כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סודו של 'הקוסם' – כיצד שורד נתניהו בשלטון?

נתניהו פגע בסטטוס קוו הדתי יותר מכל ראש ממשלה אחר. השבת נרמסת בגלגלי הרכבת, מרכולים נפתחים, והגרוע מכל - לראשונה ניתן אישור ממשלתי לחילול השבת הגדול ביותר במדינה, כעשרות אלפי יהודים מחללים שבת במשחקי הכדורגל. • וכאן נשאלת השאלה - מדוע בכל זאת הפוליטיקאים החרדים והלאומיים אומרים שנתניהו וממשלתו הם הטובים ביותר?

נתניהו במליאה אמש. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נתניהו במליאה אמש. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בנימין נתניהו הוא פוליטיקאי משופשף, וללא עוררין הוא נחשב לגדול שחקני הפוליטיקה בישראל. זהו נתניהו שידע לרקום קואליציה עם קדימה כשהמדינה כולה התכוננה לבחירות, כעבור 70 יום הלך לבחירות תוך שהוא שוב מפתיע את כולם ומתאחד עם ליברמן, הוא סחב את ברק ופיצל את מפלגת העבודה כשכולם חשבו שילך עם לבני, וידועים עוד תרגילים רבים מבית מדרשו. אולם בטרם נעמוד על סוד הצלחתו, כדאי לעשות הערכה של השקפת עולמו ויישומה, שהרי לשם כך נבחר איש ציבור.

נתניהו פגע בסטטוס קוו הדתי יותר מכל ראש ממשלה אחר. השבת נרמסת בגלגלי הרכבת, מרכולים נפתחים, והגרוע מכל - לראשונה ניתן אישור ממשלתי לחילול השבת הגדול ביותר במדינה, כעשרות אלפי יהודים מחללים שבת במשחקי הכדורגל.

גם בתחום הגיורים, מכירת דבר אחר, גיוס בנות, מכירת חמץ, הכרה ברפורמים, מתווה הכותל ורדיפת הדתיים בצה"ל יש כל הזמן הידרדרות, ונתניהו מאפשר את הכל במשמרת שלו. מובן הדבר, שבנט שותק לנוכח זאת, שהרי מצוות התורה אף פעם לא היו בראש מעייניו... אבל מדוע שותקים יהדות התורה וש"ס, ליצמן, גפני, פורוש ודרעי – מהם ניתן היה לצפות לאיזושהי אכפתיות!

זה שנתניהו לא אכפת לו מענייני הדת זה ידוע, אבל גם כשנתבונן בנושאים הלאומיים, הוא מהגרועים שבראשי הממשלה. נתניהו תומך במצע מרץ הישן, המדבר על שתי מדינות לשני עמים (סיסמת "שלום עכשיו"). נתניהו הוא ראש הממשלה היחיד, שלא רק שלא בנה ישובים במשך 8 שנים, אלא הוא מקפיא את הבניה לא רק יהודה ושומרון, גם בירושלים הוא מקפיא את הבניה, ובמפלגתו פועלים ליישום חלקים ממתווה חיים רמון לחלוקת ירושלים. נתניהו הוא החלש בראשי הממשלה בלחימה בטרור ושחרר יותר מחבלים מכל ראש ממשלה אחר. גם לא נשכח לו את מסירת 97% מחברון למחבלים ואת רוב צפון השומרון בהסכם וואי.

כל זה אינו אלא חלק מהרע שהביא עלינו נתניהו, שבדיבורים הוא חזק, חזק מאוד, אבל במעשים הוא שואף לאפס!

וכאן נשאלת השאלה - מדוע בכל זאת הפוליטיקאים החרדים והלאומיים אומרים שנתניהו וממשלתו הם הטובים ביותר?

כאן טמונה נקודת הגאונות של נתניהו.

כשנתניהו הקים את הממשלה, הוא חילק לכל מפלגה כפול כופתאות מהמגיע לה. הבית היהודי נכשלה בבחירות וקיבלה רק 8 מנדטים, אבל נתניהו קנה אותם בשלוש משרות שר בכירות, סגן שר, יו"ר ועדת חוקה וסגן יו"ר הכנסת.

ליהדות התורה שקבלה 6 מנדטים הוא נתן את תיק הבריאות ואת תפקיד יו"ר ועדת הכספים, יו"ר ועדת המדע וסגן יו"ר הכנסת.



כותב השורות ברוך מרזל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: כותב השורות ברוך מרזל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כותב השורות ברוך מרזל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


כך גם נתן לליברמן עם 5 מנדטים את התפקיד הבכיר ביותר אחר ראש הממשלה - תיק ביטחון, וכן את תפקיד שר העליה והקליטה ויו"ר ועדת העליה.

כחלון קיבל את כל מה שדרש (!), בקיצור נתניהו היה טוב לח"כים ורע לציבור. אבל הח"כים - כדי לשמור על כיסאות עור הצבי - מכרו את בוחריהם, מכרו את אמונתם והפכו לשגרירים של נתניהו.

החרדים מרוב חשש שלפיד יעלה משתפים פעולה בביצוע כל מה שלפיד חולם עליו. נראה, שאם לפיד יעלה לשלטון, כבר לא יהיה לו מה לעשות, אחר שמלאכתו נעשתה על-ידי ממשלת ימין-חרדים.
הח"כים הלאומיים מחשש שהשמאל יעלה שותקים אל מול כל הפגיעה של נתניהו בארץ ישראל ובביטחון. וכך נתניהו משחק בכולם והציבור ממשיך להגן עליו.

נמצאנו למדים, כי סוד הקסם של נתניהו טמון בחוסר חוט השדרה של שאר הח"כים, בנכונותם להתקפל בעבור כסאותיהם ובחוסר נאמנותם לעקרונות כלשהם. כשיעמוד מול נתניהו מישהו אמיתי, מישהו שלא ניתן לקנות אותו בכופתאות, אז יגלו כולם, כי המלך הוא ערום ו'הקוסם' אינו אלא ככל האדם.
בנימין נתניהו ברוך מרזל קוסם בחירות משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד