י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תקדים: בית-הדין שוקל לתבוע את הקייטרינג בבית המשפט

תקדים: בית הדין האחראי על גוף הכשרות ביוהנסבורג שוקל לתבוע בבית המשפט את בעל הקייטרינג שמכר טריפות ללקוחות והערים ע"פ החשד על הכשרות

בשר. צילום אילוסטרציה: pixabay
בשר. צילום אילוסטרציה: pixabay



לאחר הסערה הגדולה בקהילה היהודית ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, עת שהתגלה כי יהודים אכלו נבלות וטרפות בגלל קייטרינג מפורסם שהבריח בשר טרף ומכר אותו ככשר, הסערה לא נרגעת ובית הדין שנתן את הכשרות שוקל לפנות לבית המשפט ולתבוע את בעל הקייטרינג.

בהודעה דחופה של בית הדין לפני כשבוע, הודיעו כי "הקייטרינג הכשר הוותיק מכר בשר לא כשר, והבהירו שהאוכל שיש בבתים מהקייטרינג אסור לאכילה, אך לא צריך להכשיר את המטבח".

ההודעה של בית הדין התפשטה באמצעות המדיה החברתית, ורבים תהו אם זו לא מתיחה פורימית. אך מאוד מהר התברר - זו ממש לא מתיחה.

בעל הקייטרינג הגיב בחשבון הפייסבוק שלו, כי "הבעיה היא אמיתית וכי הוא עובד יחד עם בית הדין כדי לפתור את הבעיה, הוא הודה לקהילה על שנים רבות של שיתוף פעולה".

הודעתו של בעל הקייטרינג הגבירה את חוסר הוודאות מה קרה שם, הכתב שפרסם את הסיפור לראשונה מציין כי ככל הנראה אין יהודי אחד בדרום אפריקה שלא אכל שם בחייו.

ביום שישי האחרון הוציא בית הדין הודעה רשמית ומפורטת ובה נכתב: "במטבח הכשר של הקייטרינג נמצאו יותר מ-20 עופות לא כשרים, לכאורה, נראה כי היה ניסיון מכוון לערבב אותם עם הכשרות, אך המשגיח קלט מיד שהעופות הללו לא כשרים, העופות הטרפים היו שונים מהעופות הכשרים, ולכן המשגיח עלה על זה מיד".

המכתב ממשיך: "על אף שהעופות לא היו באריזות שלהם עדיין ראה המשגיח שמשהו שונה, הוא קרא מיד לדיינים שהביאו איתם עוד מומחים שהופתעו למראה העופות הטרפים. בית הדין, זימן מיידית את בעל הקייטרינג, שמצידו לא הצליח לספק הסבר לעופות הטרפים שהתגלגלו במטבח, ולבית הדין לא נותר ברירה אלא לקחת את ההכשר ולהודיע בשער בת רבים על הידיעה הזו".

כאמור בית הדין לא מרפה מהנושא, ופרסם הודעה נוספת חריפה ביותר נגד בעלי הקייטרינג, שבו בית דין מבהיר מספר דברים חשובים.

לשון המכתב: "בית הדין לוקח אחריות מלאה על המעשה הנורא של מכירת בשר טרף ככשר, אנחנו המומים ומזועזעים מהמעשה הנורא של מכירת בשר טרף, אנחנו רוצים להבהיר שעקבנו והשגחנו על הקייטרינג בצורה החזקה ביותר, והיינו עושים בדיקות לגבי הבשר שנכנס למטבח".

"רמת הכשרות שלנו היתה מאד גבוהה, מה שהביא קהילות יהודיות בעולם לקנות מוצרים עם ההכשר שלנו, בעלי הקייטרינג הצליחו להכניס עופות לא כשרים מתחת העיניים שלנו עם כל ההשגחה שלנו, ואנחנו עכשיו חוקרים איך הם הצליחו להכניס את העופות, אנחנו שבורים מואד מאחר ואנחנו נתנו אימון בבעלי הקייטרינג, והוא בגד בנו".

"הוא קיבל מאיתנו מעל ומעבר כדי להצליח והוא אכזב אותנו בצורה קשה, אנחנו שוקלים לפנות לבית המשפט כדי לתבוע את בעל הקייטרינג באופן אישי, אנחנו למדנו לקח מהדבר הזה, ואנחנו נחמיר את ההוראות שלנו לגבי מתן כשרויות בהמשך, הקהילה יכולה להיות רגועה, אנחנו נמשיך לדאוג לכשרות בצורה החזקה ביותר".

המכתב



בשר טרף תביעה הכשר קייטרינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד