כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משבר הגיוס: המתווה החדש שיניח ליצמן על שולחן גדולי ישראל

סגן השר צפוי להגיש למועצת גדולי התורה את המתווה עליו עמלים בשעה זו עו"ד מירון והשר לשעבר מש"ס אריאל אטיאס • האם ליברמן יגיש ערר על החוק שיעלה בוועדת השרים וימנע את קידומו לטרומית, והאם גדולי ישראל יאשרו את המתווה?

ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליצמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



משבר הגיוס, המתווה שיניח ליצמן על שולחן גדולי ישראל: כשברקע ההחלטה לעלות את חוק הגיוס של המפלגות החרדיות ללא חוק יסוד ערך לימוד התורה לוועדת השרים להצבעה ביום ראשון, יושבים בשעה זו עו"ד יצחק מירון והשר לשעבר אריאל אטיאס על נוסחת תיקונים לחוק הגיוס שיעלה בוועדת השרים, במטרה לשלבו בהמשך לאחר ההצבעה בטרומית.

המטרה של שרטוט נוסחת התיקונים כעת - באה כדי להעניק לסגן השר יעקב ליצמן את היכולת להציג בפני מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' - נוסח שאמנם לא ישולב כעת אלא כאמור, צפוי להיות משולב מאוחר יותר לאחר ההצבעה בקריאה טרומית.

קודם לכן היום, השתתפו בפגישה עם עו"ד מירון גם סגן השר מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב, כאמור, כעת נותר במקום אטיאס שעמל לסיים את נוסחת התיקונים כדי למסור אותה לסגן השר ליצמן שיעבירה לרבנים להכרעה.

ההצעה שתונח על ידי ליצמן בפני הרבנים: חוק הגיוס החדש שגובש על ידי המפלגות החרדיות יאושר בועדת השרים ובקריאה טרומית כבר במושב הזה. חוק יסוד ערך לימוד התורה - לא יקודם. במושב הבא: המפלגות החרדיות יגישו את נוסחת התיקונים לחוק, שתעבור את אישור הצוות שהקים השר אביגדור ליברמן במשרד הביטחון, לקראת אישור סופי בקריאה שניה ושלישית.

השאלות הפתוחות: האם ליברמן יגיש ערר כבר עתה על החוק שיעלה בוועדת השרים ובכך ימנע את קידומו לקריאה טרומית, האם גדולי ישראל יאשרו את הגשת חוק הגיוס ללא חוק יסוד ערך לימוד התורה והאם הם יתנו את הסכמתם שהחוק יעבור עתה רק בטרומית. ימים יגידו.

‏מסתמן: ח"כי דגל יעלו למעונם של גדולי ישראל הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין במוצאי שבת ויקבלו את הכרעתם בסוגיית משבר הגיוס.
משבר הגיוס מתווה חדש מועצת גדולי התורה ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד