כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חבר המועצה כתב: "הציע לי בלי היסוס ובושה להניח תפילין"

לא ייאמן שמשפטים כאלה נכתבים על ידי יהודי בפרט וחבר מועצה בישראל בכלל "הקלות שבה אותם מיסיונרים מחב"ד מרשים לעצמם לפעול במרחב הציבורי ואפילו במבנה ציבורי כמו העירייה היא מקוממת ופסולה. אמשיך להיאבק נגד הדתה" כך חבר מועצת עיריית תל אביב, לאחר שחב"דניק הציע לו להניח תפילין

הרב הראשי של רוסיה בהנחת תפילין
הרב הראשי של רוסיה בהנחת תפילין



זעזוע: עו"ד ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת עיריית תל אביב יו"ר סיעת "לתת לחיות", פרסם ביום רביעי פוסט בחשבון הפייסבוק שלו נגד פעילות שלוחי חב"ד - "מבצע הנחת תפילין", תוך שהוא מגדיר את פעילותם המבורכת בלי בושה "מיסיונריות".

"מיסיונריות במסדרונות עיריית ת"א!", כתב לדיאנסקי בפייסבוק, "האיש בתמונה הוא חסיד חב"ד שהסתובב היום בקומה 11 בבניין ותפס אותי בדרכי ללשכתי והציע לי בלי היסוס ובושה להניח תפילין".

בהמשך הפוסט כתב לדיאנסקי בחרדה כי הוא לא היחיד שהוצע לו להניח תפילין: "אח"כ התברר לי שלא הייתי היחיד שהוא הציע לו. עניתי לו מיד שמסדרונות העירייה הם לא מקום למיסיונריות ושיעזוב את הבניין. שוחחתי מיידית עם סמנכ"ל העירייה ומבירור שעשו המאבטחים עם החב"דניק נמסר להם כי הוא ממתין לפגישה. בינתיים הוא 'עשה נפשות'".



את הפוסט הוא בחר לסיים במשפטים גזעניים נגד שלוחי חב"ד: "הקלות שבה אותם מיסיונרים מחב"ד מרשים לעצמם לפעול במרחב הציבורי ואפילו במבנה ציבורי כמו העירייה היא מקוממת ופסולה. אמשיך להיאבק נגד הדתה, כפייה דתית ומיסיונריות!".

ואם לא די בכך, לדיאנסקי צירף לפוסט תמונה של השליח המדובר וטשטש את פניו - כאילו שמדובר בפושע או רוצח.

הפוסט המדובר עורר סערה ברשתות החברתיות וגרר גל תגובות ושיתופים נגד דברי הבלע של לדיאנסקי - חרדים וחילונים כאחד הגיבו בזעם - "להקיא", "מגעיל", "אדיוט", "מטומטם", "שפל".

אחד הגולשים החילונים כתב בזעם: "איש קטן חלאת אדם! כמה שנאה יש בך! תגיד לי אתה לא מתבייש? ועוד אתה ממנהלי העיר ת"א? יש לא מעט דתיים שהם חלק מהעיר ואתה חייב לכבד אותם! ובמקום זה אתה פשוט בז להם! גועל נפש שאתה מנהל את העיר שאני גר בה!".

"אני חסרת דת אבל להגיד שהוא מיסיונר ??? הוא הכריח אותך ??? או שהפחד שלך מהיותך יהודי הוא המאיים??". כתבה אחרת.

גולשת נוספת כתבה: "את שמך קיבלת בארץ של יהודים אך אתה ודאי לא יהודי בר מצווה, בטח לא עברת או ידעת מה זה תפילין".

גולשת אחרת הגיבה בחריפות נגד לדיאנסקי ויצאה להגנת חב"ד: "חב"ד מזכים אלפי יהודים מידי יום ולזה אתה אומר אפס מאופס?! ועוד מפרסם ברבים?! תת רמה. ממבט ראשון חשבתי שהפוסט בא למנוע ולהזהיר מפני מטרידן או גנב סדרתי והופתעתי! בזיון".

למרות שהפוסט עלה לפני יומיים, התגובות נמשכות גם הבוקר: "מה כבר קרה??? הציע לך ובטח ובטח שבנחמדות להניח תפילין תוציא ת'ראש מקופסת השנאה שאתה דר בה". כתב הבוקר גולש.

גולש אחר כתב הבוקר: "הייתי מתבייש במקומך לכתוב את זה בן אדם מזכה את הרבים בהנחת תפילין בתור יהודי היית צריך לשבח אותו אם לא מתאים לך להניח אל תניח יום טוב".



לדיאנסקי. (צילום: מתוך פייסבוק)צילום: לדיאנסקי. (צילום: מתוך פייסבוק)
לדיאנסקי. (צילום: מתוך פייסבוק)





ראובן לדיאנסקי חבר מועצת עיריית תל אביב הנחת תפילין שליח חב''ד מיסיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד