י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שי ניצן משיב לנתניהו: לעולם לא נגייס עד מדינה ונאמר לו לשקר כדי להפליל אדם אחר

לדברי פרקליט המדינה, "כל טענה אחרת היא מופרכת. אנו מחויבים אך ורק לאמת, אך ורק לראיות... לעדות עד מדינה שמטהרת את השחיתות יש ערך עצום לכולנו"

שי ניצן, פלאש 90
שי ניצן, פלאש 90



פרקליט המדינה שי ניצן השיב אמש (ראשון) לטענות ראש הממשלה בנימין נתניהו על המאמצים לגייס עדי מדינה כדי להפילו. לדברי ניצן, "לעולם, לעולם, לא נגייס עד מדינה ונאמר לו לשקר כדי להפליל אדם אחר. כל טענה אחרת היא מופרכת. אנו מחויבים אך ורק לאמת, אך ורק לראיות".

ניצן, שאמר את הדברים בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה והעיתון מקור ראשון, הוסיף כי "עדות עד מדינה, שמטהרת את השחיתות הציבורית, יש לה ערך עצום לכולנו. יש לזכור כי עבירות שחיתות, ובייחוד שוחד, לא מתבצעות בראש חוצות. כדי להיכנס לחדר, למארג הסודי של תן וקח, יש צורך להיכנס דרך סדק צר. לעתים רק עד מדינה יכול להציץ דרך סדק זה". לדבריו, הסכם עד מדינה נחתם רק עם מי שחומרת מעשיו פחותה משמעותית מזו של מי שנגדו הוא אמור להעיד.


נתניהו בהתייחסו לעדי המדינה

לדברי ניצן, "תנאי יסוד הוא שהעוסקים בדבר ישתכנעו לפני כן כי העד דובר אמת. ראש צוות החקירה, פרקליט המחוז, פרקליט המדינה ובמקרה של אנשי ציבור גם היועץ המשפטי לממשלה".

בשבוע שעבר, עם היוודע חתימת הסכם עד מדינה עם מקורבו של נתניהו, ניר חפץ, תקף ראש הממשלה את המשטרה והפרקליטות בעמוד הפייסבוק שלו: "לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזו עבירה. מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם: 'החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכל, גם את החירות שלכם. אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד - לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר - לכלכו על נתניהו'".

ניצן התייחס בדבריו גם למתקפות על מערכת אכיפת החוק. "כדי להילחם בשחיתות, יש לעמוד לצד מערכת אכיפת החוק. לגבות את אנשיה ואת פעולותיהם", אמר, "הגיבוי לא צריך להיות גיבוי אוטומטי, התמיכה לא צריכה להיות בלתי מסויגת. אולם התקפות, השמצות ונאומים מרפי ידיים - נגד שומרי הסף, נגד רשויות החקירה והתביעה - בוודאי אינם הדרך לסייע להילחם בשחיתות השלטונית". ניצן הוסיף כי שיש לבחון ביקורת עניינית ולתקן תקלות שמתגלות, אולם אמר: "יש להיזהר מפגיעה הרסנית באמון הציבור במערכות שנועדו לשמור על הציבור. חכמים, היזהרו בדבריכם".

עורך הדין אילן סופר, שמייצג את חפץ, התייחס בכנס לניסיון של נתניהו להשפיע על הסיקור בכלי התקשורת ודיבר על ההבדל בין ידיעות אחרונות לישראל היום. "כששלטון מנסה להכתיב את הסיקור בדרך של תן וקח ולהשתמש בסמכויות שלטוניות להעביר חוק, ובתמורה לקבל דברים מסוימים, זה לא דומה לביקורת שיש על מו"ל של עיתון שמנהל את העיתון לפי הצרכים שלו", אמר.
שי ניצן פרקליט המדינה בנימין נתניהו עד מדינה מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד