ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מטענים התפוצצו בגבול עזה. צה"ל תקף בתגובה

בין שלושה לארבעה מטענים התפוצצו הוקר על גדר המערכת, בחסדי שמים כוחותינו לא נפגעו. צה"ל תקף בתגובה יעדים של חמאס ברצועת עזה • נבדקת האפשרות שהמטענים הונחו בחסות ההפגנות בסוף השבוע

אילוסטרציה. צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90



בפעם השנייה החודש, תקרית חחריגה בגבול רצועת עזה. כמה מטעני חבלה שהיו מכוונים כוחות הביטחון, התפוצצו הבוקר (חמישי) סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. בחסדי שמים לא היו נפגעים בקרב כוחותינו.

בתגובה להנחת המטענים, צה"ל הגיב בירי מהאוויר ומהיבשה באמצעות טנק לעבר מטרות ארגון החמאס השולט ברצועה.

לפי דיווחי הפלסטינים, צה"ל תקף מטרות טרור של חמאס בעזה המזרחית באזור ג'בליה וכן שתי עמדות תצפית ומוצב הממוקמים בצפון רצועת עזה. לא נמסר על נפגעים.

באתר ynet דווח, כי לפי הידוע, הופעלו על גדר המערכת בגבול רצועת עזה בין שלושה לארבעה מטענים, בזמן שכוח צה"ל סייר באזור, אולם היה במרחק רב יחסית ממקום הפיצוץ.

כאמור, לא היו נפגעים וכן לא נגרם נזק לרכבים הצבאיים שהיו בזמן סיור.

יצוין כי המטענים שהתפוצצו הונחו סמוך לנקודת הרתיחה בה מפגינים מדי סופ"ש מאות פלסטינים, מקום הנמצא בין שכונת סעג'יה לקיבוץ נחל עוז.

מאז פיצוץ המטענים הבוקר, האזור נסגר בכדי לטפל בשאריות המטענים. בצה"ל בודקים את האפשרות שגם הפעם המטענים הונחו במהלך הפרות הסדר בסופי שבוע סמוך לגדר.

זהו מקרה שני בתוך כמעט חודש. לפני כחודש, שני חיילים נפצעו באורח קשה ושניים אחרים באורח בינוני כתוצאה מפיצוץ מטען בעת סיור של כוח צה"ל שהגיע לבדוק דגל חשוד שהוצב על הגדר הדרומית של רצועת עזה.

הפצועים הוטסו אז במסוקים צבאיים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, חיל האוויר תקף בתגובה כמה יעדי טרור ברצועה השייכים לחמאס.

התחקיר העלה כי המטען שגרם לפציעת ארבעת החיילים חובר לאותו דגל פלסטין שהוצב על יד הגדר תוך כדי ההפגנות שהתקיימו במקום בסופ"ש.
פיצוץ מטען חבלה גבול רצועת עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד