כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בגלל ההסכם עם ש"ס: הערבים פנו לדרעי

מנהלת מהמגזר הערבי פנתה לשר הפנים אריה דרעי, בבקשה לממש את ההסכם הקואליציוני ולדאוג לתלמידי המוכש"ר גם במגזר הערבי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



אחרי שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הודיע למוסדות המוכש"ר על כך שסיכם עם אגף התקציבים במשרד האוצר על העברת תקציב - ללא תיקון התקנות שמופיעות רק בהסכם הקואליציוני של ש"ס, ורגע לפני ההכרעה עם הממשלה תשלים את שנתה, פנתה מנהלת מהמגזר הערבי לשר הפנים אריה דרעי, בבקשה לממש את ההסכם הקואליציוני ולדאוג לתלמידי המוכש"ר גם במגזר הערבי.

מנהלי מוסדות המוכר שאינו רשמי מהמגזר הערבי כתבו לדרעי: "פונים אליך כמי שדואג לילדים ללא קשר למוצאם או לשיוכם המגזרי: עזור לתלמידים השקופים מהמגזר הערבי".

בפניה לדרעי שעליה חתמה אמל איוב, מנהלת פרומיס סקול, בשם המנהלים במזרח ירושלים, היא כתבה כי במזרח ירושלים יש מחסור גדול מאוד בכיתות בחינוך הרשמי, כתוצאה מכך להרבה מאוד תלמידים אין שום מענה במסגרת הרשמית. וכי מי שיכול, מקבל מענה במסגרת מוסדות מוכש"ר, אחרים נמצאים במסגרות של תנועות רדיקליות ותלמידים נוספים נותרים ללא מסגרת חינוכית.

איוב הבהירה כי פנייתה היא "כמנהלת מוסד מוכש"ר המלמד את תכנית הלימוד הישראלית ומקווה להנחיל לתלמידיו ערכי שלום ואחווה. מאחר ואנחנו נמצאים במסגרת מוסדות המוכש"ר, משרד החינוך לא רואה אותנו! אנחנו שקופים בשבילו. בנוסף לתקצוב חלקי ביותר הניתן באופן יחסי רק על חלק קטן משעות הלימוד שמקבל החינוך הרשמי, אנו נדרשים לשלם שכר כאילו אנחנו חלק מהחינוך הרשמי. כמובן שמצב זה הוא בלתי אפשרי וכתוצאה מעיוות זה, בעקבות ביקורות רבות, אנו נאלצים עוד להשיב חלק גדול מהתקציב הקטן אותו אנחנו מקבלים".

לדבריה, "פגיעתו של שר החינוך הקודם לא הפרידה בין המוסדות החרדיים לאלו הערבים וגם אנו נפגענו אנושות".

כמו"כ, במכתבה היא ביקשה להדגיש כי "לנו אין אפשרות להצטרף לרשת מעיין החינוך התורני או לרשתות אחרות כפי שעשו מוסדות רבים מן המוכר שאינו רשמי, במהלך השנתיים האחרונות, אבל אני פונה דווקא אליך כמי שדואג לילדים ללא קשר למוצאם או לשיוכם המגזרי".

איוב הזכירה ליו"ר ש"ס כי יפעל בכל תוקף "לממש את ההתחייבות הקואליציונית שיכולה להציל ולתת תקווה לאלפי תלמידים שקופים במוסדות המוכר שאינו רשמי במגזר הערבי, וכי שינוי התקנות יחזיר את המצב הסביר שתלמיד בחינוך המוכש"ר יקבל 75% מכל מה שמקבל תלמיד בחינוך הרשמי ויאפשר למוסדות להתקיים".

עוד ביקשו המנהלים מהמגזר הערבי, להיפגש בדחיפות עם השר דרעי ולהרחיב אודות המשמעות הקריטית למוסדות.





מוסדות המוכש''ר אריה דרעי מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד