י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זעזוע: בגלל חוברות עם דברי גדולי ישראל - חיללו את בית הכנסת

מתפללים שהגיעו בשעות הבוקר לבית הכנסת בשכונת רמת בית שמש נחרדו לגלות מחזה מזעזע: בית הכנסת חולל כשצבע שחור הותז על רצפת עזרת הנשים בה אוחסנו בלילה אלפי חוברות בהן דברי גדולי ישראל • המתפללים: "מחריד. כמו מראות ממחוזות אנטישמיים"

הוונדליזם בבית הנכסת
הוונדליזם בבית הנכסת



מתפללים ואברכי הכולל שהגיעו בשעות הבוקר לבית הכנסת בשכונת רמת בית שמש בבית שמש נחשפו למחזה מזעזע ומראות חמורים של ונדליזם. צבע שחור הותז על רצפת עזרת הנשים בבית הכנסת בה אוחסנו בלילה אלפי חוברות של דברי גדולי ישראל שנשאו דברים בעצרת תפילה וזעקה שהתקיימה לפני כחודש ברחובה של עיר בבית שמש בהשתתפות גדולי ישראל ורבני העיר, בקריאת שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שאף הביא את מחאתו על ביזוי כבוד התורה שנעשה מאז פטירת רבן של ישראל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.



חלק מהחוברות כבר חולקו בימים האחרונים, והחוברות שאוחסנו בעזרת הנשים של בית הכנסת היו אמורות להיות מחולקות בתיבות הדואר בעיר. עפ"י עדויות שהגיע ל'בחדרי חרדים' מתושבי האזור, בימים שקדמו לביזוי בית הכנסת ושפיכת הצבע, ראו תושבים באזור, פורעים קיצוניים נגד גדולי ישראל, בהם אברכים בלבוש ישיבתי האוספים את החוברות מתיבות הדואר בשכונת הקריה החרדית בבית שמש.

העצרת ברחובה של עיר בהשתתפות אלפים מתושבי העיר





באי בית הכנסת אמרו כי מדובר במחזות שכמותם נראים במעשים אנטישמיים. "מבצעי המעשה הנפשע באו כגנבים בלילה ושפכו את הצבע דרך חלונות בית הכנסת", סיפרו ל'בחדרי'.

"בחוברות מובאים דברי גדולי ישראל על הפגיעה בכבוד התורה ואין בהן ולו במשהו פגיעה באיש וק"ו לא ברבנים, אלא אך ורק הנהגות וחיזוקים וסלידה מביזוי מרנן ורבנן זי"ע ושיבלחט"א ובראשם מרן הגראי"ל זצ"ל שכידוע נעשו בעיר בית שמש ע"י קומץ אנשים שפלים ובזויים", סיפרו.

מראות ההרס בבית המדרש

















לינק להורדת החוברת

לחצו כאן



כזכור, כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים', לפני כחודש, במוצ"ש בשלח, אלפים מתושבי בית שמש השתתפו בעצרת חיזוק והתעוררות לנוכח האסונות שפקדו את העיר, לאחר פטירתם של ארבעה ילדים קטנים תוך שבועות ספורים ועוד אסונות קשים.

העצרת נקראה בהוראתו של הגר"ח קנייבסקי לרבני העיר הגאון רבי נתן קופשיץ והגאון רבי דוד רייכמן רב קהילת בני הישיבות ברמה א' בעיר, שעלו למעונו והוא שהורה להם לקיים את העצרת. "טוב שיתאספו תושבי בית שמש כולם, אנשים נשים וטף לעצרת תפילה וזעקה".

בעצרת השתתפו גדולי ישראל ובראשם הגרב"מ אזרחי, הגר"י הלל, הגר"ש גלאי, הגר"ב פינקל וכל רבני ואדמו"רי העיר, שזעקו נגד הפגיעה החמורה במרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

הגרב"מ אזרחי אמר בדבריו שעל חילול השם אין כפרה, והתיקון שאומר הרבינו יונה זה כבוד חכמים ולהרבות כבוד שמים.

בעצרת נשא דברים הגאון רבי זליג ברוורמן ראש ישיבת רוז'ין, וחתנו של הגר"ח קנייבסקי שהביא דברים בשמו של חמיו. הוא ציטט את דברי הגמרא ש"המספר אחר המת אינו כלום אבל על תלמידי חכמים הקב"ה נפרע כמו הסיפור על שמואל, לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים".

כמו כן נשא דברים המגיד מישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שעורר את הציבור, והביע זעזוע היתכן שכל נער בן 13, מעיז לומר לגדולי ישראל איך וכיצד להתנהג, "אם רואים ספר תורה זרוק על הארץ - האם נשתוק?!"

הגאון רבי יהושע פינק זעק בדבריו "הרב שטיינמן הוא בעצמו הספיד עם הצוואה שלו. ומי אנחנו שנזלזל בו. איך אפשר לפגוע בו, האסונות שלנו בבית שמש שהבית בוער וזה בגלל הפגיעה והביזוי שלא נהגו כבוד זה בזה".
בית שמש בית הכנסת ונדליזם רמת בית שמש צבע שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד