כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

יורש העצר הסעודי הפתיע: "חמינאי הוא ההיטלר החדש"

יורש העצר הסעודי הנסיך בן סלמאן השווה את המנהיג העליון של איראן האייתולה חמינאי - להיטלר, ואמר כי "סעודיה לא רוצה לרכוש שום פצצה גרעינית, אבל ללא ספק, אם איראן תפתח פצצה גרעינית, נעקוב אחר זה ונפתח גם אנחנו"

בן סלמאן. צילום: רויטרס
בן סלמאן. צילום: רויטרס



יורש העצר הסעודי השווה את המנהיג העליון של איראן האייתולה חמינאי - להיטלר, ואמר כי "איראן גרעינית תחייב את ארצו לרכוש נשק גרעיני".

"סעודיה לא רוצה לרכוש שום פצצה גרעינית, אבל ללא ספק, אם איראן תפתח פצצה גרעינית, נעקוב אחר זה ונפתח גם אנחנו", אמר יורש העצר מוחמד בן סלמאן בראיון לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS.

בן סלמאן אמר כי איראן מהווה איום בגלל "מדיניות ההתפשטות שלה", הוא השווה את המנהיג העליון של המדינה, האייתולה חמינאי, לאדולף היטלר.

"הוא רוצה ליצור שליטה משלו במזרח התיכון בדומה מאוד להיטלר, שרצה לשלוט בכל העולם באותו זמן", אמר בן סלמאן. "מדינות רבות בעולם ובאירופה לא הבינו עד כמה מסוכן היטלר עד שקרה מה שקרה. אני לא רוצה לראות את אותם אירועים קורים במזרח התיכון" הוסיף.

בחודשים האחרונים הקשר הלא רשמי בין ישראל לסעודיה התהדק. במסגרת זאת אף דווח כי לאחר חרם של שנים, סעודיה החליטה לאפשר לחברת "אייר אינדיה" לטוס לישראל מעל המרחב האווירי שלה, דבר שמקצר את הטיסה בשלוש שעות.

ביטוי נוסף להפשרת החרם של סעודיה על ישראל: הליגה הערבית המוסלמית הסעודית - גוף שהיה פעם עוין ביותר לישראל - גינתה בינואר את הכחשת השואה באו"ם. אדם נוסף שאיתו יורש העצר יצר קשרים טובים, הוא חתנו היהודי של הנשיא טראמפ, ג'רארד קושנר, כשהשניים מנסים יחד להביא להסכם פיוס בין ישראל לפלסטינים.
בן סלמאן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד