ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גילוי מפתיע: "הכנסתי טישו לאוזניים וסירבתי להיות עד מדינה"

מאיר רבין אחד המעורבים בפרשת 'הולילנד' המרצה בימים אלה מאסר של ארבע שנים לאחר קיצור של שנה שקיבל מנשיא המדינה ריבלין, יכל להיות היום חופשי לולי היה הופך לעד מדינה • הפרשן הפוליטי חושף כיצד סירב רבין לשמש עד מדינה בכל תוקף • אל תפספסו

ר' מאיר רבין לומד בתקופת משפטו בין דיון לדיון. צילום: פלאש 90
ר' מאיר רבין לומד בתקופת משפטו בין דיון לדיון. צילום: פלאש 90



ריבוי עדי המדינה במדינת ישראל מעורר דאגה. בכל שעה בממוצע נפתחות המהדורות עם עד מדינה חדש - מה שמצריך חשבון נפש ציבורי נוקב. איך הגיעה מדינת ישראל להיות מדינת כל עדיה.

מי שסירב להיות עד מדינה לפני מספר שנים הוא מאיר רבין הזכור מפרשת הולילנד שמרצה עונש מאסר בגין כך.

בטורו השבועי בעיתון 'משפחה' חשף הפרשן הפוליטי שמעון ברייטקופף על סירובו של רבין בכל תוקף לשמש עד מדינה בכל מחיר למרות שידע שייצא פטור בלא כלום.

וכך כותב ברייטקופף: "ר' מאיר רבין היה אחד הכוכבים המרכזיים של פרשיית הולילנד. לפני שהתפוצצה הפרשה הגיע אליו עד המדינה, שמואל דכנר ז"ל, ואמר לו: תשמע, מאיר, אני הולך למשטרה. אני מספר הכל. אמרתי להם שיש לי תנאי אחד: שאתה תבוא איתי ותצא פטור מעונש. שתעיד גם אתה על מה שראית ולא תקבל עונש. לא, אני לא צריך שתחתום על עד מדינה. אתה גם לא חייב לספר הכל, אבל תשתף פעולה ותקבל חנינה".

"רבין, כך סיפר דכנר, זרק אותו מהמשרד. לא רצה לשמוע אפילו על מה מדובר. אחר כך הגיע המעצר המתוקשר. רבין היה איש המפתח. המשטרה עשתה הכל בשביל לפצח אותו. הוא החזיק במידע על כל המעורבים. עשו עליו כל תרגיל חקירה אפשרי. השאירו אותו במעצר זמן שיא של חמישים יום. הוא כנראה שבר את השיא הישראלי בישיבה במעצר על עבירות צווארון לבן. לא היה תרגיל חקירה אחד שדילגו עליו, אבל הוא החזיק מעמד".

"לאחרונה, כשהחלה המדינה לחתום על עסקאות עדי מדינה, סיפר רבין למקורביו שהסיכוי היחיד לעמוד בפני הלחצים של המשטרה לחתום על הסכם עד מדינה, הוא אחד: לא לשמוע את ההצעה. "ברגע ששמעת את ההצעה, כבר נפלת בפח. המוח לא מפסיק לחשוב על זה. אני מתחילת החקירה ישבתי עם סוודר על הראש וצעיף על האוזניים. יום אחד אמרו לי שהולכים להביא את אפרים ברכה. הוא נחשב לגדול החוקרים וגייס עדי המדינה הטוב בהיסטוריה. הורדתי את הצעיף, הכנסתי המון טישו לתוך האוזניים ופשוט לא שמעתי מה הוא דיבר. אחרת, לא היה לי סיכוי לעמוד בזה".

"שלוש פעמים ביום התפללתי לקב"ה שייתן לי את הכוחות להתמודד עם ההצעות שהציעו לי. לא הייתה אף תפילה מיותרת. זה ניסיון קשה ועצום שאני לא מאחל לאף אחד לעבור", הוא אמר למקורביו".

"הסירוב של רבין לשתף פעולה עם המשטרה עלה לו ביוקר. המערכת לא ויתרה לו והוא קיבל עונש חסר תקדים, בלי פרופורציה לחומרת העבירה. שש שנים בפנים. אבל יהודי של מסירות נפש לא נבהל מדרך ארוכה. במעלה הדרך התגייסו כמה אנשים טובים ודאגו לו לחנינה חלקית מהנשיא. עוד כמה חודשים הוא כבר אמור להיות בבית אחרי שליש".

ברייטקופף חושף בטורו כי "חבריו מהכלא מספרים עליו סיפורי מופתים. כל ימי השובבי"ם הוא בתענית. לא יוצא לעבוד ושקוע בתורתו ובתעניתו. גם האיומים של השב"ס על סנקציות צפויות לא מזיזים אותו בסנטימטר. הוא שילם מחירים כבדים בהרבה על עקרונות פחותים בהרבה. כל החברים מעריצים אותו. הוא הבשלן הראשי של האגף. בשבתות שהוא יוצא הביתה, הוא קם בשלוש לפנות בוקר להספיק לבשל שבת לחברים. שחס ושלום לא ייפגעו מזה שהוא יוצא".

וזה לא מסתיים בכך: "ביום שלישי השבוע שלח לנו אחד המתפללים בבית הכנסת של הרב רבין תמונה מרגשת. הרב פנחס הכהן רבין הוא רבה הראשי של יהודי בוכרה ומנהיג קהילה גדולה בעיר בני ברק. על לוח בית הכנסת נכתבים מדי יום שמות שהמתפללים מתבקשים להתפלל לעילוי נשמתם. ביום שלישי הוא שם לב לשם מעניין על הלוח: "שמואל בן לאה (העד)".

"הוא בירר מי היהודי. וזה הסיפור: ביום שלישי השבוע חל יום היארצייט של עד המדינה שמואל דכנר, זה שבעטיו נכנס רבין לתקופה ארוכה לכלא".

"בתחילת השבוע הוא התקשר לאביו וביקש ממנו לתרום צדקה לעילוי נשמתו. "אין מי שיתפלל עליו", אמר. "רק אני זוכר את היום הזה שלו. שיהיה לעילוי נשמתו".
מאיר רבין עד מדינה פרשת הולילנד כלא שמואל דכנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד