ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בשורה בבג"ץ: העיר החרדית ניצחה את הקיבוץ

הישג לראש עיריית אלעד ישראל פרוש: אחרי ביטול צו הביניים לביטול החתימה על הסכם הגג, קיבל גם בג"ץ את עמדת עו"ד אורי קידר ודחה לפני שעה את עתירת קיבוץ נחשונים נגד החתימה על הסכם הגג • בכך הוסרו המכשולים האחרונים ונסללה הדרך לקיום טקס החתימה בראשון הקרוב בהשתתפות רה"מ • בתגובת העירייה לבג"ץ נחשף: המדינה התחייבה להעביר 300 מיליוני שקלים לפיתוח העיר אלעד

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש. צילום: יחצ
ראש עיריית אלעד ישראל פרוש. צילום: יחצ



פרסום ראשון: הישגים משפטיים לראש העירייה החרדית אלעד נגד עתירות ארגוני הירוקים, מטה המאבק לבינוי שפוי והקיבוץ הסמוך נחשונים. לקראת טקס החתימה על הסכם גג לבניית 12,000 יחידות דיור חדשות באלעד שצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב בהשתתפות רה"מ נתניהו, עתרו ארגוני הירוקים וקיבוץ נחשונים הסמוך בדרישה למנוע את החתימה, לבטל את הטקס או לשנות את ההסכם.

למרות צו הביניים שניתן בתחילה והורה על עיכוב החתימה בשבעה ימים – ולמעשה, ביטול הטקס הצפוי, הפכו בתי המשפט את ההחלטה לאחר שהתקבלה תגובתה הנחרצת של העירייה.

לאחר שעתירת מטה המאבק לבינוי שפוי נמחקה וצו הביניים שהוצא לבקשתם בוטל, ניתנה בשעה האחרונה גם החלטת השופט ניל הנדל בבג"ץ, שדחה את בקשת קיבוץ נחשונים הסמוך להוצאת צו ביניים דחוף נגד החתימה המלאה על ההסכם – ולאור זאת נקבע כי לא תתעכב גם החתימה על הסעיפים הנוגעים לקרקעות הקיבוץ הסמוך. בכך נסללה הדרך לקיום הטקס בראשון בהשתתפות רה"מ וצמרת משרדי האוצר והשיכון.

ההחלטה בעתירה הראשונה





בתגובת העירייה שהוגשה על ידי משרד כבירי נבו קידר בלום והביאה לביטול צו הביניים ולדחיית העתירות, הועלתה על סדר היום מצוקת הדיור של הציבור החרדי והפתרונות החלקיים שהקצתה לו הממשלה עד כה – אל מול המענים רחבי ההיקף שניתנו לציבור הכללי כולל בקרקעות הסמוכות של העיר ראש העין.

"הסכם הגג והחלטות הממשלה 1028 משנת 2016", נכתב במסגרת התגובה, "מהווים הישג עצום הן לעיר אלעד והן לציבור החרדי הסובל ממצוקת דיור חמורה ואשר חלקו נגרע עד כה מרובן ככולן של 'הסכמי הגג'. למעשה, ניתן לומר כי מדובר בפתרון יחיד לבינוי עבור הציבור החרדי באזור המרכז, זאת בשעה שבערים הסמוכות (דוגמת ראש העין השכנה) נבנו בשנים האחרונות במסגרת הסכמי הגג עשרות אלפי דירות תוך הפלייה חמורה של בני המגזר החרדי".

על פי עמדת העירייה בפני בית המשפט, ההסכם צפוי להביא לפיתוחה ולשגשוגה הכללי של העיר מהצעירות בישראל ובעלת אחוזי ילודה מהגבוהים בארץ, אשר חרף ההצלחה לייצב את ניהולה ואף לזכות בפרס ניהול תקין בשנתיים האחרונות – סובלת ממצוקת הכנסות גדולה.

עוד צוין בתגובה כי "לבד מהמענה הייחודי לכשעצמו שאמור להינתן במסגרת ההסכם למצוקת הדיור הדתי-חרדי, הרי שתרומתו הכלכלית הישירה של הסכם הגג לקופת העיר נאמדת בכ- 300 מיליון ₪ - הכנסות שאמורות להזניק את העיר, לפתחה ולהיטיב עם כלל תושביה." בכך נחשף לראשונה היקף הכספים האדיר שהצליח ראש העירייה פרוש לגייס ממשרדי האוצר והבינוי, לטובת פיתוח העיר במסגרת הסכמי הגג.

משהוסר צו המניעה ומשנמחקו העתירות, נסללה הדרך לקיום טקס החתימה ביום ראשון הקרוב, בנוכחות ראש הממשלה ובכירי משרדי האוצר והשיכון, בהשתתפות רבנים, שרים, סגני שרים ונכבדים נוספים מהמגזר החרדי.

בעיריית אלעד יכולים לרשום 'וי' גם בזירה המשפטית שהחרדים לא נוהגים לנצח בה - ומול יריבים לא קלים שלא רגילים להפסיד בערכאות משפטיות, כמו הקיבוצים וארגוני הירוקים.
אלעד בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד