כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המרוץ לתפקיד הממונה על השכר באוצר: שלושה רוצים, המנכ"ל לוקח

מנכ"ל אוצר שי באב"ד יכנס לנעליו של ערן יעקב ויהפוך לממונה על השכר בפועל, עד שיוחלט מי יקבל את התפקיד באופן קבוע. מדובר בבקשה של עובדי האגף שחששו ממינוי המשנה יוסי כהן

שי באב"ד. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
שי באב"ד. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90



ביום ראשון הקרוב יעזוב ערן יעקב, אחרי פחות משנה, את תפקידו כממונה על השכר באוצר, ויעבור לנהל את רשות המסים. עד למינוי ממונה חדש, ישמש שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר, ממלא מקום.

על התפקיד מתמודדים שלושה אנשים. הראשון הוא יוסי כהן, המשנה לממונה על השכר, שגם שימש ממלא המקום במהלך תשעת החודשים שבהם חיכו לערן יעקב, כדי שהנציבות תשנה עבורו את תנאי הסף לתפקיד. כהן נחשב לבעל ותק וניסיון רב אך גם לרגולטור חלש ושמרני שלא יכול להיות מספר אחד. עם זאת, הוא המועמד המועדף, ולא בכדי, על ההסתדרות.

המועמד השני הוא קובי בר נתן, סגן הממונה הקודם והנוכחי, ומי שמטפל בכוחות הביטחון ובחינוך. בר נתן צעיר אך בעל ותק גדול באגף, ונחשב מוערך מאוד. הוא המועדף הן על הממונה היוצא והן על באב"ד.

המועמדת השלישית היא יודפת אפק ארזי, כיום סגנית ראש רשות החברות הממשלתיות, הנחשבת כוכב עולה במקום. ארזי היא אישה הנחשבת ראויה מאוד, אך גם צעירה, ולא ברור אם השר ירצה להסתכן בהענקת תפקיד כה בכיר למי שלא באמת מכיר את האגף.

כחלון היה אמור לפגוש כבר השבוע את השלושה לראיונות, לקבל המלצות ולהחליט. משבר הקואליציה טרף את הקלפים, ולבכירי האגף היה ברור כי לא יוכל לקבל החלטה עד שיעקב יעזוב את התפקיד. כיוון שלחלק גדול מעובדי האגף היתה ביקורת על התנהלותו החלשה של כהן בסבב הקודם, פנו לבאב"ד וביקשו ממנו שייקח את התפקיד על עצמו, במטרה לאפשר לשר לבדוק היטב את כל המועמדים ולקבל החלטה נינוחה. באב"ד נעתר, וכבר ביום ראשון הקרוב, יעקב יהפוך לראש רשות המסים, ובאב"ד למנכ"ל האוצר וגם לממונה על השכר בפועל.

כזכור, היה זה שמו של באב"ד שעלה גם כמחליפו האפשרי של אמיר לוי, לתפקיד הממונה על התקציבים, שהוחלף בסופו של דבר על ידי שאול מרידור.

מהודעת האוצר עולה כי סמכויות הממונה על השכר יתחלקו בין באב"ד ליעקב: בעוד כל מה שקשור במדיניות השכר, סכסוכי העבודה והחתימה על הסדרים והסכמים קיבוציים יהיה תחת ידיו של באב"ד - הרי שתחום האכיפה, חריגות השכר וטיפולי המשמעת יישארו בסמכותו של יעקב, בשבתו כראש רשות המסים.

בינואר האחרון, כמה ימים אחרי ששרי ממשלת ישראל דאגו לעצמם לאישור העלאת שכר בוועדת הכספים – נולדה יוזמת המשך במשרד האוצר. באב"ד דחף את רעיון העלאת שכר המנכ"לים של המשרדים הממשלתיים. בסופו של דבר הגיעו באוצר למסקנה – בין היתר על בסיס עמדת הממונה על השכר באוצר באותו זמן – ערן יעקב – כי זו לא העת הנכונה למהלך מבחינה ציבורית. החל מהיום במידה שיוזמות כאלו יועלו שוב, באב"ד יהיה דמות המפתח באישורן.

ממשרד האוצר נמסר: "בשל מינויו של ערן יעקב למנהל רשות המסים, ועל רקע עומס האירועים האחרונים והליך אישור תקציב המדינה, החליט שר האוצר למנות את מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, לממלא מקום הממונה על השכר והסכמי העבודה עד למינוי ממונה קבוע. בתקופה הקרובה יבחן השר מספר מועמדים לתפקיד, שמביניהם ייבחר הממונה על השכר הבא".
משרד האוצר כחלון שי באב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד