כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שקד הורתה: להעלות את החוק בועדת השרים

משבר הגיוס: השרה שקד הורתה להעלות את הצעת החוק כבר ביום ראשון הקרוב בכדי למנוע עיכובים מיותרים

ועדת שרים לחקיקה. צילום: עמוס בן גרשום, פלאש 90
ועדת שרים לחקיקה. צילום: עמוס בן גרשום, פלאש 90



בתקווה לפתור את משבר חוק הגיוס, עם שובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מארה"ב, שרת המשפטים איילת שקד הנחתה להעלות ביום ראשון את הצעת חוק הגיוס שהוגשה על ידי המפלגות החרדיות, לוועדת השרים לעניני חקיקה, וזאת כדי למנוע עיכובים טכניים, באם המשבר יגיע אל פתרונו.

יצוין, כי ההצעה שתעלה לוועדת השרים היא הצעת חוק הגיוס, אליה דרשו המפלגות החרדיות להצמיד הצעת חוק יסוד שמעניקה ערך ללימוד התורה. חוק היסוד לא יעלה לוועדת השרים, והוא ימשיך לעמוד בליבת הויכוח שמאיים לפרק את הממשלה ולהוביל את מדינת ישראל לבחירות.

כפי שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים', קודם לכן היום נפגשו הנציגים החרדים, סגן השר מאיר פרוש, ח"כ אורי מקלב והשר לשעבר אריאל אטיאס עם עו"ד יצחק מירון וזאת כדי לשרטט פתרון למשבר הגיוס ולגבש נוסח חדש שיהיה מוסכם על השותפות הקואליציוניות.

במקביל למגעים, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני קיים היום בועדה שבראשותו, את הדיונים על חוק ההסדרים, וזאת במטרה לחסוך עיכובים טכניים, במידה ויתגבש פתרון למשבר הגיוס.

ובשלב הזה של המשבר, הזרקורים הפוליטיים מופנים בעיקר לכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שצפוי לשוב מחר מארה"ב היישר אל משבר הגיוס. הטיעונים הפוליטיים סבורים שנתניהו עצמו טרם החליט האם הוא מעוניין לצאת לבחירות או לא וזאת על רקע החקירות המתנהלות נגדו במשטרה.

באופן רשמי, ראש הממשלה הציב תנאי לשותפות הקואליציוניות: התחייבות לממשלה יציבה עד מועד הבחירות הרשמי או בחירות עכשיו.
משבר הגיוס משבר עם החרדים נתניהו איילת שקד חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד