י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך הגיב הנציג מש"ס לחבר המועצה התל אביבי

תגובה יהודית הולמת העניק הבוקר יו"ר ש"ס בתל אביב לחבר המועצה ראובן לדיאנסקי שכינה בשבוע שעבר המעה להניח תפילין כ'מיסיונריות'. אלנתן הציע לבאי הוועדה שבראשותו להניח תפילין טרם תחילתה והיתה היענות • אלנתן ל'בחדרי': "ראיתי שרוב הציבור בעד מעשי קירוב שנעשים בדרכי נועם"

אלנתן הבוקר
אלנתן הבוקר



נתן אלנתן, חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם ש"ס, הגיב היום (רביעי) בדרך מקורית לחבר מועצת עיריית תל אביב ראובן לדיאנסקי, שכינה בסוף השבוע שעבר חב"דניק שהציע לו להניח תפילין - 'מיסיונר'. 

הבוקר בפתיחת ישיבת הועדה המקומית בעירייה, הגיע אלנתן עם זוג תפילין והציע לנוכחים שנענו בחיוב להניח תפילין.

"לאחר המעשה הנלוז של חבר המועצה ראובן לדיאנסקי שהשתלח באופן מחפיר בחסיד חב"ד שכל "חטאו" היה שהציע לו להניח תפילין", כתב אלנתן בדף הפייסבוק שלו, "החלטתי לעשות מעשה, והבוקר בפתיחת ישיבת הועדה המקומית בעירייה, הגעתי עם זוג תפילין והצעתי לנוכחים להניח תפילין. לשמחתי היתה היענות כפי שרואות עיניכם".

כזכור, גם הראפר ופעיל הימין המפורסם יואב אליאסי, המוכר בשם 'הצל', הגיב בדרך משלו לראובן לדיאנסקי. אליאסי פרסם פוסט למאות אלפי עוקביו, שהגיע לאלפי תגובות אוהדות, לייקים ושיתופים. 

"זאת התגובה שלי לחבר מועצת עיריית תל אביב שביקש להעיף איש חב"ד מהעירייה כשהציע לו להניח תפילין ואף קרא לו בשנאה מיסיונר", כתב אליאסי. "למר ראובן לדיאנסקי, תודה לך, כי בזכות שנאה של אנשים כמוך, חילוני כמוני עושה את מצוות הנחת התפילין ותודה שאתה מזכיר לי את החשיבות של המסורת שלנו וגם את זה שאנשים כמוך הביאו את כל האסונות על עם ישראל. אז - בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהָנִיחַ תְּפִלִּין".

לסיום כתב: "ודרך אגב לידע כללי מר חבר מועצה, מסינריות זה לנסות להמיר אדם מדתו ולא להתפלל בתוך דתו אבל כנראה שזה מסביר שאתה לא יהודי".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' ביום שישי האחרון, עו"ד ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת עיריית תל אביב יו"ר סיעת "לתת לחיות", פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו נגד פעילות שלוחי חב"ד - "מבצע הנחת תפילין", תוך שהוא מגדיר את פעילותם המבורכת בלי בושה "מיסיונריות". 

"מיסיונריות במסדרונות עיריית ת"א!", כתב לדיאנסקי בפייסבוק, "האיש בתמונה הוא חסיד חב"ד שהסתובב היום בקומה 11 בבניין ותפס אותי בדרכי ללשכתי והציע לי בלי היסוס ובושה להניח תפילין". 

בהמשך הפוסט כתב לדיאנסקי בחרדה כי הוא לא היחיד שהוצע לו להניח תפילין: "אח"כ התברר לי שלא הייתי היחיד שהוא הציע לו. עניתי לו מיד שמסדרונות העירייה הם לא מקום למיסיונריות ושיעזוב את הבניין. שוחחתי מיידית עם סמנכ"ל העירייה ומבירור שעשו המאבטחים עם החב"דניק נמסר להם כי הוא ממתין לפגישה. בינתיים הוא 'עשה נפשות'".

את הפוסט הוא בחר לסיים במשפטים גזעניים נגד שלוחי חב"ד: "הקלות שבה אותם מיסיונרים מחב"ד מרשים לעצמם לפעול במרחב הציבורי ואפילו במבנה ציבורי כמו העירייה היא מקוממת ופסולה. אמשיך להיאבק נגד הדתה, כפייה דתית ומיסיונריות!". 

ואם לא די בכך, לדיאנסקי צירף לפוסט תמונה של השליח המדובר וטשטש את פניו - כאילו שמדובר בפושע או רוצח. 

הפוסט המדובר עורר סערה ברשתות החברתיות וגרר גל תגובות ושיתופים נגד דברי הבלע של לדיאנסקי - חרדים וחילונים כאחד הגיבו בזעם "להקיא", "מגעיל", "אידיוט", "מטומטם", "שפל".

אלנתן מסר ל'בחדרי חרדים': "אני גאה לזכות יהודי בהנחת תפילין שהיא אחת ממצוות היסוד של עם ישראל. ראיתי שרוב הציבור בעד מעשי קירוב שנעשים בדרכי נועם ומתנגדים לפרובוקציות של אנשי שמאל שמנסים לקושש קולות לקראת הבחירות".
ראובן לדיאנסקי נתן אלנתן הנחת תפילין מיסיון חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד