבית היהודי' והמפלגות החרדיות, על כך שהוא מעוניין בבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) למשבר חוק הגיוס ואמר לעיתונאים שהתלוו אליו לנסיעה לארה"ב, כי הוא "מעוניין, כפי שרציתי תמיד, בתוכנית המקורית, להמשיך עם ממשלה יציבה עד סוף ימיה, בנובמבר 2019, בגלל זה הבאנו את התקציב מלכתחילה לשנת 2019".

ראש הממשלה הציג את דרישותיו מהשותפות הקואליציוניות: "אמרתי לשותפים הקואליציונים, זה מה שאני מבקש עכשיו לעשות, להביא הצעת חוק עם הסכמה רחבה ביותר, שתהיה מקובלת על היועץ המשפטי, שתעבור ביותר מהרוב הרגיל, אבל גם לקבל התחייבות מכל השותפות, שאנחנו ממשיכים יחד עד סוף 2019. אני לא מעוניין בפתרון של לכדרר את הכדור הזה לעוד כמה שבועות כדי למצוא את עצמינו במשבר. פתרון מלא - מקובל עלי, אחרת נצטרך ללכת לבחירות".



נתניהו הוסיף: "אני לא מעוניין בזה, עם רצון טוב - אפשר להגיע לפתרון הזה, אבל זה מחייב את כולם להגיע לאותה הסכמה רחבה כפי שתיארתי עכשיו".

בנוסף, נשאל ראש הממשלה, מי בעיניו "הסלע הקשה ביותר והאגוז הקשה לפיצוח?", הוא השיב: "אני קורא לזה 'חורשת האקליפטוס', יש לנו עצי אקליפטוס, כמה מהחברים שלי טיפסו לצמרות האקליפטוס, צריך פשוט לרדת מהעץ, יש פתרון, כפי שאני תיארתי אותו, הפתרון נכון, כי מדינת ישראל לא צריכה ללכת לבחירות כל שלושה חודשים, צריך להחליט, או שמגיעים להסכם, שמושך את זה עד הסוף, בצורה מסודרת, עם פתרון לחוק הזה, פתרון רחב, הסכמה רחבה, או שנאלץ ללכת לבחירות". לסיום אמר שוב נתניהו: "יש פתרון עם יש רצון טוב, צריך לרדת מצמרות העצים".

בישראל. הערב התכנסו הח"כים החרדים, משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר והשר לשעבר אריאל אטיאס בלשכתו של גפני, וזאת כדי לדון בההצעת הפשרה האחרונה שמתגבשת לה בשעות האחרונות.

קודם לכן היום, פרסם עמית סגל, מ'החדשות', את הצעת הפשרה שתעלה להכרעת מועצת גדולי התורה, על פי הפרסום, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ונציג החרדים השר לשעבר אריאל אטיאס הגיעו למתווה שאמור להיות מקובל על הצדדים, לבטל את הקדמת הבחירות ולהחליף את חוק הגיוס המתבטל.

על פי המתווה, מכסות הגיוס הקיימות יישארו בעינן, אבל אם יתברר שלא עמדו בהם יבוטל החוק אוטומטית. המתווה גם לא כולל במפורש עיצומים כלכליים.

מועצת גדולי התורה תתבקש להסכים לאשר את החוק בקריאה טרומית בלבד לפני התקציב, ולהמשיך את הליכי החקיקה בקיץ. במקביל, יתבקש שר הביטחון אביגדור ליברמן להתחייב שלא יפרוש מהממשלה, שכן ראש הממשלה כבר הבהיר שללא ליברמן אין טעם בהמשך קיומה של הקואליציה ועדיף ללכת לבחירות בהקדם.
נתניהו משבר הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד