כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

יש פשרה: המועצת של אגודת ישראל אישרה לתמוך בתקציב

לאחר יום רוויי טלטלות, דיונים ופגישות, מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', אישרה לח"כים החרדים לתמוך בחוק התקציב לאחר הקריאה הטרומית של מתווה חוק הגיוס, המקובל על החרדים ואשר יובא מחר לאישור בוועדת השרים לחקיקה

צילום: לע"מ
צילום: לע"מ



יש פשרה: מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', אישרה הערב (ראשון) לח"כים לתמוך במתווה חוק הגיוס שיובא מחר לאישור בועדת שרים לחקיקה ולאחר מכן לתמוך בתקציב.

זאת בהתאם למתווה הפשרה שהוצע הערב, על פיו, חוק הגיוס של המפלגות החרדיות שהוגש על ידי ח"כ יואב בן צור - ואשר יאושר מחר בועדת השרים, ויעלה להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי. במושב הקיץ הוא יאושר בקריאה שניה ושלישית בתיאום ובאישור הממשלה.

במכתב ששיגר הלילה, הרב מרדכי שטרן - מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, לח"כי אגו"י, הוא כותב כי "הנני להודיעכם שהואיל ונציגי הממשלה הסכימו לקבל את נוסח חוק הגיוס כפי שהצביעו הנציגים החרדיים, ושחוק זה יאושר בועדת שרים מחר וביום רביעי בקריאה טרומית בכנסת, ואי"ה במושב הקיץ יעלו את החוק לשלש קריאות בהסכמת הממשלה, החליטו רבותינו שבאופן זה יצביעו חברי הכנסת על התקציב".

החלטת המועצת באה לאחר שקודם לכן היום, האדמו"רים דחו את הצעת הפשרה של השרה איילת שקד, וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', ולאחר פגישה ארוכה שקיים סגן השר יעקב ליצמן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, סביב משבר הגיוס.

בשלב הזה, כל העיניים הפוליטיות נשואות אל שר הביטחון אביגדור ליברמן, בתקווה שהוא לא יגיש ערר על חוק הגיוס לאחר שהוא יאושר מחר בוועדת השרים, ובתקווה, שהשרה סופה לנדבר מסיעתו 'ישראל ביתנו' לא תצביע נגד החוק ביום רביעי בהצבעה בקריאה הטרומית.

כזכור, הערב פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי למרות המשבר שטרם נפתר, ח"כ משה גפני מתכוון לקיים מחר דיונים והצבעות בוועדת הכספים, במטרה לאשר את תקציב המדינה.
משבר הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד