כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חסימות כבישים ו'מי בואש': 'הפלג הירושלמי' מפגין בבני ברק

בעקבות הארכת מעצרו של תלמיד הישיבה מ'הפלג הירושלמי' עד תום ההליכים, מתקיימת בשעה זו הפגנה בבני ברק • עדכונים מהתקדמות ההפגנה כאן ב'בחדרי חרדים'

מהפגנה בבני ברק, צילום: מחאות החרדים הקיצוניים
מהפגנה בבני ברק, צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

 

 

 


לאחר שבית הדין הצבאי ביפו החליט אתמול (ראשון) להאריך עד תום ההליכים את מעצרו של מאיר בורדיאנסקי, משתמט פרקליטותי שהואשם בהשתמטות של כשנתיים, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הודיעו בפלג הירושלמי כי היום (שני) בשעה 16:00 יקיימו "מחאה גדולה" בצומת הרחובות השומר-ז'בוטינסקי בבני ברק.

עדכון 18:50
הודעת המועצת של 'הפלג הירושלמי' הגיעה: "ויחזור לתלמודו".

עדכון 18:05
עומסים כבדים בכביש 4 באיזור מחלף גהה - לשני הכיוונים. המגינים חוסמים גם את רחוב ז'בוטינסקי, מצומת גהה ועד צומת ז'בוטינסקי-השומר.



משטרת מרחב דן הודיעה כבר הבוקר (שני) כי היא תפעל לאבטחת שלום המפגינים, ביטחונם ובטיחותם - ולא פחות חשוב מכך - תוודא כי המחאה, לא פוגעת יתר על המידה בשגרת החיים של הציבור הרחב ומתבצעת בכפוף לחוק. עוד נמסר, כי המשטרה לא תמנע את קיום ההפגנה מתוך רצון לאפשר את חופש הביטוי, אך יחד עם זאת הדגישו "ננקוט באפס סובלנות כלפי אלו שיבקשו להפר את הסדר הציבורי ועלולים יהיו לפגוע בשלום הציבור הרחב".

<ifr&automute=yesame src="https://cdn.bhol-cdnwiz.com/player.php?clipid=0_2734gbdw" width="480" height="322" scrolling="No" frameborder="0" id="idContent" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" scrollbars="no" transparent="yes">צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

ההפגנה שנערכה ביום חמישי האחרון בירושלים, עוד בטרם הוארך מעצרו עד תום ההליכים, הייתה ההפגנה הראשונה של הפלג הירושלמי מאז פטירת מנהיגם הגר"ש אוירבך זצ"ל, אך למרות זאת לא השתתפו כמות האנשים אליה ציפו ב'פלג הירושלמי'. גם בהפגנה זו, המשטרה אפשרה להם לקיים את המחאה והכניסה הראשית לבירה נחסמה למשך כשלוש שעות עד שהמשטרה החליטה לפזרם באמצעות פרשים ומכת"זיות 'מי בואש'.

כזכור, היה זה בשבוע שעבר בלילה שבין רביעי לחמישי - כשעה לאחר חצות הלילה נעצר מאיר בורדיאנסקי בכביש מעלה אדומים בשעת לילה מאוחרת, כשהיה באזור הדרום לכיוון ירושלים. בורדיאנסקי הובא ביום חמישי לבית הדין הצבאי ביפו בנוכחות פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר, שם הוגש נגדו כתב אישום על השתמטות של כשנתיים אולם בית הדין החליט להמתין עם ההחלטה עד אתמול, כדי לקבל הכרעה בעניין. כאמור, השופט שחר גרינברג החליט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים ובעקבות כך תיערך היום הפגנה נוספת.

בהודעת הפלג הירושלמי ציינו כי "רבני המועצת חזרו על דבריו של ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל יש "להרעיש עולם ומלואו" כמחאה על מעצר תלמיד ישיבה בגלל סירובו להתייצב בלשכות הגיוס".

 

צילומים: איציק מן, מחאות החרדים הקיצוניים








































הפלג הירושלמי מאיר בורדיאנסקי הפגנה בבני ברק משתמט פרקליטותי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד