כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סבב התייעצויות בבתי גדולי ישראל: "מצפים לשמוע את נתניהו"

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי', חברי הכנסת של 'דגל התורה', עלו הערב להתייעץ עם הגרי"ג אדלשטיין והגר"ח קנייבסקי, בסוגיית משבר חוק הגיוס - לקראת הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו • "אור ירוק למגעים עם ראש הממשלה"

סבב התייעצויות בבתי גדולי ישראל: "מצפים לשמוע את נתניהו"



כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים': חברי הכנסת של 'דגל התורה', משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, עלו הערב (מוצ"ש) למעונם של הגרי"ג אדלשטיין והגר"ח קנייבסקי, כדי להיוועץ עימם בסוגיית משבר חוק הגיוס, קודם לפגישתם ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעוד כשעה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחרי שראש הישיבה הגרי"ג שמע את כל הצדדים, הוא אמר לחברי הכנסת שקודם, כי קודם צריך לראות מה יהיה בפגישה שלהם עם ראש הממשלה ומה עמדתו בבירור. ראש הישיבה חידד לחברי הכנסת את הקווים שינחו אותם, אולם כאמור תלה זאת בפגישה עם רה"מ.

לאחר מכן, פנו הח"כים גם למעונו של הגר"ח קנייבסקי, כדי לעלות בפניו של שר התורה את האפשרויות השונות ואת הסכנה בפירוק הממשלה והליכה לבחירות.

גם הגר"ח קנייבסקי העניק לחברי הכנסת אור ירוק למגעים עם ראש הממשלה, כאשר המתווה לחוק מתוקן הוצג לו בהרחבה. חברי הכנסת הסבירו כי הכל כעת תלוי בנתניהו אם הוא לא רוצה בחירות יהיה ניתן להגיע להסדר כבר היום.

בנוסף, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי קיבל הנחיות מנשיא המועצת חכם שלום, בסוגיית חוק הגיוס. בערב שבת הוא שוחח טלפונית עם נשיא המועצת השוהה במקסיקו וקיבל את הנחייתו כיצד לפעול בפגישה הערב עם רה"מ. במקביל הורה השר דרעי ליו"ר הסיעה ח"כ יואב בן צור לקיים סבב שיחות עם שאר חברי מועצת חכמי התורה.

כאמור, בשעה 22:00 הערב תתקיים הפגישה של ראש הממשלה עם ראשי המפלגות החרדיות, וזאת במטרה לפתור את המשבר.

מלשכתו של נתניהו נמסר הערב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב בשעה 22:00 עם ראשי הסיעות החרדיות. ראש הממשלה נתניהו ייפגש מחר בצהריים עם כל ראשי סיעות הקואליציה".

עוד הובהר כי בניגוד לפרסומים השונים, "ההעדפה של ראש הממשלה היא להמשיך את פעילות הממשלה עד סוף תקופת כהונתה בנובמבר 2019 ולשם כך דרושה הסכמה של השותפות הקואליציוניות איתן הוא ייפגש הערב ומחר". בהמשך הבהירו מלשכת נתניהו: כי "אין שום תיאום או סיכום עם ליברמן".

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן צייץ הערב בטוייטר לפני יציאת שבת: "בחיים, יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע".

דבריו של ליברמן רומזים לכאורה, כי הוא מתכוון לעמוד על שלו גם במחיר של הליכה לבחירות. כלומר: התנגדות נחרצת לכל פשרה על חוק הגיוס.

ביום שישי ליברמן הבהיר כי "הצעת חוק המתגבשת כרגע היא לא פשרה אלא כתב כניעה למעשה סחטנות. מי שרוצה להיכנע לסחטנות, שייכנע. 'ישראל ביתנו' תתמוך אך ורק בהצעת חוק שיגבשו מערכת הביטחון וצה"ל. בנושא ביטחון אין פשרה".

מדבריו אלו היה משמע כי הוא רק "לא יתמוך" בחוק הגיוס הנוכחי, ולא יתנגד אליו או יעזוב את הממשלה. הערב הוא נשמע נחרץ יותר.
משבר הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד