כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אישי נשי: "החלטתי לפרוש מתחרות הניקיון השנתית ואני גאה בכך"

לפני כמה שנים, החליטה שירה ליבוביץ כי היא לא עומדת בלחץ. תחרות הניקיון השנתית של ערב פסח גרמה לה להחליט שהיא לא מתחילה לנקות בראש חודש אדר אלא משאירה את כל הבלגן לרגע האחרון: "ידעתי שבכל מקרה ליל הסדר יגיע והבית יהיה נקי, אז למה להילחץ כבר חודש וחצי מראש?"

צילום: pixabay
צילום: pixabay





המקום: הגינה השכונתית, התאריך: יום שלישי כ"ב באדר השעה: 17:30 אחר הצהריים

אני סיימתי ארונות לפסח"
"אני גמרתי כבר את חדר הילדים וכמעט את כל הסלון"
"אצלי המטבח נקי, עכשיו אני יודעת שהעיקר כשר לפסח ואני יכולה לעבור לחדרים"
"אני עוד לא עשיתי כלום ואני לא מתכננת לעשות כלום עד לשבוע האחרון" אני אומרת וכולן סביבי משתתקות.

אני קוראת לזה שבוע התחרות הנשית השנתית. בעצם זה לא שבוע, זה קצת יותר מחודש שבו כל אחת מנסה להספיק כמה שיותר ניקיון, כמה שיותר מוקדם. תחרויות השוואה שכאלה נערכות כמעט בכל שיחת טלפון על מנת לדרבן ולתת כוחות להמשך.

במשך שנים גם אני השתתפתי בתחרות. תמיד הייתי מאנשי הרגע האחרון וכדי להימנע מלהגיע לחוצה לליל הסדר, הייתי מתחילה לנקות כבר מראש חודש אדר, אבל איכשהו תמיד הייתי מגיעה לחג הראשון סחוטה ועייפה. הניקיון אף פעם לא נגמר.

אצלי אם מתחילים לנקות באדר יתכן שאצטרך לנקות שוב כי הילדים הספיקו ללכלך ואחרי שהבית היה נקי ומצוחצח הייתי צריכה לרדוף אחרי כולם כדי שהוא ישאר כך.

שנה אחת החלטתי לעשות ניסיון. אמרתי לעצמי שאם בכל מקרה עובדים עד לרגע האחרון, אני אשאיר את כל העבודה לרגע האחרון ולפחות בתקופה שעד לשבוע שלפני פסח יהיה לי נחת. להפתעתי זה לגמרי עבד.

הגענו לשבוע של לפני ערב פסח, בהתגייסות של כולם, כולל הבעל שיצא לחופשת בין הזמנים והילדים הגדולים-קטנים עבדנו עד השעות הקטנות של הלילה ובחמישה ימים ועוד קצת (שישי של ערב שבת הגדול) הפכנו את הבית לפסחי ונקי.

שלא תחשבו שהיה קל, העבודה הייתה קשה, אבל ציפיתי לזה ומבחינתי זה לא היה הקושי הגדול. עיקר הקושי היה בימים שבין פורים ועד היום שבו התחלנו לנקות. הרצון לתפוס את המגב בער בי, חומרי הניקוי קרצו לי מהמדף והילדים, שאכלו את שאריות הפורים בכל פינה אפשרית, גרמו לי לרצות לשאוב את האבק מכל הבית.

מצד שני היה השקט. היו לנו שלושה שבועות של נחת, הילדים שלי לא ספגו את העצבים שגורמים לי הניקיונות במשך תקופה ארוכה אלא רק בשבוע האחרון וגם אז השתדלתי להוריד אותם למינימום האפשרי, הבעל היקר שלי ישב ולמד מבלי שאצטרך לקרוא לו הביתה על מנת שישמור על הילדים ובאופן כללי האווירה בבית הייתה רגועה.

לליל הסדר הבית נשאר נקי, גמרנו לנקות ממש כמה מעט זמן קודם, הילדים היו שמחים ואני הייתי גאה בעצמי. החלטתי לחזור על הפרויקט גם בשנה שאחרי עם שכלולים מסוימים: אנחנו כן מנקים מדף במקרר ומדף בארון וקונים את כל הקניות לפסח מיד אחרי פורים, אנחנו דואגים שכל חומרי הניקוי יהיו זמינים ומשתדלים לנצל כל רגע בשבוע הניקיון שלנו כדי להספיק הכל.

ואחרי הכל אני משתדלת לזכור את המשפט הידוע שהפך כבר לקלישאה שחוקה אבל אין נכון ממנו: "אבק הוא לא חמץ (ואין צורך לנקות גם את הארונות למעלה, אלה שלא פתחנו כבר שלוש שנים) והילדים הם לא קורבן פסח (ולכן יש למצוא את השיטה בה תקופת הניקיונות תעבור עליהם בצורה הטובה ביותר)"

ניקיונות נעימים לכולן ופסח כשר ושמח
אישי נשי פסח נקי תחרות הניקיון השנתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד