ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הקהל זעק 'בוז' נגד קים - וטראמפ השתיק את הקריאות "חייבים להיות נחמדים"

טראמפ אמר בשבת כי הוא מאמין כי צפון קוריאה תעמוד בהתחייבותה להשעות את ניסוי הטילים לפחות עד הפגישה המתוכננת שלהם בחודש מאי עם מנהיג הצפון קים ג'ונג און. כשהקהל צעק בוז הוא היסה אותו, "לא, אחרי הפגישה אתם יכולים לעשות את זה, אבל עכשיו אנחנו צריכים להיות מאוד נחמדים"

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס



הנשיא דונלד טראמפ אמר בשבת כי הוא מאמין כי צפון קוריאה תעמוד בהתחייבותה להשעות את ניסוי הטילים לפחות עד הפגישה המתוכננת שלהם בחודש מאי עם מנהיג הצפון קים ג'ונג און.

טראמפ צייץ בטוויטר כי צפון קוריאה נמנעה מניסויים כאלה מאז נובמבר האחרון, ואמר כי קים "הבטיח לא לעשות זאת עד הפגישה שלנו. אני מאמין שהם יכבדו את המחויבות הזאת", כתב הנשיא.

הנשיא המשיך את הטון האופטימי במוצאי שבת, כאשר דיבר בעצרת עבור המועמד הרפובליקני במירוץ בחירות במערב פנסילבניה, וכאשר הזכיר את שמו של קים, הקהל צעק בוז, אבל טראמפ השיב: "לא, זה מאוד חיובי. לא, אחרי הפגישה אתם יכולים לעשות את זה, אבל עכשיו אנחנו צריכים להיות מאוד נחמדים כי בואו נראה מה יקרה, בוא נראה מה קורה".

כזכור טראמפ הדהים את העולם כולל אנשים רבים בתוך הממשל שלו ביום חמישי, כאשר הוא אישר את דברי פקיד בכיר של דרום קוריאה שחזר משיחות עם צפון קוריאה כי הוא יהיה מוכן לקבל את ההזמנה של קים ששלח מכתב לטראמפ ובו הוא הזמין אותו למפגש פסגה.

מוקדם יותר בשבת אמר טראמפ כי סין מרוצה מכך שהוא מחפש פתרון מדיני ולא "הולך עם האלטרנטיבה המאיימת" וכי יפן "מתלהבת מאוד" מהשיחות המתוכננות.

טראמפ שוחח עם נשיא סין שי ג'ינפינג ועם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, מאז הודעתו על הפגישה המתוכננת ביום חמישי, ואמר כי "הם מעריכים את ארה"ב שהיא פועלת לפתרון הבעיה באופן דיפלומטי במקום ללכת עם האלטרנטיבה המאיימת".

כזכור טראמפ איים בעבר על צפון קוריאה ואמר כי היא תספוג מארה"ב "אש וזעם שהעולם מעולם לא ראה".

טראמפ גם אמר כי סין, בעלת הברית והשותפה המסחרית החשובה ביותר של צפון קוריאה, "ממשיכה להיות מועילה". כזכור טראמפ דחק בסין שוב ושוב לעשות יותר כדי ללחוץ על צפון קוריאה לנטוש את תוכנית הגרעין שלה.
דונלד טראמפ צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד