כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מתקפה חריפה: "בנט חותר להפיל את נתניהו ולסדר לעצמו עבודה"

לאחר שהצהיר הבוקר כי ישקול מחדש ריצה לראשות הממשלה מול נתניהו אם יתברר ש"הוא משחק במדינה ומקדים בחירות לצורך אישי", בליכוד משיבים אש • בנט לא נרתע ופונה לנתניהו: "אם תוביל לבחירות מיותרות למטרות פרסונליות, תאבד אותנו" וגם ליברמן מצטרף לחגיגה; "המחנך הדגול"

בנט ומאחוריו נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנט ומאחוריו נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



המשבר הפוליטי שהתמקד עד כה בחוק הגיוס, הפך בשעות האחרונות לקרב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט, וגם ליברמן מצטרף לחגיגה.

בליכוד לא נשארים חייבים ומשיבים אש לדבריו של בנט הבוקר בראיונות לגל"צ ולרשת ב'; "בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בפתרון המשבר וייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי".

"אם בנט היה באמת דואג לממשלת הימין, הוא היה מתחייב להישאר בממשלה עד סוף הקדנציה בנובמבר 2019. אלא שהדבר האחרון שמעניין את בנט זה לייצב את הממשלה הלאומית בראשות נתניהו. כפי שדבריו הבוקר חושפים, בנט חותר להפיל את רה״מ נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה". נכתב בהודעת 'הליכוד'.

בתגובה צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו: "אדוני ראש הממשלה נתניהו: כל עוד תפעל לטובת מדינת ישראל, אנחנו נמשיך להיות מאחוריך. אם תפיל ממשלת ימין ותוביל לבחירות מיותרות למטרות פרסונליות, תאבד אותנו".

בסיור שערך הבוקר, תקף שר הביטחון אביגדור ליברמן את בנט ואמר כי "מוטב שישמור על צניעות, הוא לא ראוי אפילו לתגובה".

לדבריו; "אני מקווה מאוד שלא הולכים לבחירות מישהו יזם את זה, "המחנך הדגול", אומר בבחירות הבאות - אני שר ביטחון, שר אוצר אומר במידה ואין תקציב לא יהיה שר אוצר. כל הזמן שמים אולטימטומים ואקדחים לרקה, אנחנו לא מוכנים לעבוד כך".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת שרי 'הליכוד' למשבר הקואליציוני ואמר "אנחנו פועלים למען ממשלה יציבה שתפעל עד תום הקדנציה בנובמבר 2019. יש לנו הישגים גדולים ומשימות לא קטנות לפנינו. כדי שזה יקרה, כל הסיעות צריכות להגיע להסכמה ולהחליט שממשיכים ביחד. אנחנו עובדים כדי לנסות להשיג את זה, כי אזרחי ישראל רוצים ממשלה יציבה שתמלא את ימיה".

נתניהו הוסיף ואמר "דבר אחד ברור, בממשלת 61 אי אפשר להחזיק. זה ברור לכולם. כבר הבוקר הבנו שאפילו חברים בליכוד מתנים הצבעות תמורת כל מיני דברים. 61 זה לא אופציה. לכן נמשיך היום במאמצים להגיע לפשרה".

כזכור, שר החינוך בנט הפתיע הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "עד עכשיו אמרתי שלא ארוץ לראשות הממשלה מול נתניהו, אבל אם יתברר שהוא משחק במדינה ומקדים בחירות לצורך אישי, אשקול זאת מחדש".

"אנחנו לא מדינת עולם שלישי שכל שנתיים בחירות. אני רוצה לומר לציבור - זה סתם. אבל מי שרוצה בחירות יקבל בחירות, ללכת לבחירות בגלל מאווים אישיים זה לא בסדר", הוסיף.

שר החינוך המשיך ואמר הבוקר כי "אם נראה שהסיפור הזה לוקח את כל המדינה לסיבוב, נצטרך לעשות חושבים על גיבוי ראש הממשלה", לדבריו על משבר הגיוס: "נתניהו כל הזמן מציב עוד תנאים - המשבר הוא רק בידי נתניהו".

מוקדם יותר בראיון ל'כאן רשת ב' התייחס השר בנט לשורת הדרישות של נתניהו שפורסמו אמש ב'בחדרי חרדים': "אין לנו שום התחייבות לגבי המשך כהונת הקואליציה. אני לא מוכן לתת ערבות מראש למישהו שנגבה אותו, אני שומר לעצמי את הזכות לקבל את ההחלטה כאשר הדברים יקרו".

עוד הוסיף ואמר: "זה משבר מדומה שיכול להיפתר. הכל תלוי ברצונו של נתניהו. הציבור לא יסלח למי שייקח אותו לבחירות מיותרות".

כזכור, לאחר הפגישה עם ראשי המפלגות החרדיות, אנשיו של ראש הממשלה פרסמו את שלושת התנאים שהוא הציב לחרדים במפגש: טיוטה מוסכמת על היועמ"ש ועל כל המפלגות החרדיות. הסכמה של כחלון וכל סיעתו לתמוך בחוק הגיוס, בשלוש קריאות והתנאי השלישי והבעייתי - התחייבות פומבית של ליברמן, כמו של שאר הסיעות, לאפשר את המהלך ולהמשיך בשותפות בממשלה לאורך זמן.

ליברמן עצמו המשיך להבהיר אמש כי בעת שחוק הגיוס שגובש על ידי המפלגות החרדיות – יאושר בקריאה שניה ושלישית, הרי שהוא וסיעתו – יפרשו מהקואליציה. המסקנה: אם שר הביטחון לא ישנה את דעתו וימשיך לאחוז בעמדתו – מדינת ישראל תלך לבחירות.

בתוך כך, הכתב הפוליטי זאב קם פרסם הבוקר ב'כאן' כי יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן פועל נמרצות מאחורי הקלעים למנוע הליכה לבחירות גם אם ליברמן יפרוש; "התחלנו את הקואליציה הזאת עם 61 חכי"ם ללא ליברמן וכך נוכל גם להמשיך" הטיח ח"כ ביטן בחכי"ם מ'ישראל ביתנו'.

עוד פרסם קם, ביטן ביקש מחכי"ם בליכוד לשכנע את ראש הממשלה שלא ללכת לבחירות; "עדיף שנפסיד מדי פעם בהצבעות מאשר להפסיד את הקואליציה הטובה הזאת" אמר ביטן לחבריו.
נפתלי בנט הליכוד בחירות משבר הגיוס ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד