י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מי יפסידו אם הבחירות בכל זאת יוקדמו? בעיקר השותפים של נתניהו

לפיד, מרצ ואורלי לוי אבקסיס יכולים להכפיל את כוחם - ואילו המפלגות החרדיות, ישראל ביתנו והמחנה הציוני מסתכנים בהחלשה ואף בהיעלמות מהמפה הפוליטית, כשנתניהו שותפם יכול להרוויח • אלו התוצאות האפשריות של הקדמת הבחירות

נתניהו עם דרעי וליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו עם דרעי וליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



המרוויחים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו

לנתניהו יש אינטרס שהבחירות ייערכו כל עוד לא הוחלט להגיש נגדו כתב אישום. כמו כן, במאי צפוי נתניהו לככב בחגיגות ה–70 למדינה ובטקס לחנוכת שגרירות ארה"ב בירושלים, שבו עשוי להשתתף גם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. הליכוד חזק בסקרים האחרונים.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד

הסקרים מנבאים למפלגת יש עתיד מספר מנדטים יותר מכפול. מערכת הבחירות הקרובה צפויה להיות קרב אמוציונלי בין לפיד לנתניהו.

מרצ

הסקרים מנבאים כי מרצ תגדיל את כוחה לשבעה מנדטים. המפלגה תבחר בשבוע הבא יו"ר — שלפי הערכות, תהיה ח"כ תמר זנדברג.

ח"כ אורלי לוי־אבקסיס

לוי־אבקסיס, שהכריזה בשבוע שעבר על הקמת מפלגה חדשה שתתמודד לכנסת, זוכה לחמישה מנדטים, לפי סקר של מינה צמח ומנו גבע, שפורסם שלשום בחברת החדשות. בכך עברה את מפלגת ישראל ביתנו, שממנה פרשה — הזוכה לפי הסקר לארבעה מנדטים בלבד.

המפסידים

שר האוצר, משה כחלון

יו"ר כולנו היה מעדיף שהבחירות יידחו כמה שיותר, בין השאר כדי שהצעדים שנקט להורדת מחירי הדיור יבואו לידי ביטוי. הוא צפוי להיות לשון מאזניים גם בממשלה הבאה, שגם בה הוא מקווה לכהן כשר האוצר.

שר החינוך, נפתלי בנט

הבית היהודי אמנם עולה בסקרים, אך בנט מבקש לדחות את הבחירות מחשש שנתניהו ישאב קולות ממפלגתו לליכוד, כפי שקרה בבחירות 2015.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן

ליברמן נע בסקרים סביב תוצאה של חמישה מנדטים למפלגתו. בנוסף, הוא מרוצה מתפקידו כשר הביטחון. הוא הפגין עמדה נוקשה בסוגיית חוק הגיוס, בין היתר, כדי לגייס תמיכה של חילונים ועולים במפלגתו. עם זאת, אין שום הבטחה שיעבור את אחוז החסימה או שימונה לתפקיד שר הביטחון גם בקדנציה הבאה.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני

לפי הסקרים, יהדות התורה צפויה לקבל יותר מנדטים בבחירות הקרובות. ואולם למפלגה יש כבר כיום השפעה משמעותית בממשלה. חוק המרכולים חוקק תחת לחץ מצד המפלגות החרדיות, והיה להן תפקיד חשוב גם בדיון סביב חוק הגיוס. בנוסף, הישיבות החרדיות נהנות כיום מתקציבי ענק. איש אינו מבטיח לגפני וליצמן שהמצב יימשך גם בממשלה הבאה.

שר הפנים, אריה דרעי

ש"ס צונחת בסקרים. בחלקם, המפלגה כלל אינה עוברת את אחוז החסימה.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי

הסקרים מנבאים צניחה משמעותית במספר המנדטים של המחנה הציוני — מ–24 בבחירות הקודמות ל–12–13. במפלגה חוששים מהידרדרות נוספת, למספר מנדטים חד־ספרתי.
מפלגות בחירות החרדים יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד