י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בד"צ 'העדה החרדית' קבע: "מצטרפים למחאה"

חברי בד"ץ "העדה החרדית", קיימו היום מושב מיוחד בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבת 'קול תורה' מאיר ברודיאנסקי, לאחר דיון, הוחלט לקרוא להצטרף למחאה נגד המעצר, אך ישתתפו בה אברכים בלבד. מחר אחרי הצהרים, תיערך הפגנה בירושלים נגד המעצר

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בד"ץ "העדה החרדית", קיימו היום מושב בית דין בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבת 'קול תורה' מאיר ברודיאנסקי, הלילה בכביש מעלה אדומים והוחלט להצטרף למחאה, כך נודע ל'בחדרי'.

בשעות הצהרים הודיעו בפלג הירושלמי כי מחר יקיימו מחאה על מעצרו בכלא הצבאי. כאמור, הערב (רביעי) הוחלט בעדה, בצעד חריג להצטרף למחאה באופן רשמי, מחר בין השעות 16:30 - 18:30 בעיר הבירה ירושלים. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי ההודעה של העדה החרדית, מיועדת אך ורק לאברכים ולא לבחורים.

כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', הלילה כשעה לאחר חצות, תלמיד ישיבה בשם מאיר בורדיאנסקי שנסע עם רכב בכביש מצפה יריחו, עוכב על ידי שוטרים מעלה אדומים כחלק מבדיקה שגרתית.

מבדיקת מספר תעודת הזהות שלו התברר כי הוא דרוש לחקירה לצה"ל והוא נעצר. בהמשך, שוטרי המשטרה הצבאית העבירו אותו לבית מעצר צבאי בבסיס ענתות. בורדיאנסקי, נכדו של משגיח ישיבת קול תורה הגה"צ רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, המשתייך לפלג הירושלמי, מוגדר כמשתמט פרקליטותי לאחר שלא התייצב לצה"ל מאז אפריל 2016, כמעט כשנתיים.

כפי שדווח ב'בחדרי', מחר (חמישי) הוא יובא לבית הדין הצבאי ביפו, שם צפויים להגיש כנגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. על פי הודעת הוועדה, בורדיאנסקי מסרב ללבוש מדי צה"ל וככל הנראה יועבר לאגף מבודד. בעקבות מעצרו, עסקני הפלג נכנסו למעונם של הרבנים שהורו להם "ממשיכים את דרכו של רבינו ראש הישיבה זצוק"ל שהורה 'להרעיש עולם ומלואו'". בעקבות הוראה זו, מחר בשעות הצהריים, תתקיים מחאה בירושלים.
הפלג הירושלמי מאיר ברודיאנסקי משתמט פרקליטותי כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד