כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ניסיון אחרון למנוע בחירות: ההצעה שהונחה בפני האדמו"רים

אחרי הוראת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לדחות את המתווה שגיבשה השרה איילת שקד לחוק הגיוס, הח"כים החרדים עושים מאמץ לגבש מתווה חדש, במטרה למנוע הליכה לבחירות • מה יש ומה אין במתווה החדש? כל הפרטים

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90



מאמצים לגבש מתווה חדש: אחרי הוראת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' שנחשפה ב'בחדרי חרדים', על פיה, המועצת דחתה את כל הצעות הפשרה שעלו עד כה, בעיקר את המתווה שגיבשה השרה איילת שקד, שפרטיו פורסמו בהרחבה קודם לכן היום ב'בחדרי חרדים' – נציגי 'אגודת ישראל' עושים מאמצים לגבש מתווה שפחות מחמיר עם המגזר החרדי, במטרה למנוע הליכה לבחירות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בפני האדמו"רים עלתה האופציה, לקדם בחקיקה טרומית את חוק הגיוס שהוגש על ידי המפלגות החרדיות ובראשם ח"כ יואב בן צור עם שינויים קלים, ללא חוק יסוד ערך לימוד התורה, אך ללא ההחמרות שהוסיפה השרה שקד, על פיהן, באם לא יעמדו ביעדים – החוק הקיים יתבטל ותהיה שירות חובה לכולם. בנוסף, תוצב דרישה שהחוק יקודם בקריאה שניה ושלישית בתוך שלושה חודשיים מהיום.

בכיר ב'אגודת ישראל' אומר הערב ל'בחדרי חרדים' כי "המכתב של המועצת לא מדבר על הצעה כלשהי ולא על פתרונות משפטיים שעלו היום במשך שעות, אלא הוא חוזר על דרישת חוק גיוס לפני תקציב, שאין בזה חידוש", לדברי הבכיר, "כעת נבדקת האפשרות, סביב הצעת חוק של בן צור שתעלה בשינויים קלים. יש מצב שנתקדם לשם".

גורם אחר ב'אגודת ישראל' אומר הערב ל'בחדרי חרדים' כי "המועצת קיבלה נוסח שחבריה לא היו יכולים לעמוד בו, וזאת במטרה שהוא יעבור את היועמ"ש", לטענתו, "גם הערב, אם ראש הממשלה היה רוצה – היינו יכולים למנוע בחירות ולקבל פשרה בדמות הצעת חוק שאין בה שירות חובה לכולם, אם לא עומדים ביעדים, יש סיכוי שהצעה כזו המועצת הייתה מאשרת".

בשעה זו, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם סגן השר ליצמן, ושר האוצר משה כחלון, והוא מנהל שיחות עם השותפות הקואליציוניות, במטרה למצוא פשרה, ברגע האחרון, שתמנע הליכה לבחירות.

כאמור, קודם לכן היום, שיגר מזכיר המועצת האגודאית הרב מרדכי שטרן מכתב לח"כים, שבו הוא כתב: "נתבקשתי להודיעכם כי בהחלטת רבותינו חברי מועצת גדולי התורה להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב לא חל כל שינוי ועליכם לפעול לפי החלטה זו".

למרות הפסימיות הערב, נראה שח"כ משה גפני מריח פתרון למשבר הגיוס. הערב, ועדת הכספים פרסמה את סדר היום למחר בבוקר, על פיו, צפויים להתקיים דיונים, ככל הנראה על התקציב. בנוסף נכתב: "על סדר היום תבוא הודעה".
משבר הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד