י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ריקה רזאל: "יונתן רק רצה להראות שהוא יודע לנגן בעיניים עצומות"

ריקה רזאל היא אחות של יונתן ואהרון, אישה דתית, אמא ל-8 ילדים ולאחרונה היא גם שוב זמרת. בראיון שנתנה בערוץ 10 היא מספרת על הבחירה להיות אמא לפני הגשמת החלומות, על קריירת השירה והדת ועל המשפחה בה גדלה לצד אחים שהפכו לזמרים מפורסמים.

ריקה רזאל: "יונתן רק רצה להראות שהוא יודע לנגן בעיניים עצומות"





ריקה רזאל. צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90צילום: ריקה רזאל. צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90
ריקה רזאל. צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90


ריקה רזאל, הצלע הנשית מבין האחים הזמרים רזאל, התחילה את קרירת השירה שלה כבר בהיותה בת 14. היא הייתה הסולנית בלהקה המשפחתית, הופיעה ושרה. כשחזרה המשפחה בתשובה התפרקה להקת רזאל וכל אחד הלך לדרכו. יהונתן ואהרון פצחו בקרירה מוזיקלית מרשימה שמדברת לדתיים וחילונים כאחד, האח הנוסף יהודה עזב את עסקי המוזיקה ואילו ריקה התחתנה וילדה שמונה ילדים בלי עין הרע כשהיא ממשיכה לכתוב למגירה.

בשנים האחרונות החליטה ריקה לחזור לעניינים ובקמפיין הד סטרט היא מגייסת את הסכום להפקת אלבום משירים שכתבה והלחינה במהלך השנים: "20 שנה אני כותבת שירים ולא השמעתי אותם לאף אחד" היא מספרת בראיון לערוץ 10, "החלטתי שאני לא הולכת להישאר עם כאב ותסכול ואני עושה משהו עם זה".

ריקה מספרת על התסכול שחשה כשראתה את אחיה מתקדמים עם הקריירות שלהם בעוד היא נאלצת לוותר על חלום השירה: "אני זוכרת את היום הזה כשראיתי את האחים של מופיעים ופשוט התחלתי לבכות. בגלל שאנחנו דתיים כבר לא מתאים לשיר יחד, זו הייתה אחת הטרגדיות של החיים שלי".

ואיך זה מסתדר מבחינה הלכתית? ריקה בדקה גם את זה: "צריך לעשות את זה בצורה צנועה וכך זה יכול להיות בסדר. קיבלתי היתרים מכמה רבנים".

את כיסוי העיניים ששם יונתן בהופעה בה רקדו נשים ושעורר סערה היא רואה דווקא כמחווה: "היה מופע לנשים ואצל נשים דתיות לא מקובל אצלן שגברים מסתכלים עליהן כשהן רוקדות אז או שהגבר מסתובב, או שהנשים רוקדות מאחורי מחיצה. בכלל אני אומרת איזה 'שוויצר' יונתן, רצה להראות שהוא יודע לנגן בלי להסתכל על הקלידים..."
ריקה רזאל זמרת משפחת רזאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד