כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מזכיר המועצת מטיל פצצה ומכחיש את דרישת ליצמן: "לא דרשנו"

מזכיר המועצת המשתייך לחסידות ויז'ניץ, התראיין הבוקר באורח נדיר לכלי תקשורת, התייחס להוראת מועצת גדוה"ת והבהיר כי האדמו"רים לא העלו דרישה להעביר את חוק הגיוס ב-3 קריאות לפני תקציב המדינה, בשונה ממה שטען ליצמן לאורך המשבר

מזכיר המועצת. צילום: יהודה פרקוביץ
מזכיר המועצת. צילום: יהודה פרקוביץ



משבר הגיוס: הרב מרדכי שטרן - מזכיר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' הטיל הבוקר (שני) פצצה בשידור חי. בראיון לנועם זיגמן ברדיו 'קול ברמה', הוא מכחיש כי מלכתחילה האדמו"רים העלו דרישה להעביר את חוק הגיוס בשלוש קריאות לפני תקציב המדינה, וכפי שטען סגן השר יעקב ליצמן בכל הימים האחרונים.


הרב שטרן בראיון. באדיבות: 'קול ברמה'.

לדבריו של הרב שטרן, שלא נוהג להתראיין כלל לכלי התקשורת, "ההחלטה היא שיפעלו כמה שיותר להעברת חוק הגיוס, ובד בבד... יעבירו את התקציב, עם הבטחה שבמושב הקיץ זה יעבור בשלוש קריאות".

על השאלה: מה בעצם היה השינוי אתמול?, הוא השיב: "מה זה שינוי, אם הממשלה מבטיחה שיעבירו את זה, זה כבר לא חשוב העיתוי".

עוד הוא נשאל: אבל, בהתחלה דיברו על קריאה שניה ושלישית עוד לפני התקציב.

הרב שטרן השיב במפתיע: "אני לא יודע מה דיברו, אני לא דיברתי, אני לא יודע מה דיברו, אני אמרתי לך, אני לא מתראיין לתקשורת ואני לא רוצה בכלל להרחיב".

דבריו של הרב שטרן מעלים תמיהה רבה: האם יש חוסר תיאום בין נציגי הציבור, חברי הכנסת לבין מזכיר המועצת שמייצג את דבר קודשם של אדמו"רי 'אגודת ישראל? הרי סגן השר ליצמן דרש מעל כל במה את "העברת חוג הגיוס בשלוש קריאות לפני התקציב", והבוקר אומר מזכיר המועצת החסידית שהוא לא מכיר דרישה כזו.
מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן משבר הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד