כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

השר בנט נגד נתניהו: "משחק במדינה ומקדים בחירות לצורך אישי"

בנט מחריף הבוקר את הטון נגד ראש הממשלה ומאשים כי אינו פותר את משבר הגיוס בגלל שיקולים אישיים ופוליטיים • "עד עכשיו אמרתי שלא ארוץ לראשות הממשלה מול נתניהו, אבל אם יתברר שהוא משחק במדינה ומקדים בחירות לצורך אישי, אשקול זאת מחדש"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה ללכת לבחירות, זאת התחושה שעלתה אמש (מוצ"ש) בפניהם של ראשי המפלגות החרדיות, השר אריה דרעי, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, בפגישתם עם נתניהו סביב משבר חוק הגיוס. "למרות הדיבורים וההבהרות, נתניהו מעדיף ללכת כעת לבחירות בעקבות חקירות המשטרה המתנהלות כנגדו", אמרו המשתתפים בפגישה.

מי שהיה הראשון שהצהיר כבר בשבוע שעבר בראשית המשבר כי "ניתן לפתור את המשבר במספר דקות, באם נתניהו יהיה מעוניין בכך" – הוא שר החינוך נפתלי בנט שמעלה הבוקר הילוך נגד נתניהו ומחריף את הטון.

לדבריו של בנט בגל"צ: "עד עכשיו אמרתי שלא ארוץ לראשות הממשלה מול נתניהו, אבל אם יתברר שהוא משחק במדינה ומקדים בחירות לצורך אישי, אשקול זאת מחדש", הפתיע בנט הבוקר.

"אנחנו לא מדינת עולם שלישי שכל שנתיים בחירות. אני רוצה לומר לציבור - זה סתם. אבל מי שרוצה בחירות יקבל בחירות, ללכת לבחירות בגלל מאווים אישיים זה לא בסדר", הוסיף.

שר החינוך המשיך ואמר הבוקר כי "אם נראה שהסיפור הזה לוקח את כל המדינה לסיבוב, נצטרך לעשות חושבים על גיבוי ראש הממשלה", לדבריו על משבר הגיוס: "נתניהו כל הזמן מציב עוד תנאים - המשבר הוא רק בידי נתניהו".

מוקדם יותר בראיון ל 'כאן רשת ב' התייחס השר בנט לשורת הדרישות של נתניהו שפורסמו אמש ב'בחדרי חרדים': "אין לנו שום התחייבות לגבי המשך כהונת הקואליציה. אני לא מוכן לתת ערבות מראש למישהו שנגבה אותו, אני שומר לעצמי את הזכות לקבל את ההחלטה כאשר הדברים יקרו".

עוד הוסיף ואמר: "זה משבר מדומה שיכול להיפתר. הכל תלוי ברצונו של נתניהו. הציבור לא יסלח למי שייקח אותו לבחירות מיותרות".

כזכור, לאחר הפגישה עם ראשי המפלגות החרדיות, אנשיו של ראש הממשלה פרסמו את שלושת התנאים שהוא הציב לחרדים במפגש: טיוטה מוסכמת על היועמ"ש ועל כל המפלגות החרדיות. הסכמה של כחלון וכל סיעתו לתמוך בחוק הגיוס, בשלוש קריאות והתנאי השלישי והבעייתי - התחייבות פומבית של ליברמן, כמו של שאר הסיעות, לאפשר את המהלך ולהמשיך בשותפות בממשלה לאורך זמן.

ליברמן עצמו המשיך להבהיר אמש כי בעת שחוק הגיוס שגובש על ידי המפלגות החרדיות – יאושר בקריאה שניה ושלישית, הרי שהוא וסיעתו – יפרשו מהקואליציה. המסקנה: אם שר הביטחון לא ישנה את דעתו וימשיך לאחוז בעמדתו – מדינת ישראל תלך לבחירות.

בתוך כך, הכתב הפוליטי זאב קם פרסם הבוקר ב'כאן' כי יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן פועל נמרצות מאחורי הקלעים למנוע הליכה לבחירות גם אם ליברמן יפרוש; "התחלנו את הקואליציה הזאת עם 61 חכי"ם ללא ליברמן וכך נוכל גם להמשיך" הטיח ח"כ ביטן בחכי"ם מ'ישראל ביתנו'.

עוד פרסם קם, ביטן ביקש מחכי"ם בליכוד לשכנע את ראש הממשלה שלא ללכת לבחירות; "עדיף שנפסיד מדי פעם בהצבעות מאשר להפסיד את הקואליציה הטובה הזאת" אמר ביטן לחבריו.
נפתלי בנט משבר הגיוס דוד ביטן בחירות ראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד