ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

פוטין: "אולי יהודים עם אזרחות רוסית בחשו בבחירות בארה"ב"

בעוד חקירת המעורבות הרוסית לכאורה בבחירות בארה"ב נמשכת, נשיא רוסיה התראיין בסוף השבוע לרשת NBC, במהלך הראיון נשאל אודות הפרשה הנחקרת בארה"ב והעלה בתשובתו אופציה שיהודים בעלי אזרחות רוסית התערבו בבחירות • קריאות לגינוי

פוטין וטראמפ. צילום: רויטרס
פוטין וטראמפ. צילום: רויטרס



נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי ייתכן שיהודים עמדו מאחורי ההתערבות לכאורה בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016 שבו נבחר טראמפ לנשיא נגד כל הסיכויים.

בראיון ששודר בסוף השבוע, פוטין נשאל על ידי מגין קלי מרשת אן.בי.סי אודות הדיווח לפיו 13 רוסים שהוגש נגדם כתב אישום על-ידי החוקר רוברט מילר - ראש צוות החקירה בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב.

פוטין השיב כי "אולי הם אפילו לא רוסים אלא אוקראינים, טטרים או יהודים, אבל עם אזרחות רוסית, שגם היא צריכה להיבדק, אולי יש להם אזרחות כפולה או גרין קארד, אולי ארה"ב שילמה להם על כך, איך אתה יכול לדעת את זה? גם אני לא יודע" אמר.

פוטין הוסיף "זה אותו דבר בשבילי, מבחינתי זה בהחלט לא משנה, כי הם לא מייצגים את הממשלה". הראיון בשפה הרוסית פורסם בשבת על ידי הקרמלין.

ח"כ קסניה סבטלובה מ'המחנה הציוני' קראה לממשלת ישראל לגנות את ההערה של פוטין.

רונלד קליין, אחד העוזרים הבכירים של סגן הנשיא אל ג'ור ושל סגן הנשיא ג'ו ביידן, קרא לתומכים היהודים של דונלד טראמפ לדרוש מהבית הלבן להגיב על ההערה של פוטין.

"כל תומך יהודי של דונלד טראמפ צריך ללחוץ על הבית הלבן כדי לראות אם הנשיא מסכים עם חברו פוטין על ההצהרה הזו, וכל אדם יהודי שמתנגד לטראמפ קיבל עוד סיבה להילחם עוד יותר", צייץ בשבת.

בראיון הוסיף פוטין ואמר כי לרוסיה אין כלים ולא רצון להתערב בבחירות. "ראשית, יש לנו עקרונות לפיהן אנחנו לא מאפשרים לאחרים להתערב בעניינינו ולא להיכנס לעניינם של אחרים, שנית, אין לנו כמות כזאת של כלים להתערב" אמר.
ההתערבות הרוסית בבחירות בארצות הברית נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד