כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ליצמן משיב אש למבקרים החרדים: "חצופים. שלא יגידו לי מה לעשות"

כשברקע משבר הגיוס, סגן השר ליצמן משיב הבוקר לביקורת שנשמעה עליו מתוככי המפלגות החרדיות: "לא מוצא חן בעיניהם? שלא יבואו לאגודת ישראל" • נחרץ: "מי אמר שבחירות זה רע?" • על הסקרים וש"ס: "לדרעי לא יהיו שני מנדטים, יהיו לו הרבה יותר"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ממשיך את בליץ הראיונות התקשורתיים, סביב סוגיית משבר חוק הגיוס והודף הבוקר (חמישי) את הביקורת החרדית נגדו, על כך שהוא העלה את המפלגות החרדיות על עץ גבוה, "הם חצופים. יש החלטה של רבנים ואני מכבד רבנים. אני לא מתערב להם במה שהרבנים אומרים להם, אז שלא יתערבו אצלי מה שהרבנים שלי אומרים לי. יש החלטה בכתב, שקיבלו כל חברי הכנסת של אגודת ישראל".

סגן שר הבריאות המשיך לתקוף את המבקרים החרדים ואמר בגל"צ: "לא מוצא חן בעיניהם? שלא יבואו לאגודת ישראל. שלא יגידו לי מה לעשות".

בנוסף, הוא המשיך הבוקר בקו הקיצוני ובדרישה להעביר את חוק הגיוס בשלוש קריאות לפני תקציב המדינה: "חד משמעית, הדרישה שלנו ל-3 קריאות - נותרה, עד שלא אקבל הוראות חדשות, אם אני אקבל".

ליצמן שיגר חיצי ביקורת על ראש הממשלה ועל 'הליכוד': "עד הרגע הזה אין אפילו הצעה על השולחן, מה אסביר לרבנים שאין לי הצעה מהממשלה? עד הרגע הזה שאני מדבר אתכם - אין שום הצעת חוק שאנחנו יכולים להביא לרבנים ולשאול את דעתם כן או לא".

לדבריו, "כל הצעה שיביאו לי אני אחזיר לרבנים שהם יחליטו", כמו"כ, הוא סיפר: "אריאל אטיאס אמר לי אתמול שגם ביום ראשון לא תהיה הצעה. הביאו הצעה ישנה ואמרו שהיועץ המשפטי יתקן בהמשך, הם צוחקים עלינו, אין הצבעה קונקרטית על השולחן".

אבל ממשלה טובה מזו - לא תהיה לך.

"הסיבה שאמרנו את זה – בגלל שאנחנו הלכנו להביא את חוק הגיוס, אם אין את חוק הגיוס - אז אין כלום, מה, כסף קונה את הכל? אני אומר לך, לא!".

ליצמן התייחס לסקרים שמעניקים לש"ס שני מנדטים, ולאופציית החבירה לאבי גבאי ולשמאל: "אני לא פוסל את אבי גבאי. לגבי אריה דרעי - לא יהיו לו 2 מנדטים, יהיו לו הרבה יותר".

הוא חזר לחבריו במפלגות החרדיות שמובילים קו פשרני יותר במשבר הגיוס הנוכחי: "גם גפני ודרעי יודעים שבלי חוק גיוס לא תהיה שום ממשלה, לא יעזור להם וזה מה שאני עושה כרגע. לא כתוב בעשרת הדיברות שהתקציב צריך להיות לפני פסח. תשאל את שר האוצר למה הוא רוצה בחירות".

נתניהו מושך בחוטי המשבר. הוא רוצה בחירות?

"אני יכול להעיד שאני לא דיברתי עם נתניהו שבוע וחצי, אני לא יודע מה הוא רוצה. מה שהוא אמר לכלי התקשורת - את זה אני יודע".

"אני יכול להעיד, מיום רביעי בלילה בשבוע שעבר, שאני דרעי וגפני נפגשנו עם רה"מ - עד הרגע הזה - אף אחד מהליכוד לא דיבר איתי".

כמו"כ, הוא נשאל, האם הוא מרגיש, שההתבצרות החרדית סביב סוגיות המרכולים ורכבת ישראל - לא בזבזה את האשראי הפוליטי החרדי, מה שמשפיע כעת במאבק על חוק הגיוס?

"כל הפוליטי שלי ושל חברי כולל של ש"ס ושל 'דגל' - לא שווה כקליפת השום לחוק הגיוס. כל ההצטרפות לליכוד - הבסיס היה חוק הגיוס. קיבלנו כסף הכל נגמר? חד משמעית לא. אני לא רוצה לראות ברחובות מלחמת בחורי ישיבות עם המשטרה".

על הצפוי לנו בשבועות הקרובים אמר ליצמן: "אני לא נביא ולא בן נביא. אני יודע שאני ממלא הוראות וזה ההוראות כרגע, אם תהיה הצעה חדשה לרבנים - אביא בפניהם".

קודם לכן הוא נשאל: איך הפכת להיות האיש הרע שמוביל לבחירות? ליצמן השיב: "קודם כל, מי אמר שבחירות זה רע. שנית, למה זה אני, אולי זה כחלון?".

למרות הביקורת על ראש הממשלה, ליצמן גיבה את הקו התוקפני שלו נגד "תעשיית עדי המדינה": "אני מתפלא שלא הציעו לרה"מ להיות עד מדינה. לא יודע. יש לי בהחלט אמון במשטרה, אבל יש לי רושם שארבעה עדי מדינה - זה להיטות יתר. מעולם לא שמעתי על אדם אחד, שיש ארבעה עדי מדינה ועדיין לא התחילו לחקור. עושים עוולה כאן עם עדי המדינה, כך אני חושב".
יעקב ליצמן משבר הגיוס משבר קואליציוני בחירות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד