כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סאגת ההקצאות: עוד הפסד לעיריית בני ברק

ביהמ"ש קיבל את בקשת קהילת בני הישיבות ונתן צו ביניים נגד עיריית בני ברק. השופט ציטט את בג"צ בעתירה אחרת בנושא: "הדברים מקבלים משנה תוקף, בהתחשב באופיין החמור של הטענות המכוונות כנגד הליך הקצאת הקרקעות, שעניינן ניגוד עניינים ומשוא פנים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב נעתר לבקשה ונתן צו ביניים נגד עיריית בני ברק המונע ממנה לבצע כל פעולה בקרקע עליה נסובה העתירה, ברחוב שלוש השעות בעיר.

במאי 2015 פרסמה עיריית בני ברק הודעה בדבר הקצאת קרקע. לאחר שהוגשו מספר רב של בקשות והתקיימו מספר ישיבות של ועדת ההקצאות, פרסמה העירייה הודעה בדבר הגשת בקשות להקצאת מקרקעין במסגרתה הופיעו העותרת 'קהילת בני הישיבות' ו'עמותת ניסים ורחל', כמועמדות פוטנציאליות להקצאה של 350 מ"ר לכל אחת מהן, ברחוב שלוש השעות 14 בבני ברק.

בעקבות פרסום של העירייה המזמין את הציבור להתנגד להקצאה, קהילת בני הישיבות הגישה התנגדות ודרשה לקבל את כל השטח, 700 מ"ר, והתנגדו לכך שעמותת ניסים ורחל יקבלו גם כן חלק בהקצאה זו. ועדת ההקצאות התכנסה פעמיים, בחודשים מרץ ואפריל 2017 דחו את ההתנגדות ואישרו את החלטת ועדת ההקצאות, 350 מ"ר לקהילת בני הישיבות ו-350 מ"ר לעמותת ניסים ורחל.

שנה לאחר תחילת ההליך, במאי 2017, קהילת בני הישיבות בראשות הרב שמשון אלטמן מקרית הרצוג, הגישה עתירה לבית המשפט באמצעות עורכי הדין דוד דרור ויובל גרינשטיין, בה תקפה את ההקצאה לעמותת ניסים ורחל, שלדבריה מדובר בעמותה פיקטיבית שהוקמה אד הוק על מנת לקבל את הקרקע, שלא כדין לכאורה. בעתירה אף ביקשו להגדיל את ההקצאה מ-350 מ"ר ל-700 מ"ר. בעקבות כך העירייה הסכימה לקיים דיון נוסף בעניין, ובעקבות כך בשלהי מאי 2017 נמחקה העתירה.

אולם בדצמבר 2017 גילו קהילת בני הישיבות באמצעות פרסום בעיתון כי העירייה דחתה שוב את התנגדותם ואף נשילה אותם לחלוטין מההקצאה, למרות ש-350 מ"ר אושרו להם באפריל 2017. מעבר לכך, גילו כי עמותת ניסים ורחל קיבלו תוספת של 150 מ"ר כך שבסך הכל העירייה אישרה להם 500 מ"ר. בעקבות כך, החלו לנהל מגעים עם העירייה כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. אולם בשלהי ינואר 2018 הודיעו להם בעירייה כי עמותת בני הישיבות לא יקבלו שום הקצאה, נוכח סירובו של ראש העיר חנוך זייברט.

לאחר שבית המשפט דן בעניין, החליט לתת צו ביניים, ראשית כי סיכויי העתירה להתקבל ושנית כי מאזן הנוחות נועה לטובת קהילת בני הישיבות ולא לטובת העירייה. "הדברים מקבלים משנה תוקף, בהתחשב באופיין החמור של הטענות המכוונות כנגד הליך הקצאת הקרקעות, שעניינן ניגוד עניינים ומשוא פנים" ציטט השופט קובי ורדי, מתוך החלטת בית משפט בעליון בעתירה של עיריית בני ברק נגד כרם גפן ישראל, כפי שדווח זה מכבר ב'בחדרי חרדים'.

כאמור, בדיון שנערך היום (ראשון), החליט סגן נשיא בית משפט לעניינים מקומיים, השופט קובי ורדי, לתת צו ביניים, האוסר על עשיית כל פעולה להקצאת המקרקעין ברחוב שלוש השעות 14 בבני ברק והמקרקעין הנוספים ברחוב הירקון 77-79 בבני ברק, לרבות הימנעות מחתימה על הסכמים ו/או הגשתם לאישור מועצת העיר ושר הפנים.
קהילת בני הישיבות ועדת ההקצאות עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד