כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המניה שזינקה ב-25,000% מאז 2009 ובטח לא שמעתם עליה

מניות כמו נטפליקס, דומינוס פיצה ואוויס באדג'ט זינקו באלפי אחוזים בתשע השנים שחלפו מתחילת השוק הפרי בבורסות ארה"ב, אבל מניה אחת בלטה מעל כולן

  • כ"ז אדר התשע"ח
וול סטריט. צילום: סרג' אטל, פלאש 90
וול סטריט. צילום: סרג' אטל, פלאש 90



החודש מלאו תשע שנים לשוק הפרי בבורסות בארה"ב, וכבר דובר רבות על העליות החדות שרשם השוק באותה תקופה ככל, ומניות מסוימות בפרט.

כך למשל, מניית שירות הסטרימינג נטפליקס המריאה ב-4,396%, מניית חברת השכרת הרכב אוויס באדג'ט נסקה באותה התקופה ב-6,169%, ומניית רשת הפיצריות דומינוס פיצה קפצה ב-3,912%, לפי נתונים שליקט ופירסם בנקאי ההשקעות לשעבר אריק קונלי בבלוג "זן אינווסטור".

עם זאת, קרוב לוודאי שמעולם לא שמעתם על המניה שרשמה את הביצועים הטובים ביותר בתשע שנות השוק הפרי בארה"ב: חברת מוצרי וחומרי הבנייה פטריק אינדסטריז (סימול PATK) שנסקה בלא פחות מ-24,704% בתקופה זו.

"השאלה הראשונה שעולה בראש היא, איך מניה יכולה לעלות ב-24,704% בתשע שנים או תשואה שנתית של 2,745%?", כתב קונלי בבלוג. "שני דברים. מדובר בחברות מאוד מצליחות שחמקו רק בקושי ממלתעות המוות ב-2009, ובהמשך שגשגו בעולם שאחרי המשבר הפיננסי העולמי".

"אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שנתוני הביצועים הללו נהנו מיתרון עצום של נקודת התחלה נמוכה", המשיך קונלי. לדבריו, המחיר ההתחלתי הממוצע של 10 המניות בעלות הביצועים הטובים ביותר בתקופת השוק הפרי היה 1.87 דולרים, והנמוך ביותר ביניהן היה 25 סנט.

קונלי הגביל את בדיקת הביצועים רק ל-1,500 המניות הנכללות במדד S&P 1,500, תוך השמטת המניות שצורפו למדד לאחר תחילת השוק הפרי. הנתונים נכונים לסוף שנת 2017.

בניגוד לנטפליקס, דומינוס ואוויס - מותגים המוכרים כמעט בכל בית - הרי שפטריק אינדסטריז בלתי מוכרת יחסית. החברה, שנוסדה בשנת 1959, מייצרת שלל מוצרי בנייה לבית ולתעשייה כמו אמבטיות פיברגלס, פאנלים למינציה, רהיטי עץ קשה וכיסויי דלפקים עשויי אבן.

מה, אם כן, גרם למניית פטריק לרשום ביצועים כה יוצאי דופן? "הסיפור כאן ברור", הסביר קונלי. "החברה נקלעה לשוק הכי גרוע שיכול להיות בשיא של המשבר בשוק הדיור ב-2009. זו הסיבה שהמניה נסחרה אז במחיר של 28 סנט. אבל יש לזקוף לזכותם את העובדה שהם הצליחו לשרוד, והפכו למניה בעלת הביצועים הטובים ביותר בתשע השנים הבאות".

"תמצאו סיפורים דומים שמסבירים את ההצלחה גם אצל שאר המניות ברשימת 10 המניות בעלות הביצועים הטובים ביותר", הוסיף קונלי.
פטריק אינדסטריז זינוק במניות בורסת ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד