י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

העובדת החרדית תובעת את ביה"ס על אפליה דתית ונקמה

עובדת חרדית בבית ספר לא יהודי בברוקלין הגישה תביעה נגד מקום העבודה שלה, לאחר שלטענתה מפלה אותה לעומת שאר העובדים הנוכריים בחגי ומועדי ישראל, כאשר היא זקוקה לימי חופשה: "היא הייתה נתונה להתעללות מתמשכת שכללה אפליה דתית ונקמה מצד מעסיקיה בשל היותה יהודיה אורתודוכסית" טוען עורך דינה

אילוסטרציה. צילום: דוד כהן, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: דוד כהן, פלאש 90



עובדת בבית ספר לא יהודי בברגן ביץ' שבברוקלין, תובעת את העיר ואת מנהל בית הספר, על הפלייה דתית מכוונת שפגעה באורח חייה הדתיים.

אילנה קלאס, שעובדת בריפוי בעיסוק בבית הספר, טוענת שיום לאחר תחילת חג יהודי היא סורבה לקבל יום חופש על ידי בית הספר, על אף שזה חלק מהימים של החג.

בכתב התביעה נטען כי "היא הייתה נתונה להתעללות מתמשכת שכללה בין היתר; אפליה דתית ונקמה מצד מעסיקיה בשל היותה יהודיה אורתודוכסית", כך טוען עורך דינה, יוסף אהרון, בתביעה שהוגשה ב-23 בדצמבר בשנה שעברה.

האתר "ברוקלין דיילי" מדווח כי אילנה קלאס עובדת בבית הספר כמטפלת בריפוי בעיסוק במשך כ -10 שנים, (היא עדיין עובדת שם), והיא העובדת היהודיה האורתודוקסית היחידה, יש לה תעודות על הצטיינות, אבל "לפתע מנהלי בית הספר החליטו להתנכל אליה" כך מצוטט עורך דינה.

האתר מציין שבית הספר ומחלקת החינוך של העיריה סירבו להגיב על התביעה נגד בית הספר.

הבעיות של אילנה החלו בפברואר 2017, כאשר היא ביקשה יום חופש ב-19 באפריל, שהיה יום אחרי חג הפסח, לא היו שיעורים ביום הקודם בגלל חופשת האביב של בית הספר. קלאס ביקשה את יום החופשה משום שחזרה מפלורידה שם שהתה עם אביה החולה, והיא לא יכלה לטוס ביום האחרון של חג הפסח, שהיה ב-18 באפריל, בית הספר דחת את בקשתה, לפי כתב התביעה, היא בסופו של דבר טסה מיד אחרי החג אבל הגיע באיחור לבית ספר.

מנהל בית הספר כתב בדו"ח של בית הספר כי אילנה התנהגה "בהתנהגות בלתי הולמת עם סרבנות בשל האיחור", קלאס טוענת כי היא נבחרה רק כי היא יהודיה אורתודוקסית, שכן עובדים אחרים לא יהודים הורשו לקבל את יום החופשה ביום הזה.

בנוסף נטען בתביעה כי עונש האיחור נגד קלאס זו אפליה דתית, שכן עובדים אחרים שאיחרו לא קיבלו את אותו עונש.

בנוסף נטען בכתב התביעה, כי בימי שישי הקצרים בחורף, בית הספר שינה את שעות הלימוד של קלאס, כדי לגרום לה לחלל שבת, והמנהל איים עליה בעונשים על אי עמידה בשעות החדשות.

יש לציין כי חוקי מדינת ניו יורק נותנים הגנה לעובדים שמבקשים חופש בגלל חגים דתיים, אלא אם זה יוצר "קשיים מיותרים". כך שבית המשפט יצטרך לתת את דעתו בענין.
עובדת חרדית תביעה אילנה קלאס התעמרות בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד