י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הולכים לבחירות? המועצת החסידית דחתה את מתווה השרה שקד

חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' הורו לארבעת נציגי אגודת ישראל להמשיך לפעול כפי הדרישה הראשונה: חוק גיוס לפני תקציב • ל'בחדרי' נודע כי אחד מבכירי האדמו"רים הורה לנסות להגיע לפשרה נוספת ולמנוע הליכה מסוכנת לבחירות

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. צילום: ארכיון
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. צילום: ארכיון



פרסום ראשון: מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' דחתה את מתווה הפשרה שגובש על ידי השרה איילת שקד. האדמו"רים הורו לארבעת נציגי אגודת ישראל להמשיך לפעול כפי הדרישה הראשונה: חוק גיוס בשלוש קריאות לפני העברת תקציב המדינה.

במכתב ששיגר היום (ראשון) מזכיר המועצת האגודאית הרב מרדכי שטרן לחברי הכנסת של התנועה נכתב: "נתבקשתי להודיעכם כי בהחלטת רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב לא חל כל שינוי ועליכם לפעול לפי החלטה זו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד מבכירי האדמו"רים במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הורה לנסות להגיע לפשרה נוספת ולא לפרק את הממשלה והקואליציה, ולמנוע הליכה מסוכנת לבחירות.

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', קודם לכן היום, מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן שיגר בפקס אל בתיהם של האדמו"רים את מתווה הפשרה. במקביל, סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש התכנסו עם ח"כ אורי מקלב, השר לשעבר אריאל אטיאס ועו"ד יצחק מירון במטרה לבחון שום האם הצעת הפשרה עומדת במבחן המציאות, כאמור, האדמו"רים דחו את המתווה והורו לח"כים להתמיד בדרישתם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר דרעי וח"כ גפני עודכנו בהחלטת המועצת החסידית, וכעת הם יצטרכו לגבש עמדה ברורה בסוגייה. אמש, עלו ח"כי 'דגל התורה' למעונם של גדולי ישראל הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שהעניקו להם אור ירוק לשיחות עם ראש הממשלה.

אולם, כבר בפגישה עם נתניהו הבינו הח"כים שראש הממשלה מעוניין בהליכה לבחירות על רקע החקירות המתנהלות במשטרה בענינו. הבוקר, נרשמו חילופי מהלומות בין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט שהצהיר בפומבי על כך שנתניהו מבקש להפיל ממשלת ימין רק בגלל סיבות אישיות.





בחירות מועצת גדולי התורה אגודת ישראל מתווה שקד חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד