כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

משבר חוק הגיוס עדיין לא מאחורינו: 'ישראל ביתנו' הגישה ערר

לאחר שחוק הגיוס אושר בוועדת השרים לחקיקה ברוב של 2-1, כדי להעבירו בטרומית בהתאם לפשרה שהושגה בהוראת מועצת גדוה"ת, השרה לנדבר מ'ישראל ביתנו' הגישה ערר: "כשמכינים חוק בסחטנות עם אקדח לרקה ככה זה נראה. זה לא רציני"

ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליברמן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לאחר שהוא אושר בועדת השרים לעניני חקיקה, השרה סופה לנדבר מ'ישראל ביתנו' הגישה הבוקר (שני) ערר על חוק הגיוס שגובש על ידי המפלגות החרדיות. התוצאה: הממשלה תצטרך להתכנס כדי לאשר את החוק.

קודם לכן, הצעת החוק אושרה בוועדת השרים. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי יו"ר הוועדה שרת המשפטים איילת שקד, ישבה לבדה בוועדה והצביעה בעד. השר לשירותי דת דוד אזולאי מש"ס שנבצר ממנו להשתתף בישיבה העביר פתק באמצעות אחד מעוזריו והצביע בעד. שרת הקליטה סופה לנדבר מ'ישראל ביתנו' נעדרה והעבירה לוועדה פתק בו כתבה כי היא מצביעה נגד החוק.

בנוסף, חברי וועדה נוספים נעדרו, השר להגנת הסביבה וירושלים זאב אלקין מהליכוד שוהה בחו"ל ואילו שר המדע אופיר אקוניס גם מ'הליכוד' השוהה בישראל לא הגיע גם הוא וכתב בחשבון הטלגרם שלו: "לא השתתפתי בועדת שרים לחקיקה הבוקר ולא הצבעתי בעד חוק הפטור מגיוס".

ח"כ עודד פורר 'ישראל ביתנו' צייץ בחשבון הטוויטר שלו לפני דקות אחדות: "‏שומע את שרת המשפטים אומרת בגלי צה"ל שחוק הגיוס שהוכן לא חוקתי ונתקן אותו בהמשך. כשמכינים חוק בסחטנות עם אקדח לרקה ככה זה נראה. זה לא רציני. צריך להתאזר בסבלנות ולחכות לחוק שמכינים במשרד הבטחון".






הגשת הערר לא הפתיעה אף, אחד. כזכור, מוקדם יותר הבוקר שחררה 'ישראל ביתנו' הודעה נחרצת: "נתנגד לחוק הגיוס. לא עושים פשרות על חשבון ביטחון ישראל על פי צרכיו של רב כזה או אחר".

יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' ח"כ רוברט אילטוב הצהיר הבוקר ב'ערוץ 13', כי "אם חוק הגיוס יעבור היום בועדת השרים, הרי שסיעתו מתכוונת להגיש ערר "אם 'ישראל ביתנו' תצביע נגד - הרי שסיעתה לא תתמוך בחוק הגיוס".

ח"כ עודד פורר אף הוא מ'ישראל ביתנו' הבהיר הבוקר בראיון לרשת ב' כי למרות ההסכמה של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל על מתווה פשרה בסוגיית חוק הגיוס, עדיין סיעתו מתכוונת שלא לתמוך בחוק. "יש להם רוב בלעדינו. הם יכולים לנסות להעביר את זה בלעדינו. לא יודע איך הם מתכננים להעביר חוק גיוס בסוף, על קולות של חברי הכנסת הערבים אולי. אם החוק הזה יעבור בקריאה שלישית נמשיך להילחם בו. אנחנו לא עובדים עם כיפופי ידיים בסוגיות ביטחון", אמר.

קודם לכן הבוקר, אמרה שרת התרבות והספורט מירי רגב ברשת ב' כי כעת "הבעיה אינה משפטית. הבעיה היא בעיית ליברמן. הכדור נמצא אצלו. הוא צריך להודיע שהצעת הפשרה מקובלת עליו עד הבאתה לקריאה טרומית אחה"צ. אם לא ייתן את ההודעה הזו נתניהו לא ילך עם קואליציה של 61".

כפי שנכתב אמש ב'בחדרי חרדים', המבחן הגדול כעת הוא שר הביטחון אביגדור ליברמן, והשאלה שתחרוץ את גורל הקואליציה הנוכחית היא: האם סיעת 'ישראל ביתנו' תגיש ערר על הצעת חוק הגיוס שצפויה לעלות היום להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, ואיך היא תצביע ביום רביעי בהצבעה בקריאה טרומית.
ישראל ביתנו חוק הגיוס ועדת השרים לחקיקה איילת שקד סופה לנדבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד