י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בתגובה להרעלה: בריטניה תגרש 23 דיפלומטים

בתגובה להרעלת המרגל הרוסי ובתו תגרש ראש ממשלת בריטניה 23 דיפלומטים רוסים ממדינתה

פוטין. צילום: עמוס בן גרשום, לעמ
פוטין. צילום: עמוס בן גרשום, לעמ



ממשלת בריטניה תגרש 23 דיפלומטים רוסים בתגובה להרעלת הסוכן הכפול שהורעל על פי החשד על ידי רוסיה, כך הודיעה היום ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי.

בהודעה לפרלמנט טענה ראש הממשלה כי הם מרגלים רוסים, והוסיפה כי "זה יהיה הגירוש הגדול ביותר מזה 30 שנה. למי שרוצה לפגוע בנו, המסר שלי ברור, אינך רצוי כאן". אמרה מיי.

מיי גם הודיעה כי בריטניה תקפיא את הנכסים של הרוסים בחשד לחלק שלהם בהרעלה בבריטניה, ואמרה כי "אין מקום לכסף שלהם בבריטניה."

היא הוסיפה כי "זה לא היה רק מעשה של ניסיון לרצח, וגם לא רק נגד בריטניה, אלא זה פוגע בכללים המשותפים הבינלאומיים".

ראש הממשלה אישרה כי בני המשפחה המלכותית לא ישתתפו במונדיאל גביע העולם ברוסיה השנה.

ראש הממשלה האשימה את רוסיה בנוסף ב"שימוש בלתי חוקי בכוח גד בריטניה, התגובה שלהם הוכיחה בוז מוחלט לאירועים אלה, הם לא סיפקו שום הסבר אמין", אמרה.

כזכור מרגל רוסי לשעבר התמוטט לאחר שנחשף לחומר לא ידוע באנגליה, המרגל סרגיי סקריפל, בן ה-66, קיבל מקלט בבריטניה לאחר חילופי מרגלים בין ארצות הברית לרוסיה ב-2010.

לפני כשבוע המשטרה הבריטית מסרה כי "שני אנשים נמצאו מחוסרי הכרה על ספסל ביום ראשון בעיר סולסברי, הם טופלו לאחר שנחשפו לחומר לא ידוע, והם במצב אנוש".

הסוכן סרגיי סקריפל ובתו יוליה נמצאו חסרי הכרה על ספסל בסליסבורי שבדרום אנגליה, בבית החולים הם קיבלו טיפול רפואי שם בדקו איזה חומר הם נחשפו שגרם להם לאבד את ההכרה.

מיד לאחר שהתמוטטו הגיעו למקום שני שוטרים שניסו לעזור להם, השוטרים עצמם פונו לבית חולים לאחר שנפגעו בעיניים מהחומר הרעיל, השוטרים גם סבלו מקוצר נשימה.

'סוכנויות הידיעות' דיווחה כי סקריפל שימש כסוכן כפול, והעביר לסוכנות הביון הבריטית MI6 פרטים על עשרות מרגלים רוסים, הרוסים עלו עליו לאחר שנגרם להם נזק כבד, הוא נעצר בשנת 2004 על ידי הרוסים, ושנתיים אחר כך הוא נידון ל-13 שנות מאסר בכלא הרוסי. ב-2010, הוא קיבל מקלט מדיני בבריטניה, לאחר עסקת חילופי מרגלים בין רוסיה לארה"ב.

בתו שנפגעה גם היא מהרעל, הגיעה לבקרו בבריטניה, במסגרת ביקוריה אצלו לעיתים תכופות וככל הנראה היא לא היתה על הכוונת של המרעילים, כך מעריכים פרשנים בבריטניה.

מיד לאחר ההרעל,ה שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון, אמר כי "אנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה שם (בסליסבורי), אבל כפי שזה נראה, זה עוד פשע בסדרת הפשעים שאנחנו יכולים לשער שהגיעו מרוסיה".

הרוסים הגיבו על ההאשמות נגדם, ומטעם הקרמלין נמסר כי זה האשמת שווא.

זו לא הפעם הראשונה שרוסיה מואשמת בהרעלת מרגל. כזכור, בשנת 2006 רוסיה הרעילה את המרגל מרגל לשעבר אלכסנדר ליטביננקו על אדמת בריטניה - הוא נמצא ללא רוח חיים והבריטים קבעו לאחר חקירה כי רוסיה אחראית לרצח של הסוכן, באמצעות חומר רדיואקטיבי פולוניום-210.
בריטניה רוסיה הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד