י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסכם גג ראשון בעיר חרדית: 5,400 דירות חדשות יוקמו באלעד

מספר הדירות בעיר יכפיל את עצמו עד 2020 ובמקביל יוקמו ארבעה מתחמי תעסוקה ומסחר גדולים תקציב ההסכם: 3.1 מיליארד שקל

אלעד. צילום: פלאש 90
אלעד. צילום: פלאש 90



משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ועיריית אלעד חתמו אתמול (רביעי) על הסכם גג לבניית יותר מ-5,400 יחידות דיור שישווקו בעיר החרדית עד 2020. מכוח תקנות התכנון והבנייה עשויות להתווסף עוד כ-1,500 יחידות דיור באישור הוועדה המקומית.

במסגרת ההסכם נקבע כי אם קצב שיווק הדירות עד 2020 יהיה משביע רצון, קיימת אפשרות לפעימה שנייה שכוללת 6,500 יחידות דיור נוספות - בכפוך לאישור גופי התכנון המוסמכים. אם גם הפעימה השנייה תצא לפועל, מספר הדירות בעיר ישלש עצמו תוך כמה שנים.

במסגרת ההסכם הוכרז על הקמת ארבעה מתחמי תעסוקה ומסחר בעיר, שישמשו גם עבור תושבי הערים השכנות פתח תקוה וראש העין. מדובר בשטחים נרחבים שצפויים להניב להעירייה הכנסות משמעותיות מארנונה - ועשויים גם להביא לעלייה בשילוב של האוכלוסייה המקומית בשוק העבודה. במקביל יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור כמו בתי כנסת, גינות קהילתיות, בתי ספר, גנים, מתנ"סים ואולמות ספורט.

תקציב ההסכם הוא כ-3.1 מיליארד שקל. כ-2.8 מיליארד שקל מהתקציב מוקצה לעבודות הפיתוח והתשתיות והיתר להקמת מוסדות ציבור. העיר אלעד הוקמה בשנות ה-90 ותוכננה בליווי משרד הבינוי והשיכון. כיום מתגוררים בה כ-47 אלף תושבים בכ-7,500 דירות.

"הסכם גג זה מצטרף לשורת התוכניות שאנו מקדמים בשלוש השנים האחרונות לטובת האוכלוסייה החרדית ובמטרה לקדם מגוון רחב של פתרונות דיור כפי שלא נעשה מאז קום המדינה", אמר שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט (כולנו). "הדאגה לכלל המגזרים, ובכללם המגזר החרדי, היא ערך מרכזי העומד לנגד עיניי מאז ומעולם".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, הוסיף כי "מדובר בבשורה של ממש, כאשר זהו הסכם גג ראשון שמתוכנן בעיר חרדית. הסכם הגג שאושר היום מהווה צעד נוסף בשורה של צעדים שמקדם משרד הבינוי והשיכון לטובת האוכלוסייה החרדית".
הסכם גג אלעד דירות מצוקת הדיור תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד