י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מצטייני נשיא: חרדים בעלי תואר ראשון ושני

בטקס מצטייני נשיא של האוניברסיטה הפתוחה הפתיעו סטודנטים חרדים במספרם הגבוה: פי שלושה משיעורם באוניברסיטה • בין מקבלי אות ההצטיינות: חרדיות שקיבלו תואר בפסיכולוגיה, חרדי חסידי שקיבל תואר במדעי המחשב • נתונים מרשימים במוסד הגדול ביותר להשכלה גבוהה

נשיא האוניברסיטה הפתוחה בטקס מצטיינים. צילום: יח"צ
נשיא האוניברסיטה הפתוחה בטקס מצטיינים. צילום: יח"צ



כאשר מדברים על חרדים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה, אחת השאלות המסקרנות והקבועות עוסקת באחוזי ההצלחה וההצטיינות שלהם בלימודים. על אחוזי הנשירה דובר רבות והנתונים כמובן משתנים מעת לעת, ואילו מידת ההצלחה הולכת וגדלה. בקרב המוסדות האקדמיים שבהם ההצלחה ניכרת לעין, מובילה האוניברסיטה הפתוחה, אשר מציגה נתונים מרשימים של אחוזי צמיחה ועלייה במספר הסטודנטים החרדים המצטיינים. על פי נתונים אלו, החרדים שמגיעים ללמוד באקדמיה הם רציניים ומביני עניין, ויש להם מטרה ברורה מאוד: ללמוד מקצוע ולהצליח.

האוניברסיטה הפתוחה היא הגדולה מבין שמונה האוניברסיטאות המוכרות על-ידי המועצה להשכלה גבוהה להענקת תארים אקדמיים, ונחשבת לבעלת רמה גבוהה ביותר. סטודנטים שמסיימים בה את התואר הופכים למבוקשים מאוד בשוק העבודה בשל הצטיינותם, המשמעת העצמית הגבוהה שלהם ורמת הידע, המרשימה במיוחד.

לאחרונה התקיים טקס מצטייני נשיא של האוניברסיטה הפתוחה. בטקס מכובד זה, שמתקיים בנוכחות נשיא האוניברסיטה ובכיריה, מוענקת תעודת הוקרה מיוחדת לסטודנטים שהגיעו להישגים יוצאי דופן, והם זוכים לאות הצטיינות בנוכחות בני משפחותיהם. בנוסף, מצטייני נשיא זכאים למלגה שתסייע להם בהמשך לימודיהם.

מצטייני נשיא באוניברסיטה הפתוחה הם סטודנטים שלמדו לפחות 5 קורסים בשנה וקיבלו ציונים גבוהים בקורסים אלו – ממוצע של 95 ומעלה. זהו הישג מרשים מאוד לכל הדעות, משום שהרמה שהאוניברסיטה דורשת היא גבוהה במיוחד.

בין הסטודנטים שקיבלו את אות מצטייני הנשיא בלטו גם השנה תלמידים חרדים. חלקם של הסטודנטים החרדים בין מקבלי האות היה פי שלושה משיעורם בקרב כלל הסטודנטים – הישג נכבד וחסר תקדים!

אחד הסטודנטים, בן לחסידות מפורסמת, קיבל אות הצטיינות על הישגיו בתחום מדעי המחשב. סטודנטיות חרדיות אף הן לא טמנו ידן בצלחת, לומדות תואר בפסיכולוגיה בציונים גבוהים ביותר וזכו לאות הצטיינות.

האוניברסיטה הפתוחה מוכיחה פעם אחר פעם כי הקונספט הייחודי שפיתחה, ולפיו סטודנטים לומדים מהבית, מהמשרד או בכיתה – היכן שהם בוחרים – זוכה להצלחה רבה ומביא עמו תוצאות מעל ומעבר למצופה. בעבור הסטודנטים החרדים מדובר בבשורה של ממש ולא בכדי בחרו כבר 500,1 סטודנטים חרדים ללמוד לתואר דווקא באוניברסיטה הפתוחה, בעזרת חומר לימודי – מקיף, מלא ואיכותי – שמגיע ישירות הביתה. סטודנטים שקשה להם ללמוד לגמרי לבד מהספרים בבית ומעוניינים בסיוע, יכולים להשתתף בכיתה וירטואלית עם מרצה, ובעזרת אוזניות או מקלדת אף לשאול שאלות ולקבל תשובות מידיות. כמו כן קיימות אפשרויות שונות של סיוע: מענה באי-מייל, הנחיה טלפונית בשעות מסוימות ופורומים שונים. סטודנטים שמעוניינים ללמוד בזמנם החופשי, בלי להיות מחויבים לשעה מסוימת, יכולים לצפות בשידורים חוזרים של ההרצאות כאשר זמנם ורצונם בידם.

לכל אורך שנת הלימודים יכולים הסטודנטים החרדים להסתייע בצוות חרדי ייעודי שנמצא באוניברסיטה, ומלווה גם בהגשת בקשות למלגות. אין ספק כי כאשר סטודנטים מוצאים את דרכם הנכונה והמתאימה ללימודים, הדרך הופכת להיות קלה יותר. עם הנתונים של האוניברסיטה הפתוחה – ההוכחות מדברות בעד עצמן.
מצטייני הנשיא חרדים בעלי תואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד