י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החרימו הספד על הגר"ש אויערבך זצ"ל: ראש הישיבה העיף את הבחורים

לאחר חודשים של כאוס מצד חלק נכבד מתלמידי הישיבה, זה הגיע השבוע לידי פיצוץ והוחלט לסגור את הישיבה • הערב יתקיים כינוס שייקבע את המשך דרכה בזמן הבא • הבחורים ל'בחדרי': "אנחנו לא רוצים שהישיבה שלנו תהפוך לישיבה של הפלג"

ראש הישיבה הגרי"א שוורצמן
ראש הישיבה הגרי"א שוורצמן



ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד בשכונת רמות בירושלים סוערת: לאחר שתלמידי הישיבה החרימו עצרת מספד לזכר הגר"ש אויערבך זצ"ל, מאחר ואחד המספידים היה חבר מועצת גדולי עולם התורה הגרב"צ בורדיאנסקי מראשי ישיבת 'קול תורה', הודיע ראש הישיבה על סגירת הישיבה.

ראש הישיבה הגרי"א שוורצמן הנחשב למזוהה עם 'הפלג הירושלמי', אך כל השנים היה על גל שקט הודיע כאמור על סגירת הישיבה, ולדברי כמה מתלמידי הישיבה ל'בחדרי חרדים' "אנחנו לא רוצים שהישיבה שלנו תהפוך לישיבה של 'עץ' אבל אנחנו רוצים להישאר בישיבה".

הבחורים מלאים בטענות על ראש הישיבה והמשגיח הרב יוסף לבקוביץ שלדבריהם החליטו לשנות כיוון בהנהגת הישיבה, הדבר בא לידי ביטוי בהתבטאויות חריפות מצדם על המתייצבים בלשכות הגיוס. כמו כן הובילו קו יותר מכיל וסלחני כלפי הפגנות 'הפלג הירושלמי'.

לדברי אחד התלמידים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' בישיבה ערכו ביום שני עצרת מספד וראש הישיבה הביא את הרב בורדיאנסקי שיספיד, קבוצת בחורים נכבדת מתוך 70 בחורים החרימה את ההספד.



הרב שוורצמן והרב בורדיאנסקי שהספידצילום: הרב שוורצמן והרב בורדיאנסקי שהספיד
הרב שוורצמן והרב בורדיאנסקי שהספיד


הדבר כאמור הגיע לפיצוץ כאשר הרב שוורצמן והמשגיח הרב לבקוביץ הודיעו למחרת על סגירת הישיבה. בנוסף נתלתה מודעה בה נאמר לבחורים שעליהם להגיע הערב (חמישי) בשעה 20:30 לבית ראש הישיבה לכינוס שיקבע את המשך דרכה של הישיבה לגבי זמן הבא וכל מי שירצה להצטרף לישיבה לזמן הבא עליו להגיע לכינוס.

הבחורים אומרים כאמור, כי הם לא רוצים שהישיבה תיסגר "אנחנו רוצים שהיא תמשיך אין לנו לאן ללכת אנחנו לומדים פה כבר כמה שנים, אבל אנחנו לא רוצים שזו תהיה ישיבה של הפלג הירושלמי כמו בחודשים האחרונים".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב



ישיבת לייקווד ירושלים הספד הרב שמואל אויערבך הרב בן ציון בורדיאנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד