כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

העולם משתאה: נשיא ארה"ב טראמפ ייפגש עם מנהיג צפון קוריאה

טראמפ עושה את הבלתי ייאמן - מה שלא הצליחו קודמיו בשבעים השנים האחרונות, על פי הדיווחים הוא ייפגש בחודש מאי עם אחד מאויביה הגדולים של ארצות הברית - מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און שרק לאחרונה איים לתקוף בטילים את ארה"ב

טראמפ וג'ונג-און. צילום: רויטרס
טראמפ וג'ונג-און. צילום: רויטרס



קראו לו משוגע שיביא למלחמה גרעינית, אבל טראמפ הפתיע - הוא יפגש עם מנהיג צפון קוריאה.

לאחר חודשים של חילופי עלבונות ואיומים על שיגור טילים גרעיניים, הנשיא דונלד טראמפ הסכים להיפגש עם המנהיג הצפון קוריאני קים ג'ונג און, הפגישה תתקיים בחודש מאי, כדי לנהל משא ומתן על סיום תוכנית הנשק הגרעיני של פיונגיאנג, כך הודיעו גורמים בדרום קוריאה וארה"ב. הדבר הפתיע את כל העולם, מאחר ואף נשיא אמריקאי לא פגש מעולם אף מנהיג של צפון קוריאה.

הפגישה תהיה חסרת תקדים, לאחר שבמשך שבעה עשורים של עוינות בין ארה"ב לצפון קוריאה. למדינות אין שום יחסים דיפלומטיים רשמיים. והם נשארו במצב של הפסקת אש, לאחר שמלחמת קוריאה בין השנים 1950-1953 הסתיימה בשביתת נשק ולא בהסכם שלום.

על פי הדיווח מארה"ב, המנהיג קים אמר שהוא מתחייב כי צפון קוריאה תימנע מכל ניסוי גרעיני או פיתוח טילים, הפגישה תספק אירוע דיפלומטי נדירה לאחר שנה של מתיחות גוברת בין קוריאה הצפונית לארה"ב.

ראש המשרד לביטחון לאומי של דרום קוריאה, צ'ונג אוי יונג, מסר הצהרה בבית הלבן ואמר כי "הוא (קים) הביע את רצונו לפגוש את הנשיא טראמפ בהקדם האפשרי", אמר צ'ונג. "הנשיא טראמפ קיבל את הרצון להיפגש, ואמר שהוא ייפגש עם קים ג'ונג בחודש מאי הקרוב כדי להשיג הסכם קבע".

רשת CNN דיווחה לפני ההצהרה של צ'ונג, כי הוא העביר לידי הבית הלבן מכתב שיועד לנשיא טראמפ מהשליט הצפון קוריאני, ובו הביע קים לפגוש את טראמפ.

צ'ונג לא אמר היכן תתקיים הפגישה של השניים, מהבית הלבן נמסר כי פגישת טראמפ עם קים תתקיים "במקום ובזמן שייקבעו".
דונלד טראמפ קים ג'ונג און צפון קוריאה ארצות הברית פגישת פסגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד