י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לייבל'ה רוצה להיות עד מדינה • אל תחמיצו

והשבוע בלייבל'ה: חבר הכנסת שנסע לחו"ל, הכתב והח"כ שצפו יחדיו בסרטוני פורים מאודסה, הצלם שרץ מרתון לפני כולם, והעיתונאי שרוצה להיות עד מדינה?

לייבל'ה רוצה להיות עד מדינה • אל תחמיצו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



קודם כל כנסת

"כל כך הרבה עבר עלי", סיפר לייב'לה לכל מכריו וידידיו אלו שרצו לשמוע ואלו שלא, פשוט הרבה מאד. הפורים שעבר, השתייה כדת, התפילה בליזענסק ועוד. כל אלו השאירו את לייבל'ה קצת בלתי מפוקס, עד שהגיע הדבר היחיד שיכל לאפס את לייבל'ה - המדור. רק אז חזר לייבל'ה לעצמו ומדווח כמידי שבוע.

אם כבר חוזרים לשגרה אז לעשות את זה כמו שצריך, ראשית מדווח לייבל'ה על כנסת ישראל, ומתחיל דווקא בש"ס, איש הפריפריה דני סיידה הח"כ החדש והמתוק של ש"ס, נצפה השבוע במזנון הכנסת עם עוזרו החדש, נתי מור יוסף. עוזרו לשעבר של השדרן יגאל גואטה. לייבל'ה שמח לגלות שבש"ס שומרים אמונים לעוזרים מוכשרים וגם אם הח"כ שלהם עוזב, הם עדיין בפעולה מבורכת.





וכבר בסיבוב במסדרון הכנסת נראו אבי רוזן ובצלאל קאהן מרדיו 'קול חי' בכנסת. ולא, הם לא באו להציג את המתווה שלהם לפתרון משבר הגיוס. לייבלה יודע את הסיבה שלשמה הם התכנסו, אך אתם תיאלצו להמתין ולחכות עד שלייבל'ה יהיה מוכן לחשוף לכם מי ומה.





'לב מלכים ורוזנים' אמר לייבל'ה בשעה שהעביר עיניו מאבי רוזן ליועץ האסטרטגי, שניאור רוזן שנצפה מתדרך את דפנה ליאל. אפילו עובדי המזנון העידו כי הם ספרו 84 פעם את המילה 'בחירות', בשיחה בין השניים.





בעיצומו של משבר הגיוס ביקש סגן השר, הפייטן משולם נהרי לישב רגע בשלווה מהעמל הפוליטי ומהניסיונות לגבש מתווה חדש לפתרון המשבר. אחרי ניסיונותיהם של איציק כהן, שקד ואטיאס. לשם כך הוא שלף את מכשיר הטלפון המהודר שהיה בכיסו והחל לצפות ברגעים קסומים מיום הפורים בקהילה היהודית באודסה. ובגלל שאין שמחה אלא בבשר ואין צפייה אלא בשניים - הוא גרר אל הצפייה גם את הפוליטי של 'בחדרי', יעקב גרודקה.

ללייבל'ה נודע כי במשך שנים רבות נוהג סגן השר לפקוד ביום הפורים את הקהילה היהודית באודסה, אך השנה בגלל היותו באבל - הוא נאלץ להתמוגג רק מקטעי הוידיאו.





ואפרופו להתמוגג, למשכן הכנסת השבוע הגיע משה ליאון מועמד הציבור החרדי לראשות עיר הבירה, במונית ולא ברכבו האישי. לשאלתנו איה הרכב? השיב הראיס ( לא ממש אבל בעז"ה עוד מעט). שהרכב הוכנס לטיפול במוסך ולכן הוא מתנייד במוניות "כאחד האדם".





בהמשך, ראה לייבל'ה את ליאון תופס שיחת מסדרון עם יו"ר ועדת המדע מקלב.





ועוד קצת מענייני הכנסת לייבל'ה מדווח על פגישה מסקרנת שנערכה לאחרונה באחד מבתי הקפה בירושלים, הפגישה בין השר לשעבר ואיש העסקים בהווה אריאל אטיאס, לבין טל גן צבי האיש החזק במשרד החינוך ואצל בנט. לייבל'ה היה מת להיות זבוב על הקיר בשיחה הזו מה שכן הצליח להגיע לאוזניו כי נושא הגיוס עלה שם על השולחן, בסוף הארוחה כמו כל מרוקאי מארח, אטיאס היה האיש הנחמד, ונצפה כשהוא משלם את החשבון.







בניחוח פורים

לייבל'ה הלך צמוד עם מגילת אסתר כשרה בכל ימי הפורים לקיים רצון איש ואיש, כלומר להיות ממש בכל מקום מעניין כפי שיאפשר הזמן.

נתחיל בדיווח ממקום לא שגרתי כל כך, בראש העין בערב פורים נראה העיתונאי הוותיק יצחק נחשוני, מעניק תרומה לבחורי ישיבות שהתרוצצו בין תורם לתורם. תחילה, כשהגיעו לראש העין התאכזבו מעט, אך שמצאו את נחשוני לאחר ששידר תכנית ב'קול ברמה' לפורים, יצאו מרוצים שמצאו סוף סוף את הגביר של העיירה למרות שבסוף גילו שהוא גר בפתח תקוה. וכאמור העניק כמתת ידו - לייבל'ה הצטרף לשמחתם.





המשיך לייבל'ה למעוז של פורים בבני ברק בלילה ביתו של מנכ"ל 'המבשר' משה פרוש, ברחוב חזון איש בבני ברק, שם הדלת לא מפסיקה לנוע והאוכל והשתייה נשפכים כמים, לייבל'ה הגיע נגס בבקר של אגודים ושתה כטוב ליבו ביין. במהלך החגיגה הגדולה, לייבל'ה התרומם טפחיים מעל גבי הקרקע. בבחינת ויגבה ליבו בדרכי ה' כמובן.














ולאחר מכן, כשראשו של לייבל'ה עדיין צלול, לייבל'ה נסע לביתר עילית. תחילה הגיע לביתו של חיים רבינוביץ' הרמ"ט של סגן יו"ר הכנסת אייכלר. רבינוביץ' ערך סעודה לכבוד החסידים הרבים לשם עלו גם אנשי העיר ביתר, רובינשטיין ועוד, גם ה'בוס' אייכלר הגיע מירושלים ונשא דברים ברוח הזמן והיהדות.








משם המשיך לייבל'ה למסיבה הגדולה בביתו של היועץ האסטרטגי, יוסי רוזנבוים. שם התחכך בכל השרים והחכי"ם ששתו עד בלי די ושרו 'אפילו בהסתרה' שבתוך ההסתרה, לייבל'ה רצה לחקור ולשאול את ביטן, האם הוא מתחבר לשיר באופן מיוחד? אך נמנע מלשאול לאחר שהבין כי ביטן נחקר מספיק לאחרונה.











בבוקר יום הפורים הגיע לייבל'ה לבני ברק, היעד: ביתו של הנגיד ואיש החסד הבעלזאי שמואל וייס המקורב גם לחצרות הליטאים. לצד האלפים שפקדו את הקומה השנייה ברחוב עזרא, פגש לייבל'ה את נכדו של האדמו"ר מ'בעלזא', הבחור חיים מאיר רוקח. הנכד בא להקביל את פני וייס והביא את ברכת סבו הרבי. לייבל'ה יודע לציין שהבנש"ק בעל ה'קולפיק', עדיו לגדולות ונצורות.








המשיך לייבל'ה לביתו של הנציג הליטאי המיתולוגי היושב על השיבר של הכספים משה גפני, מוישה שלמרות שהולך עם אותם חולצות מהקמת 'דגל התורה', למען יידעו מהו נציג ציבור צנוע ומסתפק במנות פלאפל, מידי פעם ואף סועד במזנון האורחים ולא במזנון החכי"ם, לא אכזב את מתרימי הפורים והעניק תרומות בעין יפה ורחבה. לייבל'ה לא ספר כמה אך ראה שכל תרומה התקבלה בברכה. לייבל'ה הבחין בכל האנשים שסבבו את גפני וכינה אותם בליבו 'ועדת הכספים'.








לסעודה לייבל'ה הגיע למעונו של ראש הקהל של 'בעלזא' הרב מרדכי בריסק, מי שלא אכל בבית בריסק לא טעם אוכל יהודי מימיו, הלשונות, 'הקרטופל', הקיגל והמרק לא משים מזיכרונו (ומפיו) של לייבל'ה. בין האנשים פגש לייבל'ה את איש העסקים אלי בירן, לשעבר מנכ"ל שיווק בשטראוס 'עלית' ומנכ"ל 'טמפו', כיום הבעלים של המושב זקנים 'עטרת אבות' בבני ברק, בברכת המזון כובד דובר החסידות שייעל'ה וינברגר, שאף ניגש כחזן לפני העמוד כנוסח בית 'בעלזא'.



פורים דמוקפין

וביום פורים דירושלים לא פסח לייבל'ה גם עליה, חגיגה גדולה נערכה בחצרו של סגן השר הרבי מאיר פרוש שלא מפספס אף קבלה של ישיבה חסידית ככל שתהיה, הכל מתוייק בארכיון כידוע, לחגיגה אצל סגן השר שנמשכה עד כניסת השבת נהרו המונים וכן כל נציגי שלומי אמונים ושאינם, מכל רחבי הארץ.
















לייבל'ה הגיע גם לביתו של ליצמן, שם פגש את חביבו של סגן השר, ראש עיריית בני ברק זייברט שהביא משלוח מנות מכובד.





ולא רק המולה בפנים, גם בחוץ ראה לייבל'ה את רכבו של זייברט כשהוא חונה, איך לא? באדום לבן. לייבל'ה מבין את ראש העיר כי מדובר בפורים ועל כן הוא מוחל לו. אם כי יתכן כי האיש נוהג לטוס הרבה והכללים הבסיסים בקרקע נשכחו ממנו, מי אנו שנדון?





ויו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים, לייזר רואכברגר. חגג פורים בביתו בהר נוף עם ויסקי משובח, לייבל'ה משער כי המשקה הוצא במיוחד לרגל מניעת ההקצאות של מפלגת בני תורה בבירה, ולרגל חתונת בתו שתיערך במזל טוב, בעוד פחות משבועיים.





ועוד בירושלים, לאחר שדיווחנו על הגבס של האיש ו'המסעדה' מוטי קרויזר, לייבל'ה עלה לביתו בפורים ואף כובד לצייר על הגבס, בינתיים לייבל'ה מחליף 'נייעס' במסעדה עם המוכר האחר.






המבדיל בין ארץ הקודש לחו"ל

ופורים גם בבורו פארק, העסקן לבית 'בעלזא', הרב ראובן חיים וינברגר, אירח בביתו את כל הנכבדים. מי שהגיע לתעד הוא האורח הצלם אברומי ברגר, שלא עושה קידוש בין שש לשבע בליל שבת, לכבוד המאורע לבש גרבר שטריימל עם חסות למגזין 'די וואך'.








ועוד על בורו פארק, לייבל'ה ראה השבוע את היועץ הרפואי, יוסי ערבליך יו"ר 'למענכם' ברחובות השכונה יחד עם אחיו, יוסי שנפצע ממקלחון שהתנפץ בביתו ביום הפורים ופונה לבית החולים, החלים במהירות ועלה על מטוס לנצל את המומנטום.





ועדיין בארה"ב, השבוע המריא לחזק את יהדות ארה"ב, היה סגן יו"ר הכנסת ישראל אייכלר. הוא המריא כמובן לאחר קיזוזים בכנסת. לייבל'ה גילה כי בנתב"ג פגש את חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף.





לייבל'ה לא פספס את אייכלר גם בניו יורק ותיעד אותו בשחרית ב'שטיבל בעלזאי', שהרי כולם יודעים שבעקר בזמני פורים איך אפשר לא להתפלל ב'בעלזא'?





והרמ"ט של אייכלר, רבינוביץ - התפנק בין פגישה לפגישה עם הנגיד הצעיר אבריימי זופניק שמידי ערב משמח את עם ישראל בתמונות של אוכל שמעלה ב'סטורי', עובר דרך המדיה, אך לאחר מכן דרך החיך.





לייבל'ה לא פסח על הישועות בליז'ענסק רגע לפני שהציון עלה באש, הגיע לייבל'ה לשם, תחילה הגיע לריישא, שם פגש את עסקני 'הכנסת אורחים דינוב' דואגים לחסידים ולנגידי 'סאטמר', בין היתר ראה את התותח של דינוב, מתס קורמן עם הגבאי המיתולוגי של 'סאטמר' ר' משה (גאבע) פרידמן.






ואיך אפשר ליז'ענסק בלי מסע העשור של הקבוצה הכי ססגונית? הקבוצה בהובלת איש החסד חונה דייטש, חונה ארגן ממש הכל, מהמסד ועד הטפחות שנתן לכולם מסע בלתי נשכח ולמעט המתנה של מספר שעות למטוס הפולני בנתב"ג, הכל הלך כשורה. בקבוצה הגדולה נראו בין היתר, קובי רוזנשטיין, יהודה וצלר, איציק ברנר, שרוליק שטרן מהמסעדה היהודית ועוד ועוד, השנה התווסף לרב הקבוצה גם המשפיע יענקוש זילברמן לצד אבא טורצקי שנשא דברים וניסה להתחרות עם חונה על קטע חזנות בוידאו שלפניכם.
















בהמשך בV.I.P - בליז'ענסק, פגש לייבל'ה בקבוצה את פרקליט הצמרת, משה יצחק אוסדיטשר לצד מנהל החדשות והתוכניות בקול חי, בצלאל קאהן שהפך גם לסבא באחרונה, לצידם פסע האיש שלא מבדיל בין מרוקו לפולין גואל ועקנין.





ואותו אוסדיטשר כנראה נשאר רעב אחרי פולין, ואיך שנחת בישראל בליל שישי קפץ מוישה יחד עם ה'ממשיך' רועי למעדנייה של גבריאלוב. למען יבדיל בין האוכל של פולין לאוכל של עיר התורה והחסידות. לייבל'ה חושף כי מוישה ממשיך להשיל ממשקלו ושליחיו של לייבל'ה בפארק הלאומי, מספרים על ריצות מטורפות של מוישה ככושר גופני בשעות הלילה.





ובשעת לילה מאוחרת, בלילה שבין רביעי לחמישי רגע לפני הנסיעה לליז'ענסק, ראה לייבל'ה בגינה באזור חזון איש בבני ברק שלושה עמודי עולם, מנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי, מנכ"ל 'המבשר' משה פרוש (לראשונה ללא חליפה) ומנכ"ל אגודת ישראל, נחום פרוש מסתודדים בשעת לילה מאוחרת, לא ברור מה נסגר שם והאם 'דיל' אלעד בית שמש נרקם, מה שבטוח המכנה המשותף לשלושתם הוא שרוול שהשיל ממשקלם עשרות קילוגרמים. שליחו של לייבל'ה צילם במחתרת והתמונה לפניכם.





ודוד שפירא, הנכד המפורסם שבקי בכל פרטי חוק הגיוס לענפיו ופרטיו, נצפה השבוע ממתין בלובי של מלון כפר המכביה לפגישה. לייבל'ה תוהה מה קרה ששפירא עזב את מוקד המפגשים ממלון 'הילטון' ועבר למכביה? אך יתכן שבדרך פשוט היו פקקים.











ובוועידת בני היכלא של 'צאנז' בצפת שנערכת בסוף השבוע נצפה עסקן החסידות ועיריית בני ברק, יוסף יצחק יעקובוביץ לומד בין פאנל לפאנל ובין חלוקה לחלוקה.





ואבריימי דרוק, עוזרו של הנגיד שמוליק הלפרין, נצפה כאחד האדם עם המרצדס (מאלו שיש להם מרצדס כמובן), ברחוב רבי עקיבא בב"ב.





לייבל'ה צפה השבוע באמרגן הצעיר והנמרץ, שמחה וייצמן. בהכנות לחתונתו בכתיבת הזמנות לאנשי תעשיית המוזיקה.





ומעבר להיותו יו"ר 'איחוד הצלה' ב"ב, אפי פלדמן משמש גם כמנכ"ל 'חזקו' - ארגון שמלווה משפחות שאיבדו את ילדיהם. השבוע הוא הפיק אירוע הכנסת ס"ת מושקע במיוחד כראוי לאיש חסד אמיתי, לייבל'ה תיעוד מאחורי הקלעים את פלדמן מנצח על הארגון המופתי.





ותגידו מברוק ליועץ התקשורת, מני חדד. מ"בלומנטל חדד תקשורת" שהתחדש השבוע ברכב חדש.

ואפרופו רכבים, מפיק העל דוד פדידה נצפה השבוע משדרג את רכבו ב'אוטו בני ברק', מי שהוזעק לטיפול V.I.P. היה המנכ"ל, שלומי מרציאנו- שמשום מה הגיע עם חולצה זהה לשל פדידה.,אולי בשביל שהתמונות תתמזגנה היטב.





ולאחר עומס פורים: מושיקו גואטה, בנו של החכ"ל יגאל גואטה ומי שמנהל את רשת חנויות הצעצועים המפורסמת, נצפה השבוע מחלק סחורה מחנות לחנות בבני ברק - במלא המרץ.





בליל שישי באלעד: ‏בכירי עיריית אלעד ומתנדבי 'איחוד הצלה' בעיר, ערכו מסיבת יום הולדת הפתעה לרפאל אלבז, סמנכ"ל 'בית לחם יהודה' ומקורבו של יו"ר 'דגל התורה' בעיר, אבי שטרן.
‏בסיום הערב נערך קומזיץ שירי שבת עם הפרשן הפוליטי עו"ד אבי בלום, השדרן משה גלסנר, מנכל 'יתד' זליג אורלנסקי, סגר"ע צוריאל קריספל, מחזיק תיק 'הנדסה' אבי דיין, יו"ר דגה"ת אבי שטרן, העסקן שמעון סויסה וחברים נוספים.



בין שיר למשנהו האזין לייבל'ה לאורלנסקי שחשף למשתתפים: כי "התקשר אלי עיתונאי בכיר השבוע, ואמר לי: "אני מפרסם שאתה הולך לרוץ לראשות העיר אלעד". השבתי לו: "למה אלעד? יש הרבה משרות פנויות עכשיו, מנכ"ל בזק, עד מדינה...". לייבל'ה נהנה מהשנינה ומעיד על עצמו כי לא הוא העיתונאי.

והצלם משה גולדשטיין שלא הפסיק לצלם את הוועידה של 'צאנז' יצא לגיחה למירון ביום שישי ונצפה בתפילה חרישית בציון של רבי שמעון עם הווסט של החברה המנצחת 'אולינהום' כל מה שתרצו לכלי בית ולא ידעתם מהיום תשאלו את גולדשטיין.





ומצלם לייבל'ה עובר לקולגה נוספת, הצלם שלומי כהן חגג סיום מסכת מגילה עם החברותא ר' צבי רענן שנלמדה במשך החודשים האחרונים לאחר שקיבל על עצמו ביום כיפור האחרון לסיים עד פורים. האירוע התקיים ביקב מצודה שנמצא בהרי ירושלים. בסיום מסכת השתתפו ראש הישיבה, הרב ברוך צבי גרינבוים. רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ' ועוד אישי ציבור עיתונאים וחברים. המשא המרכזי: סגן עורך משפחה שמעון ברייטקופף שכדרכו תיבל את דבריו במוסר אידשקייט וממון, על הפקת האירוע לקחו חלק 'אייזיק גפן' 'דן יעקבס אפקט' והצלם דוד מנדלסון.








ואם חשבתם שתורה מתשת וכו', הרי שתדעו שזה רק המריץ את שלומי והוא רץ במרתון ירושלים ואף הגיע בין הראשונים, לאחר שרץ במרתון הוא ממריא לארה"ב שם ישהה כחודש ימים לצרכי עבודה ועסקים, לייבל'ה קורא לכולם להכין את הבטריות על אחוזים גבוהים בנייד הכשר, כי הסטטוסים ב'סטורי' כבר מגיעים.





ויועץ הצללים דוד "מי שמבין יודע" מרק נצפה השבוע בהתייעצות באנטוורפן עם הרב בנימין ג'ייקובס רבה הראשי של הולנד.





בליל שישי הגיע לייבל'ה לפתח תקוה. לייבל'ה לא ידע שסמוך לישיבת לומז'ה הוותיקה קיימת מסעדת ענק, 'שאבעס מלבס'. במסעדה ראה לייבל'ה כמה סועדים, 'יאמי' ליפשיץ היו"ר של כפר חב"ד סוגר כמה פינות עם העסקן לוי אדרעי.





וכשפנה לייבל'ה לשתות משהו בצד, הבחין גם בעיתונאי יצחק פלדמן מ'בקהילה', סוגר כמה פינות ועסקים עם תושב פתח תקוה החדש, הנגיד ברוך שטרן. שעשה כמה עסקאות על הדרך ונהפך לאחד מהנגידים והיושבים ראשונה בממלכת חסידות מישקולץ.





ור' שמואל רייכמן, הגבאי החביב של ביהכנ"ס המרכזי בירושלים, ומקים ה'שיעור ערב' הידוע לבעלי בתים ב'קרית צאנז' בעיר, פתח בשעה טובה את בית העסק החדש. 'לייבל'ה' מפרגן לו מכל הלב ומאחל שיצליח בדרכו.



רק בשמחות

ברכות להרב מרדכי בריסק, יו"ר 'קהל מחזיקי הדת' של חסידות 'בעלזא', לאירוסי הבן בשעה טובה ומוצלחת.

למחרת השמחה נצפה הרב בריסק מקבל ברכת מזל טוב מהרבי מבעלזא לאחר הביקור במרכז לבריאות הנפש במעייני הישועה בבני ברק.





ושמחה גדולה השבוע ברמת ויז'ניץ בחיפה, סופר המבשר ר' אשר קליין שחגג את שמחת הבר מצוה לבנו יוסף, הרב קליין מגדולי מכניסי האורחים בחיפה אירח גם בשמחתו את כולם בנפש חפצה, הברכה אחת גם לסבא הגדול, המלחין ר' חיים בנט.

וחגיגה גדולה בתחילת השבוע יו"ר 'יהדות התורה' בחדרה, הרב בן ציון נורדמן חגג את שמחת נישואי בתו באחוזת 'וגשל' בבני ברק לשם נהרו כל המי ומי.

בשולי החתונה תיעד כתב הברנז'ה איציק מן את שדרן הספורט רז זהבי מסתודד עם אב הכלה.





לייבל'ה גם תיעד את עורך הדרך, אברהם דב גרינבוים, מסתודד עם הרב משה גפני, רב משטרת ישראל במחוז דן.





וביום שלישי השבוע שמחה גדולה בירושלים, חזקי ברוין מנכ"ל ארגון ביקור חולים יד אברהם שמסדרונות בתי החולים נהירים לו כשבילי תולדות אהרן חגג בר מצוה לבנו, לייבל'ה משגר ברכה חמה לאביו היועץ הרפואי רבי שמעון ברוין, יו"ר הארגון שלייבל'ה שאושפז בבית החולים זכה לעזרה צמודה של איש החסד הגדול.








ועוד השבוע בבני ברק, פרץ אברומוביץ מנכ"ל מוסדות ערלוי בארה"ק, וחבר מועצת עיריית העיר בני ברק חגג את שמחת הבר מצוה לבנו, לייבל'ה הגיע נשנש ותיעד.











לייבל'ה גם ראה בבר מצווה של פרץ את הדור הצעיר של שלומי אמונים שקועים בעבודתם.





לייבל'ה רוצה לאחל מזל טוב לעוה"ד נתאל רוט לרגל הולדת בנו. בליל שבת נערך השלום זוכר סביב שולחנות עמוסים בכיבוד עם מיטב השתיה החריפה. בשמחה השתתפו אנשי קהילת עורכי הדין שבאו לחגוג עם נתאל רוט שמקרובים אומרים שהוא כבר כיום נחשב מפרקליטי הצמרת של המגזר החרדי.

ובמרכז האירועים 'הדר דימול' השבוע ביום רביעי, לייבל'ה הגיע לאחל מזל טוב לר' שמחה פאלוך, בעל נגריית פאלוך ואמן עיצובי ארונות הקודש, לרגל חתונת הבת על הדרך גילה כי לר' שמחה יש רעייה הרבנית רבקה -שהיא יועצת ראש הממשלה נתניהו או משהו כזה, לשמחה הגיעו כל הקואליציה לאחל מזל טוב, מפאת תמונות הנשים לייבל'ה תיעד רק בעזרת הגברים.

לייבל'ה ראה את גפני מתמזל"ט עם ר' שמחה הגדול, ואמר לו שיאחל מזל טוב לרעייתו. גפני גם הביא את הנכד שאכל 'טשולנט' ושבע כל חשבון הסבא.





ומי שעוד נצפה בחתונה, הוא האיש והאגדה חיים לוינסון שכל ציוץ וטלגרם שלו לא מפסיק להצחיק את לייבל'ה, חיים דב היקר סעד את ליבו בבר כדרך חרדים חשובים וגלגל נושאים עם החברים, לייבלה קצת 'נייעס' על רפורמת המס של טראמפ. לייבל'ה מסיים בברכת השיר החסידי 'חיים ושלום יוסיפו לו'.





בהמשך ראה לייבל'ה את מוטל'ה קרליץ משוחח עם ותיק העיתונאים, יצחק נחשוני ועם המזכיר של ש"ס, אשר מדינה.





ואפרופו נשים חזקות, עורכת המדורה המרכזית ברדיו קול חי, הגב' אסתי פלד תחגוג ברביעי הקרוב את שמחת נישואי בתה למזל טוב ב'היכלי הפאר' בבני ברק. לייבל'ה רשם ביומן איך אפשר שלא?.

מזל טוב לאיש העסקים ומבכירי זק"א ישראל, צביקה כהנא ורעייתו להולדת הבת. שמה בישראל: מיה אסתר. הקידוש נערך השבת בבית כנסת של משפחת הלפרין בבני ברק לייבל'ה משגר ברכה אחת לסבא הגדול מחשובי החסידים באלעד, ר' יצחק שטרן.

ומזל טוב לברוך שטרן, מנהל קשרי לקוחות ב'מכבי', לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת גבעת זאב, יוסי מועלם לרגל הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לנתי לסרי לשעבר מש"ס לרגל אירוסי בנו.

והעסקן הנמרץ חיים שפירא מחסידות ברסלב וכל דבר שבקדושה, מבוגרי קווי הנייעס. חגג את שמחת הולדת הבן לאחר כעשר שנים מהולדת הבת הבכורה, לייבל'ה פרץ בשאגות שמחה ואף הגיע לשלום זכר בליל שבת במהלך ה'טיש' של האדמו"ר מאונגוואר במודיעין עילית. שמחת הברית בשני הקרוב באותו בית מדרש.

ואפרופו ברסלב: ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעסקן אברהם ליפשיץ מביתר ומי שאחראי על כל ה'גזלנים הקדושים' לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה. הקידוש נערך בשבת בבוקר בשטיבל ברסלב כולל חצות בעיר התורה בהרי יהודה.

וברכת מזל טוב למוטי הוכמן ה'הויז בחור' של האדמו"ר מהרי"ד מלעלוב, לרגל אירוסיו. הוכמן זכה לברכתו של הרבי מבאבוב - 45.





ברכת מזל טוב לברוך הימל, מנכ"ל אגודת 'רפואה וחיים' לרגל שמחת הולדת הנכדה, בת לבנו ר' בן ציון הימל וחתן ר' אליקים רוט. הקידושא רבא בבית המדרש 'ויז'ניץ' ממונסי ברחוב הרב מלצר בב"ב.

ברכת מזל טוב למייסד ומנהל ארגון "טוב וחסד" ומנהל בית היתומים "בנינו" ר' יענקי שישא לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בכורו שנערכה בליל שישי באולמי "בנות ירושלים".

ולייבל'ה שולח ברכת מזל טוב ליהודה הרטשטיין ממקהלת מרכז חסידי ויז'ניץ ומקהלת ידידים לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בכורו הערב מוצאי שבת באולמי 'שנדליר' בבני ברק.

ולסיום ברכת מזל טוב לזמר יענקי עקשטיין, מנהל משרדי רשות עיריית ב"ב לרגל שמחת הולדת הבת. עקשטיין חתנו של המוהל הרב חיים משה ויסברג (אין קשר משפחתי לכתב האתר) חגג את הקידוש בבישטנא שבאוקראינה.
לייבלה רכילות חרדית פורים ליזענסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד