י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הצעירים החרדים יצילו את עולם הבניה הישראלי

מאות צעירים חרדים שמתעניינים בתעסוקה בתחום הבניה השתתפו בכנס 'בונים עתיד' שערך 'כיוון' - מרכז ההכוון התעסוקתי לחרדים בירושלים • ערן רולס יו"ר מרכז הבנייה הישראלי: "מחסור בידיים עובדות מעכב אלפי פרויקטים של בניה. זאת ההזדמנות של חרדים להשתלב באלפי משרות פנויות בשוק"

מתוך הכנס. תמונה: דוברות ק.מ.ח
מתוך הכנס. תמונה: דוברות ק.מ.ח

 


האם הצעירים החרדים יצילו את עולם הבניה הישראלי? לדברי ערן רולס יו"ר מרכז הבניה הישראלי, בשוק הבניה קיים מחסור גדול של בעלי מקצוע שיכולים לבוא מהמגזר החרדי. את הדברים אמר רולס בכנס 'בונים עתיד' שערך 'כיוון' - מרכז ההכוון התעסוקתי לחרדים בירושלים, בהשתתפות מאות צעירים חרדים שמתעניינים בתעסוקה בתחום הבניה.

אחד מהחסמים הפוגעים בפעילות ענף הבנייה ושוק הנדל"ן הוא משך הזמן מתחילת הבנייה ועד להשלמת הבניין. על פי נתוני הלמ"ס האחרונים, משך זמן הבנייה הממוצע של דירה בישראל עומד על 27.4 חודשים, לעומת 14.9 חודשים בארצות הברית או 21.4 חודשים בקנדה. בסין, למשל, פרויקטים עצומים מסתיימים תוך פחות מ-10 חודשים. עוד עולה מהנתונים כי משך זמן הבנייה בישראל עלה ב-15% במהלך העשור האחרון. אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר לזמן הרב שלוקח להשלמת הבנייה, הוא מחסור חמור בכוח אדם.

לדברי רולס, קיימת תנופת בניה, אך עולם הבניה הישראלי שמעסיק היום כ-500,000 איש, נמצא במחסור של בעלי מקצוע "1,000,000 מ"ר של משרדים נמצאים בתהליכי בניה, אך מחסור בידיים עובדות, מעכב אלפי פרויקטים של בניה למגורים ומסחר" .

רולס הציג בפני משתתפי הכנס את יתרונות התעסוקה בעולם הבניה שאימץ טכנולוגיות מתקדמות שהפכו את מקצועות הבניה למקצועות נקיים יותר, קלים יותר ולמעשה לתחום מתחדש ואטרקטיבי, עם פרנסה זמינה, מכובדת ומתגמלת.

למשתתפי הכנס נאמר כי השכר בענף הבניין יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. פועל בתחום הגבס ללא ניסיון, לדוגמה, יקבל שכר התחלתי של 40 ₪ לשעה. מפעיל עגורן עם שנה ניסיון, יקבל שכר של 12 אלף שקל לחודש; מנהל עבודה יקבל שכר של 20 אלף שקל + רכב צמוד ותנאים נוספים. שכר מנהלי העבודה באתרי הבניה, מתחיל מ-15 אלף שקל לחודש, בהתאם לגודל האתר והחברה המעסיקה.

"זאת ההזדמנות של צעירים חרדים לקחת חלק בבניין הארץ, להשתלב באלפי משרות פנויות בשוק, בעבודה שהולמת גם את אורח החיים של הציבור החרדי ומספקת אופק תעסוקתי ללא תקרת זכוכית", אמר רולס.

לדברי מנכ"ל כיוון יחיאל אמויאל: ״אנחנו שמחים לפתוח תחום חדש של תעסוקה לציבור החרדי, ולהעניק את מכלול הכלים הדרושים לענף הבניה. הערכים של מסירות ומקצועיות שמאפיינים את מקצועות הבניה, הינם ערכים טבעיים לצעירים מהמגזר החרדי שיכולים להשתלב בהצלחה רבה במגוון משרות בענף הבניה".

 

תמונות: דוברות ק.מ.ח




כיוון הכוון תעסוקתי הרצאה בנייה תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד