י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הסתיימה פגישת ראש הממשלה עם השר ליצמן: "קיימת אופטימיות"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סגן השר יעקב ליצמן, הסתיימה הערב בנימה חיובית על רקע מתווה חדש. מקורבי ליצמן: "נמשכים המגעים לפתרון - קיימת אופטימיות". גורם בליכוד ל'בחדרי חרדים', "המכשול היחיד כרגע הוא ליברמן"

ליצמן עם ראש הממשלה. צילום: לע"מ
ליצמן עם ראש הממשלה. צילום: לע"מ



פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סגן השר יעקב ליצמן - הסתיימה הערב (ראשון), הפגישה עסקה בניסיון לפתור את משבר הגיוס ולמנוע הליכה לבחירות.

בשלב הזה, הצדדים מעריכים כי ניתן יהיה להגיע לפתרון שיהיה מוסכם גם על מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' וזאת לאחר שהיא דחתה את הצעת הפשרה של השרה איילת שקד, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

מסביבתו של ליצמן סירבו להעניק פרטים על הפגישה עם ראש הממשלה ואופייה, ולאחר שציינו כי "לא נמסרו פרטים מהפגישה, מסרו כי "נמשכים המגעים לפתרו למשבר", וכי "קיימת אופטימיות".

גם גורמים בליכוד אמרו הערב לאחר פגישת ראש הממשלה וליצמן כי הם אופטימיים, וכי המכשול העיקרי כרגע הוא שר הביטחון אביגדור ליברמן, "אם הוא ירד מהעץ - ניתן יהיה להגיע לפתרון במשבר", אמרו.

גורם בליכוד אומר גם הערב ל'בחדרי חרדים': "לאחר שתושג הסכמה סופית בין המפלגות החרדיות, המכשול העיקרי שהיה ונותר הינו אביגדור ליברמן. נכון לעכשיו הוא לא מוכן להתפשר ובכך הוא מוביל אותנו לבחירות. אנחנו מקווים שהוא יעשה מאמץ כדי להבטיח את המשך פעילות הממשלה".

כזכור, קודם לכן הערב דווח ב'בחדרי חרדים' כי לאחר שהמועצת האגודאית דחתה את הצעת הפשרה של שקד, עלתה על השולחן הצעה אחרת, שמבוססת על הצעת חוק הגיוס שהונחה על ידי המפלגות החרדיות הידועה כהצעתו של ח"כ יואב בן צור. על פי המתווה המתגבש, ההצעה תאושר מחר בוועדת השרים לעניני חקיקה, והיא תקודם בקריאה טרומית ביום רביעי השבוע, בהמשך היא תקודם בקריאה שניה ושלישית בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה.

כמו"כ, פורסם הערב לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי למרות המשבר, ח"כ משה גפני מתכוון לקיים מחר דיונים והצבעות בוועדת הכספים, במטרה לאשר את תקציב המדינה. מה שאולי יכול להעיד על אופטימיות גם בקרב 'דגל התורה'.
חוק הגיוס יעקב ליצמן ראש הממשלה פגישה מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד