כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הולכים לבחירות? איווט מתעקש: "צריך ללכת עם מה שאתה מאמין"

איווט ליברמן על משבר הגיוס: "יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע". נתניהו יוועד הערב עם ראשי המפלגות החרדיות. סבב התיעצויות של הח"כים החרדים עם גדולי ישראל לקראת הפגישה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



שעות מספר לפני פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות, במטרה לפתור את משבר חוק הגיוס, שר הביטחון אביגדור ליברמן משגר רמז עבה לחלל הרשת, על פיו, "יש רגעים שצריך ללכת עם מה שאתה מאמין למרות שהוא לא משתלם".

ליברמן צייץ בטוויטר לפני יציאת שבת: "בחיים, יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע".

כאמור, דבריו של ליברמן רומזים, כי הוא מתכוון לעמוד על שלו גם במחיר של הליכה לבחירות. כלומר: התנגדות נחרצת לכל פשרה על חוק הגיוס.

ביום שישי ליברמן הבהיר כי "הצעת חוק המתגבשת כרגע היא לא פשרה אלא כתב כניעה למעשה סחטנות. מי שרוצה להיכנע לסחטנות, שייכנע. 'ישראל ביתנו' תתמוך אך ורק בהצעת חוק שיגבשו מערכת הביטחון וצה"ל. בנושא ביטחון אין פשרה".

מדבריו אלו היה משמע כי הוא רק "לא יתמוך" בחוק הגיוס הנוכחי, ולא יתנגד אליו או יעזוב את הממשלה. אך הוא נשמע נחרץ יותר.

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב, בשעה 22:00, עם ראשי המפלגות החרדיות, כדי למצוא מוצא מהסבך אליו נקלעה המערכת הפוליטית.

הערב נמסר מלשכתו של נתנינו כי ראש הממשלה גם ייפגש מחר בצהריים עם כל ראשי סיעות הקואליציה. "ההעדפה של ראש הממשלה היא להמשיך את פעילות הממשלה עד סוף תקופת כהונתה בנובמבר 2019 ולשם כך דרושה הסכמה של השותפות הקואליציוניות איתן הוא ייפגש הערב ומחר", לשון ההודעה.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', קודם לכן, עלו ח"כי 'דגל התורה', משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר למעונם של גדולי ישראל, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, כדי להיוועץ עימם על אופציית הפשרה שהוצעה, והאם יש לגרור את המדינה לבחירות, בעבור חוק הגיוס.

ראש הישיבה הגרי"ג שמע את כל הצדדים ואמר לחברי הכנסת של 'דגל' כי קודם צריך לראות מה יהיה בפגישה שלהם עם ראש הממשלה ומה עמדתו בבירור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ח"כ מקלב שהה בשבת אצל בני משפחתו בעיר התורה והחסידות בני ברק, וזאת כדי שהוא יוכל לעלות יחד עם הח"כים גפני ואשר למעונם של גדולי ישראל.

גם יו״ר ש״ס השר הרב דרעי שוחח בערש״ק טלפונית עם נשיא המועצת הגר״ש כהן השוהה במקסיקו וקיבל את הנחייתו כיצד לפעול בפגישה הערב עם רה״מ. במקביל הורה השר דרעי ליו״ר הסיעה ח״כ הרב יואב בן צור לקיים סבב שיחות עם שאר חברי מועצת חכמי התורה.

כזכור, ביום שישי נחשף ב'בחדרי חרדים', כי סגן השר מאיר פרוש, ח"כ מקלב והשר לשעבר אריאל אטיאס נועדו שעות ארוכות עם עו"ד יצחק מירון, במטרה לגבש מסמך תיקונים לחוק הגיוס שהוגש על ידי ח"כ יואב בן צור והמפלגות החרדיות, במטרה לשלב את התיקונים לאחר ההצבעה בקריאה טרומית.

חוק הגיוס הבסיסי שהוגש, צפוי לעלות מחר להצבעה ולאישור בוועדת השרים לענייני חקירה, זאת בהוראת שרת המשפטים איילת שקד. התקווה היא שליברמן לא יגיש ערר וימנע את קידום החוק במושב הנוכחי בקריאה טרומית, כפי ההסכם המתגבש.



משבר הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד