י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נשיא פולין מכה על חטא: "סליחה מהיהודים"

חמישים שנה אחרי ועל רקע חוק השואה שאישר במדינתו, נשיא פולין מתנצל על אירועי 1968: "אני מרכין את ראשי בצער רב, סלחו לפולין ולפולנים"

נשיא פולין עם ראש הממשלה הפולני. צילום: רויטרס
נשיא פולין עם ראש הממשלה הפולני. צילום: רויטרס



נשיא פולין מכה על חטא ומבקש סליחה, "סליחה מאלו שגורשו מפולין".

הנשיא הפולני ביקש את סליחתו מהעם היהודי על כך שפולין גירשה את היהודים מפולין בשנת 1968, אך אמר כי פולין של היום אינה אחראית לאירועים של לפני 50 שנה.

"אני מרכין את ראשי בצער רב כנשיא לאלו שגורשו, אני רוצה לומר בבקשה סלחו לי, סלחו לפולין ולפולנים" כך אמר הנשיא אנדז'יי דודה ביום חמישי באוניברסיטת ורשה לציון אירועי פולין הידועים במארס 1968.

אחרי מלחמת ששת הימים ב-1967 מדינות שהיו תחת המשטר הקומניסטי גינו את ישראל תחת השפעתה של ברית המועצות לשעבר. בנוסף ב-1968 מחו סטודנטים פולנים על הצנזורה שהטילה הממשלה, בנוסף המשטר הקומניסטי דיכא את הסטודנטים, והפיץ קמפיין אנטישמי מאסיבי, יהודים פוטרו מעבודות ונזרקו מאוניברסיטאות, כמה אלפי יהודים עזבו את פולין לצמיתות.

דבריו של הנשיא, הגיעו בנסיון להשקיט את הסערה על תמיכת ממשלתו בחוק שיגרום לאנשים להכנס לכלא אם יגידו "מחנה השמדה פולני" או יאשימו את פולין בזוועות השואה.

כזכור, לאחר שהחוק עבר נתניהו ושרים נוספים תקפו את פולין, ארה"ב גינתה את החוק השנוי במחלוקת, ועל פי דיווחים בפולין החוק גרם לנשיא ולראש הממשלה הפולני להיות "אורחים לא רצויים בבית הלבן" דבר שהוכחש על ידי סגן שר החוץ הפולני.
פולין סליחה נשיא פולין אנדז'יי דודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד